БДЖ пусна мегапоръчката си за покупка на нови мотриси за 675 млн. лв.

Цената на влаковете е 450 млн. лв., но затъналата държавна компания ще плати и 225 млн. лв. за поддръжката им за 15 години

В БДЖ текат едновременно два процеса - по ремонтиране на стари активи и по подмяната им с нови. Общата сметка доближава 1 млрд. лв. А компанията е на загуба и средствата ще са от държавни субсидии, т.е. пари от данъци
В БДЖ текат едновременно два процеса - по ремонтиране на стари активи и по подмяната им с нови. Общата сметка доближава 1 млрд. лв. А компанията е на загуба и средствата ще са от държавни субсидии, т.е. пари от данъци
В БДЖ текат едновременно два процеса - по ремонтиране на стари активи и по подмяната им с нови. Общата сметка доближава 1 млрд. лв. А компанията е на загуба и средствата ще са от държавни субсидии, т.е. пари от данъци    ©  Надежда Чипева
В БДЖ текат едновременно два процеса - по ремонтиране на стари активи и по подмяната им с нови. Общата сметка доближава 1 млрд. лв. А компанията е на загуба и средствата ще са от държавни субсидии, т.е. пари от данъци    ©  Надежда Чипева

"БДЖ - Пътнически превози" обяви мегапоръчката си за нови мотрисни влакове. Изненадващо тя е на стойност 675 млн. лв., а не както беше обявено предварително - 450 млн. лв. Разликата от 225 млн. лв. ще отиде за поддръжка на въпросните мотриси за срок от 15 години.

Компанията вече обяви, че са й необходими 85 нови влака, които да бъдат купени на два етапа. Първите 42 броя - до 2023 г., а втората порция от 43 - до 2028 г., което ще поднови наличния подвижен състав на 85%.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
1 коментар
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    g.e.m. avatar :-?
    ГЕМ
    • - 2
    • + 8

    Че ще има набутване с купуването на мотрисите е ясно. Че ще платим за тях всички ние, вкупом, пак. Само не разбирам по какви линии ще се движат тези влакове - положението им е критично/трагично, че и скорости до 200 км/ч...С държавни дотации всеки може да прави бизнес, а докога ще продължава наливането на пари в продънената каца БДЖ, не е ясно. Всичко се прави на парче, кражбите (на гориво, на материали, от кондукторите) си продължават и не знам дали ще останат хора, които да ползват железницата, докато дойде тая модернизация. Без частна инициатива в тоя транспорт просто ще се продължи едно огромно пилеене на средства, неясно докога...

    Нередност?
Нов коментар