С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
2 28 авг 2018, 16:14, 4901 прочитания

Нови проверки и протести заради пътя край Своге. Въпросите остават

Областният управител на Софийска област поиска да поеме контрола върху републиканските пътища

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Липсата на ясни отговори от институциите за спорните моменти при извършения ремонт на пътя през Искърското дефиле, на който в събота загинаха 17 души след инцидент с автобус, вече предизвиква реакции. Жители на Своге обявиха, че започват всекидневни протести, докато не бъдат взети мерки за осигуряване на безопасността. Областният управител на Софийска област Илиан Тодоров ("Атака") пък обяви, че 10 месеца чака отговори от Агенция "Пътна инфраструктура" за критичните пътни участъци в региона, и директно поиска да поеме управлението на републиканската инфраструктура. А от БСП настояха за оставката на правителството заради пропуските при пътните ремонти и смъртта на невинни хора.

Междувременно стана ясно и че Националната следствена служба е претърсила и офисите на партньора на "Трейс" в обединението "Трейс Своге" - "Мегаинвест холд", след като вчера разследващи иззеха документи от централата на "Трейс груп холд" в София. Шефът на фирмата "Мегаинвест холдинг" - Цветан Цветанов, заяви пред "Капитал", че изпълнението на проекта е било разделено на участъци между неговата фирма и "Трейс", като той е работил единствено в участъка край село Елисейна.


Проверки има и при проектантската компания "Виа план", която е изготвила проекта за ремонт на пътния участък. Собственичката на дружеството Даниела Пенева коментира пред "Капитал", че в момента текат следствени дейности и не може да коментира в детайли събитията.

Регионалният министър Нанков обаче заяви, цитиран от "24 часа", че евентуално има фалшифицирани документи от фирмата изпълнител пред пътната агенция и че проверка е показала, че асфалтът в участъка не е достатъчно качествен.

Шофьорът на катастрофиралия автобус Григор Григоров пък е изписан от болницата и е откаран в ареста на Националната следствена служба, като утре ще бъде изправен пред Софийския окръжен съд по искането на прокуратурата да бъде задържан за постоянно под стража. Григоров е обвинен за причиняване на смърт по непредпазливост на 17 души и нанасяне на телесни повреди на други 21 ранени. Според обвинението той е шофирал с 13 км/ч повече от разрешената за участъка скорост от 40 км/ч.



Състоянието на пътищата - тайна

От 10 месеца чакам отговор за критичните пътища в Софийска област. Това заяви областният управител на Софийска област Илиан Тодоров по време на специална пресконференция във вторник. "С цел превенция на подобни катастрофи изпратих писмо до Министерския съвет, до председателя на АПИ и до директора на Областно пътно управление, в което давам пълен списък на пътищата, които са в критично състояние и които могат да предизвикат катастрофи и подобни трагични случаи. Вече 10 месеца нямам отговор в качеството ми на областен управител", заяви Тодоров, цитиран от БНР. Според него досега Областното пътно управление е трябвало да предостави 4 отчета за извършената от тях работа във връзка със състоянието на пътищата в областта. От тези отчети Тодоров е получил само един.

"Вчера имахме една работна среща с шефа на ОПУ Георги Георгиев - бивш кмет на Сливница, който дори отказва да ми каже какъв е бюджетът за ремонта на пътищата на територията на Софийска област. Седем месеца се молих на АПИ да сложат табели откъде започва и къде свършва Софийска област", допълни Тодоров. По-късно от пътната агенция съобщиха, че в началото на септември Областно пътно управление - София ще представи на областния управител на Софийска област доклад за дейността и състоянието на републиканската пътна мрежа на територията на областта.

Кой да прави пътните ремонти

Наред с това областният управител Илиан Тодоров предлага за пътищата от републиканската пътна мрежа да отговаря не Агенция "Пътна инфраструктура", а самите областни управители. Според него така ще има ясна отговорност за извършените ремонти, каквато сега липса.

"В България така седят в топлите си кресла едни самозабравили се хора, анонимни чиновници, експерти по нищоправене, които си позволяват да нарушават дори заповедите на министър-председателя. Аз вече разговарях и с лидера на "Атака" и председател на групата на "Обединени патриоти" Волен Сидеров да направим промени в Закона за пътищата, разбира се, след като се проведе и коалиционен съвет, така че областните управители в България да отговарят изцяло за републиканските пътища, които са всъщност държавна собственост. Те да правят ремонтите и всичко останало, и те да носят пряката отговорност, ако нещо се случи", каза още Тодоров.

В подкрепа на искането си Тодоров посочи, че губернаторите или областните управители в Хърватия, Чехия, Холандия, Полша, Румъния, Словакия и др. страни в Европейския съюз се занимават с ремонта и поддръжката на пътищата. Не може обаче да се пропусне фактът, че тази дейност е свързана с големи капиталови разходи и провеждането на обществени поръчки, каквито сега напълно липсват в областните управи.
Протест

Жители на Своге обявиха, че организират протест в сряда от 17 часа на мястото, където стана катастрофата с автобуса, при която загинаха 17 души. Очаква се демонстрацията да бъде мирна, но зам.-кметът на Своге Георги Петков изрази притеснение, че е избран пиков час, което може да е предпоставка за ново произшествие.

Основното искане на хората, които многократно са подавали сигнали за състоянието на пътя, е отговорните институции да вземат мерки и да оправят цялото трасе през Искърското дефиле. През него в момента преминават тирове заради ремонтите на магистрала "Хемус", въпреки че пътят не е проектиран за такова натоварване.

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Девет кандидата поискаха да строят 20 км от пътя Ботевград - Мездра 1 Девет кандидата поискаха да строят 20 км от пътя Ботевград - Мездра

ГБС, "Джи Пи груп", "Трейс" и "Хидрострой" са сред участниците в търга за 123 млн. лв. без ДДС

22 фев 2019, 1691 прочитания

Конституционният съд отказа да гледа искането срещу лобисткия закон за горивата Конституционният съд отказа да гледа искането срещу лобисткия закон за горивата

Според мнозинството от съдиите омбудсманът Мая Манолова не е посочила как новата регулация засяга права на граждани

22 фев 2019, 1887 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "България" Затваряне
Вечерни новини: Протест, некачествен асфалт и институционално безсилие след инцидента в Своге

И още: САЩ и Мексико с ново търговско споразумение; Русия с най-големите военни учения от 1981 г.; Toyota инвестира в Uber 500 млн. долара за безпилотни автомобили

Седмият завод на Teklas в България

Турската компания ще изгради ново предприятие за авточасти във Враца с инвестиция за 30 млн. лв.

Гротескната стабилност на ГЕРБ

Промяната на преференциалния вот в услуга на ДПС създаде хаос, от който най-губещи са ГЕРБ

Индексите на борсата започнаха седмицата с ръст

"Стара планина холд" реализира най-голям ръст след съобщението за дивидент

Кредитор продава рециклиращите машини на Пламен Стоянов-Дамбовеца

Оборудването е струвало около 10 млн. лв. при покупката му, а сега се предлага за около половината

Хумус сапиенс

Заведение от европейската верига Hummusbar отвори врати в София

Старци разбойници

Остаряването със здрав дух и здраво тяло е въпрос преди всичко на лични усилия, активни възрастни хора с вкус към живота

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 8

Капитал

Брой 8 // 23.02.2019 Прочетете
Капитал PRO, Тема на броя: Защо Домусчиев купува "Нова"

Емисия

СЕДМИЧНИКЪТ // 22.02.2019 Прочетете