С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
2 28 авг 2018, 16:14, 3443 прочитания

Нови проверки и протести заради пътя край Своге. Въпросите остават

Областният управител на Софийска област поиска да поеме контрола върху републиканските пътища

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Още по темата

Пътната агенция "нямала пропуски" в работата си по пътя в Своге

Доскорошният шеф и настоящ член на УС на АПИ Дончо Атанасов не вижда вина в органа, който плаща и контролира пътищата в България

31 авг 2018

Трима министри подадоха оставки заради катастрофата в Своге (обновена)

Николай Нанков, Валентин Радев и Ивайло Московски се оттеглят по искане на Бойко Борисов, като "така поемат политическата отговорност"

31 авг 2018

100 години мазут

По-важните теми, които ще намерите в новия брой на "Капитал"

31 авг 2018

Министър Нанков бърка, че асфалтът не може да съдържа варовик

Влагането на такъв материал е разрешено, но под формата на прах. Ако парчетата са по-големи, това наистина е незаконно

29 авг 2018

Историята на пътя до Своге: много пари, малко контрол

Отсечката, ремонтирана от "Трейс" и фирма на кандидат-депутат от ДПС за 23 млн. евро без обществена поръчка, е забавена и вероятно некачествена

27 авг 2018

Поръчката от 1 млрд. лв. за жп линията Елин Пелин - Костенец привлече 19 оферти

В най-скъпия търг участват големите български компании и няколко строителя от региона

6 авг 2018

Още 130 млн. лв. за пътните строители

След предвиденият половин милиард за поддръжка на главните пътища, държавата сега дава средства и за магистралите

16 юли 2018
Липсата на ясни отговори от институциите за спорните моменти при извършения ремонт на пътя през Искърското дефиле, на който в събота загинаха 17 души след инцидент с автобус, вече предизвиква реакции. Жители на Своге обявиха, че започват всекидневни протести, докато не бъдат взети мерки за осигуряване на безопасността. Областният управител на Софийска област Илиан Тодоров ("Атака") пък обяви, че 10 месеца чака отговори от Агенция "Пътна инфраструктура" за критичните пътни участъци в региона, и директно поиска да поеме управлението на републиканската инфраструктура. А от БСП настояха за оставката на правителството заради пропуските при пътните ремонти и смъртта на невинни хора.

Междувременно стана ясно и че Националната следствена служба е претърсила и офисите на партньора на "Трейс" в обединението "Трейс Своге" - "Мегаинвест холд", след като вчера разследващи иззеха документи от централата на "Трейс груп холд" в София. Шефът на фирмата "Мегаинвест холдинг" - Цветан Цветанов, заяви пред "Капитал", че изпълнението на проекта е било разделено на участъци между неговата фирма и "Трейс", като той е работил единствено в участъка край село Елисейна.

Проверки има и при проектантската компания "Виа план", която е изготвила проекта за ремонт на пътния участък. Собственичката на дружеството Даниела Пенева коментира пред "Капитал", че в момента текат следствени дейности и не може да коментира в детайли събитията.

Регионалният министър Нанков обаче заяви, цитиран от "24 часа", че евентуално има фалшифицирани документи от фирмата изпълнител пред пътната агенция и че проверка е показала, че асфалтът в участъка не е достатъчно качествен.

Шофьорът на катастрофиралия автобус Григор Григоров пък е изписан от болницата и е откаран в ареста на Националната следствена служба, като утре ще бъде изправен пред Софийския окръжен съд по искането на прокуратурата да бъде задържан за постоянно под стража. Григоров е обвинен за причиняване на смърт по непредпазливост на 17 души и нанасяне на телесни повреди на други 21 ранени. Според обвинението той е шофирал с 13 км/ч повече от разрешената за участъка скорост от 40 км/ч.



Състоянието на пътищата - тайна

От 10 месеца чакам отговор за критичните пътища в Софийска област. Това заяви областният управител на Софийска област Илиан Тодоров по време на специална пресконференция във вторник. "С цел превенция на подобни катастрофи изпратих писмо до Министерския съвет, до председателя на АПИ и до директора на Областно пътно управление, в което давам пълен списък на пътищата, които са в критично състояние и които могат да предизвикат катастрофи и подобни трагични случаи. Вече 10 месеца нямам отговор в качеството ми на областен управител", заяви Тодоров, цитиран от БНР. Според него досега Областното пътно управление е трябвало да предостави 4 отчета за извършената от тях работа във връзка със състоянието на пътищата в областта. От тези отчети Тодоров е получил само един.

"Вчера имахме една работна среща с шефа на ОПУ Георги Георгиев - бивш кмет на Сливница, който дори отказва да ми каже какъв е бюджетът за ремонта на пътищата на територията на Софийска област. Седем месеца се молих на АПИ да сложат табели откъде започва и къде свършва Софийска област", допълни Тодоров. По-късно от пътната агенция съобщиха, че в началото на септември Областно пътно управление - София ще представи на областния управител на Софийска област доклад за дейността и състоянието на републиканската пътна мрежа на територията на областта.

Кой да прави пътните ремонти

Наред с това областният управител Илиан Тодоров предлага за пътищата от републиканската пътна мрежа да отговаря не Агенция "Пътна инфраструктура", а самите областни управители. Според него така ще има ясна отговорност за извършените ремонти, каквато сега липса.

"В България така седят в топлите си кресла едни самозабравили се хора, анонимни чиновници, експерти по нищоправене, които си позволяват да нарушават дори заповедите на министър-председателя. Аз вече разговарях и с лидера на "Атака" и председател на групата на "Обединени патриоти" Волен Сидеров да направим промени в Закона за пътищата, разбира се, след като се проведе и коалиционен съвет, така че областните управители в България да отговарят изцяло за републиканските пътища, които са всъщност държавна собственост. Те да правят ремонтите и всичко останало, и те да носят пряката отговорност, ако нещо се случи", каза още Тодоров.

В подкрепа на искането си Тодоров посочи, че губернаторите или областните управители в Хърватия, Чехия, Холандия, Полша, Румъния, Словакия и др. страни в Европейския съюз се занимават с ремонта и поддръжката на пътищата. Не може обаче да се пропусне фактът, че тази дейност е свързана с големи капиталови разходи и провеждането на обществени поръчки, каквито сега напълно липсват в областните управи.
Протест

Жители на Своге обявиха, че организират протест в сряда от 17 часа на мястото, където стана катастрофата с автобуса, при която загинаха 17 души. Очаква се демонстрацията да бъде мирна, но зам.-кметът на Своге Георги Петков изрази притеснение, че е избран пиков час, което може да е предпоставка за ново произшествие.

Основното искане на хората, които многократно са подавали сигнали за състоянието на пътя, е отговорните институции да вземат мерки и да оправят цялото трасе през Искърското дефиле. През него в момента преминават тирове заради ремонтите на магистрала "Хемус", въпреки че пътят не е проектиран за такова натоварване.

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

"Инерком" поиска КЗК да разгледа сделката с CEZ отново 2 "Инерком" поиска КЗК да разгледа сделката с CEZ отново

Гинка Върбакова ще пробва да убеди регулатора, че вече няма общо с фотоволтаиците си, макар че остава техен собственик

21 сеп 2018, 1271 прочитания

Седмични новини за енергетика Седмични новини за енергетика

В рубриката събираме всички най-важни новини от последните седем дни

21 сеп 2018, 934 прочитания

24 часа 7 дни

21 сеп 2018, 9851 прочитания

21 сеп 2018, 6605 прочитания

21 сеп 2018, 6317 прочитания

21 сеп 2018, 4536 прочитания

21 сеп 2018, 4400 прочитания

Всички новини
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "България" Затваряне
Вечерни новини: Протест, некачествен асфалт и институционално безсилие след инцидента в Своге

И още: САЩ и Мексико с ново търговско споразумение; Русия с най-големите военни учения от 1981 г.; Toyota инвестира в Uber 500 млн. долара за безпилотни автомобили

Със София в центъра на бизнеса

Изпълнителният директор на Progress Йогеш Гупта пред "Капитал"

В какво се превърна КРИБ

Най-голямата организация на бизнеса стана казионна проправителствена структура, която работи за интересите на властта, председателя си и избрана част от членовете си

Миролио продаде дела си в "Булгартабак" за 26.6 млн. лв.

През фондовата борса бяха прехвърлени 7.22% от капитала, които отговарят точно на дела на италианския бизнесмен

България изнася все повече машини и авточасти

Увеличението във външната търговия през 2015 г. идва основно от пазарите на ЕС. Спад има при суровините, но той е ценови

20 въпроса: Мартин Колев

Дебютната пиеса на създателя на "Софийски магьосници" прави премиера тази есен

Кино: "Аз съм ти, Адриана"

Артистична елегия за две силни жени в две български епохи

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 38

Капитал

Брой 38 // 22.09.2018 Прочетете
Капитал PRO, Тема на броя: Не разследвай това

Емисия

СЕДМИЧНИКЪТ // 21.09.2018 Прочетете