С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
41 22 авг 2018, 12:21, 6943 прочитания

България дава до 99 млн. лв. за ремонт на съветски щурмови самолети

Четиринайсетте Су-25 ще бъдат поправяни в Русия или Беларус

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Министерство на отбраната подготвя поредната многомилионна поръчка за капитално-възстановителен ремонт на съветски бойни самолети, която почти сигурно ще отиде в ембаргова Русия. Този път става дума за удължаване на ресурса на 14-те щурмови машини за поддръжка на пехотата Су-25, базирани в авиобаза "Безмер".

На пръв поглед става дума за тръжна процедура на стойност 41 млн. лв. с предмет "Възстановяване летателната годност на самолети Су-25, рамково споразумение". Тя бе обявена вчера на сайтовете на дирекция "Отбранителни аквизиции" във военното министерство и на Агенцията за обществените поръчки. При по-подробен прочит на документацията обаче се вижда, че сумата всъщност е без ДДС и крайната цена на практика е 49.2 млн. лв. Това обаче не е всичко, тъй като в рамките на 48-те месеца за изпълнение на проекта възложителят има право да сключи конкретни договори на обща стойност до 99 млн. лв. с ДДС, ако това се окаже необходимо. За целта военното министерство все пак трябва да получи ново одобрение от Министерския съвет и да сключи допълнително рамково споразумение.


След подписването на договора изпълнителят се задължава да възстановява напълно летателната годност на по 4 самолета годишно в рамките на първите три години и на 2 – през четвъртата. За 2019 и 2020 година се предвижда ремонтът да включва по два бойни и два учебно-тренировъчни Су-25.

За участие в обществената поръчка са допуснати само две компании: руската "Обединена авиостроителна корпорация" - ПАО ОАК, и беларуският "Авиоремонтен завд 558", Барановичи. Офертите трябва да бъдат предоставени до 10 септември, а преговорите с избрания победител трябва да се проведат... само 2 дни по-късно.

"От направеното проучване е констатирано, че ремонт и удължаване на ресурса на самолетите под конструкторско-технологичния съпровод на оригиналния конструктор може да се извърши в Руската федерация и в Република Беларус", е записано в тръжната документация. Според военното ни ведомство назначеният технически и междуремонтен ресурс на предвидените за ремонт самолети Су-25 е изтекъл преди повече от 10 години и поради тази причина "същите се нуждаят от качествен ремонт, с изпълнение на всички действащи бюлетини, касаещи не само якостните характеристики на конструкцията, но така също и цялото останало оборудване на самолетите". Затова от министерството на отбраната настояват работата да се извърши от ОАО "Компания Сухой" или под нейния надзор.



Никъде в тръжната документация не се дискутира проблемът с оръжейните санкции срещу Русия заради анексирането на Крим или пък евентуалната покана на украински авиоремонтни фирми, които също имат капацитет за ремонт и поддръжка на съветски бойни самолети от ерата на Варшавския договор.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Хотелите започват да се свързват онлайн с НАП, МВР и общините Хотелите започват да се свързват онлайн с НАП, МВР и общините

До 1 октомври бизнесът има гратисен период, в който няма да бъдат налагани глоби

19 фев 2019, 3006 прочитания

Вечерни новини: Горанов отлага най-проблемната част за касовите апарати, ГЕРБ ремонтира ремонта на Изборния кодекс Вечерни новини: Горанов отлага най-проблемната част за касовите апарати, ГЕРБ ремонтира ремонта на Изборния кодекс

И още: Тереза Мей отново отива в Брюксел в опит да предоговори Brexit; Почина легендарният Карл Лагерфелд

19 фев 2019, 1670 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "България" Затваряне
Нова система ще следи замърсяването на въздуха в София

С 560 хил. лв. ще бъдат инсталирани 22 измервателни уреда, които ще покрият цялата територия на града през есента на 2019 г.

КЗК в страната на петролните складове

Антимонополната комисия изследва детайлно базите за горива. Целите може да са две - най-накрая качествен анализ на пазара или предизборна проверка срещу "Лукойл" за злоупотреба с монопол

Стефан Тафров: Няма да съм безгласна буква в услуга на европейско началство

Дипломатът и бивш посланик на България в ООН спечели убедително вътрешните избори за евролистата на "Да, България"

"Съгласие" купи животозастрахователния портфейл на "Дженерали" (коригирана)

Сделката е сключена в началото на декември, след като италианската компания обяви, че в България ще се съсредоточи само върху общото застраховане

Индексите на борсата започнаха седмицата с ръст

"Стара планина холд" реализира най-голям ръст след съобщението за дивидент

Как (не) живеем

Кураторката Вера Млечевска за въпросите, които поставя предстоящото българско участие на Венецианското биенале

Ах, Мария

Излезе първата книга на създателката на блога Brain Pickings

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 7

Капитал

Брой 7 // 16.02.2019 Прочетете
Капитал PRO, Чуждите инвестиции скочиха временно заради банкова сделка, Карина Караиванова напуска КФН

Емисия

DAILY @7AM // 20.02.2019 Прочетете