С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
41 22 авг 2018, 12:21, 5766 прочитания

България дава до 99 млн. лв. за ремонт на съветски щурмови самолети

Четиринайсетте Су-25 ще бъдат поправяни в Русия или Беларус

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Още по темата

Каракачанов връща оръжейната зависимост от Русия

Министерство на отбраната иска да даде още до 81 млн. лв. за ремонт на старите руски МиГ-29

11 дек 2017

МиГ-новен лупинг

Желанието на военния министър Каракачанов да "модернизира" съветските изтребители МиГ-29 може да блокира миграцията към натовски самолети за неопределено време

20 окт 2017
Министерство на отбраната подготвя поредната многомилионна поръчка за капитално-възстановителен ремонт на съветски бойни самолети, която почти сигурно ще отиде в ембаргова Русия. Този път става дума за удължаване на ресурса на 14-те щурмови машини за поддръжка на пехотата Су-25, базирани в авиобаза "Безмер".

На пръв поглед става дума за тръжна процедура на стойност 41 млн. лв. с предмет "Възстановяване летателната годност на самолети Су-25, рамково споразумение". Тя бе обявена вчера на сайтовете на дирекция "Отбранителни аквизиции" във военното министерство и на Агенцията за обществените поръчки. При по-подробен прочит на документацията обаче се вижда, че сумата всъщност е без ДДС и крайната цена на практика е 49.2 млн. лв. Това обаче не е всичко, тъй като в рамките на 48-те месеца за изпълнение на проекта възложителят има право да сключи конкретни договори на обща стойност до 99 млн. лв. с ДДС, ако това се окаже необходимо. За целта военното министерство все пак трябва да получи ново одобрение от Министерския съвет и да сключи допълнително рамково споразумение.

След подписването на договора изпълнителят се задължава да възстановява напълно летателната годност на по 4 самолета годишно в рамките на първите три години и на 2 – през четвъртата. За 2019 и 2020 година се предвижда ремонтът да включва по два бойни и два учебно-тренировъчни Су-25.

За участие в обществената поръчка са допуснати само две компании: руската "Обединена авиостроителна корпорация" - ПАО ОАК, и беларуският "Авиоремонтен завд 558", Барановичи. Офертите трябва да бъдат предоставени до 10 септември, а преговорите с избрания победител трябва да се проведат... само 2 дни по-късно.

"От направеното проучване е констатирано, че ремонт и удължаване на ресурса на самолетите под конструкторско-технологичния съпровод на оригиналния конструктор може да се извърши в Руската федерация и в Република Беларус", е записано в тръжната документация. Според военното ни ведомство назначеният технически и междуремонтен ресурс на предвидените за ремонт самолети Су-25 е изтекъл преди повече от 10 години и поради тази причина "същите се нуждаят от качествен ремонт, с изпълнение на всички действащи бюлетини, касаещи не само якостните характеристики на конструкцията, но така също и цялото останало оборудване на самолетите". Затова от министерството на отбраната настояват работата да се извърши от ОАО "Компания Сухой" или под нейния надзор.



Никъде в тръжната документация не се дискутира проблемът с оръжейните санкции срещу Русия заради анексирането на Крим или пък евентуалната покана на украински авиоремонтни фирми, които също имат капацитет за ремонт и поддръжка на съветски бойни самолети от ерата на Варшавския договор.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Бизнесът настоява за по-високи прагове за задължителен одит 3 Бизнесът настоява за по-високи прагове за задължителен одит

Против се обявиха дипломираните експерт-счетоводители с основен аргумент изсветляване на капиталовите потоци

23 сеп 2018, 1092 прочитания

Красимир Влахов ще номинират управляващите за конституционен съдия (обновена) Красимир Влахов ще номинират управляващите за конституционен съдия (обновена)

Парламентът открива сезона за избор на конституционни съдии, броени дни преди изтичане на срока все още няма официално обявени номинации

23 сеп 2018, 1143 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "България" Затваряне
Нова система ще следи замърсяването на въздуха в София

С 560 хил. лв. ще бъдат инсталирани 22 измервателни уреда, които ще покрият цялата територия на града през есента на 2019 г.

Пазарът на занаятчийска бира е малък, но с потенциал

Все повече ентусиасти започват свой бизнес, рисковете обаче не са малко, както и възможностите

#ДжиПиГейт - обръчът от консултанти, оценители и изпълнители в действие

Мрежа от свързани хора и фирми подготвя, оценява и изпълнява обществени поръчки, свързани с еврофондовете

България изнася все повече машини и авточасти

Увеличението във външната търговия през 2015 г. идва основно от пазарите на ЕС. Спад има при суровините, но той е ценови

Офис, стани, офис, немирно!

Защо е важно да седим по-малко и да се движим повече, когато сме на работа, и как да го правим правилно и ефективно

Led Zeppelin на 50

През октомври излиза фотоалбум с непубликувани досега снимки от историята на групата (1968-1980 г.)

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 38

Капитал

Брой 38 // 22.09.2018 Прочетете
Капитал PRO, Капитал Градове: Приказка за два града

Емисия

СЕДМИЧНИКЪТ // 23.09.2018 Прочетете