БДЖ пусна мегапоръчката си за покупка на нови мотриси за 675 млн. лв.

Цената на влаковете е 450 млн. лв., но затъналата държавна компания ще плати и 225 млн. лв. за поддръжката им за 15 години

В БДЖ текат едновременно два процеса - по ремонтиране на стари активи и по подмяната им с нови. Общата сметка доближава 1 млрд. лв. А компанията е на загуба и средствата ще са от държавни субсидии, т.е. пари от данъци
В БДЖ текат едновременно два процеса - по ремонтиране на стари активи и по подмяната им с нови. Общата сметка доближава 1 млрд. лв. А компанията е на загуба и средствата ще са от държавни субсидии, т.е. пари от данъци    ©  Надежда Чипева
В БДЖ текат едновременно два процеса - по ремонтиране на стари активи и по подмяната им с нови. Общата сметка доближава 1 млрд. лв. А компанията е на загуба и средствата ще са от държавни субсидии, т.е. пари от данъци
В БДЖ текат едновременно два процеса - по ремонтиране на стари активи и по подмяната им с нови. Общата сметка доближава 1 млрд. лв. А компанията е на загуба и средствата ще са от държавни субсидии, т.е. пари от данъци    ©  Надежда Чипева

"БДЖ - Пътнически превози" обяви мегапоръчката си за нови мотрисни влакове. Изненадващо тя е на стойност 675 млн. лв., а не както беше обявено предварително - 450 млн. лв. Разликата от 225 млн. лв. ще отиде за поддръжка на въпросните мотриси за срок от 15 години.

Компанията вече обяви, че са й необходими 85 нови влака, които да бъдат купени на два етапа. Първите 42 броя - до 2023 г., а втората порция от 43 - до 2028 г., което ще поднови наличния подвижен състав на 85%.


Благодарим Ви, че четете Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Още от Капитал