🗞 Новият брой на Капитал е онлайн >>

Над 1 млрд. лв. за едното платно на "Струма" през Кресненското дефиле

АПИ обяви обществените поръчки за проектиране и строителство на най-трудния участък от пътя до Гърция

На по-късен етап старото трасе през Кресненско дефиле ще бъде ремонтирано и ще се ползва като платно на магистрала "Струма" в посока Гърция
На по-късен етап старото трасе през Кресненско дефиле ще бъде ремонтирано и ще се ползва като платно на магистрала "Струма" в посока Гърция
На по-късен етап старото трасе през Кресненско дефиле ще бъде ремонтирано и ще се ползва като платно на магистрала "Струма" в посока Гърция    ©  Цветелина Белутова
На по-късен етап старото трасе през Кресненско дефиле ще бъде ремонтирано и ще се ползва като платно на магистрала "Струма" в посока Гърция    ©  Цветелина Белутова
Бюлетин: Вечерни новини Вечерни новини

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"

Агенция "Пътна инфраструктура" обяви, че е открила обществената поръчка за проектиране и строителство на платното в посока София на автомагистрала "Струма" в участъка Кресна - Крупник, което ще преминава източно от Кресненското дефиле по ново трасе. Съобщението обаче изглежда като кризисен PR заради некачествения ремонт на пътя край Своге, тъй като реално процедурата за "Струма" не е публикувана в Регистъра на обществените поръчки или в "Профила на купувача" на АПИ. Съответно няма никакви налични документи, които да разкрият технически подробности за проекта или критерии към кандидатите.

От пътната агенция посочват само, че дължината на отсечката е 23.6 км, като се предвижда да бъдат изградени 7 тунела, 21 виадукта, 4 пътни възела, 12 надлези и подлези. Индикативната стойност на поръчката е 875.3 млн. лв. без ДДС, или над 1.05 милиарда лева.


Архивът на "Капитал"

Статията, която искате да прочетете е част от архива на "Капитал", който е достъпен само за абонати. Той включва над 200 000 стати с всичко за бизнеса, политиката и обществото в България от 1993 г. насам.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата

Всички абонаменти планове

* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.

5 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    krismihailov avatar :-|
    Kris Mihailov
    • + 9

    Капитал, предлагам да направите поредица от статии с мненията на водещите специалисти при планирането, построяването и поддържането на пътната инфраструктура в страната. Така всичките тези суми изглеждат доста високи за нас, които не разбираме от построяването на пътища/магистрали и прилежащите им.

    Нередност?
  • 2
    smotlixx avatar :-|
    smotlixx
    • - 1
    • + 2

    До коментар [#1] от "Kris Mihailov":

    Това е добра препоръка, но май един километър път пада между половин и един милион лева. Може би повече за четири ленти.

    Нередност?
  • 3
    cobourga avatar :-|
    cobourga
    • - 1
    • + 4

    Над 1 млрд. лв. за едното платно на "Струма" през Кресненското дефиле !!! И какво ще се получи накрая ??? ВАЖНО !!!! Когато беше отхвърлен проекта за голям, над 15 км, тунел, строителната мафия и държавата ревяха в синхрон, как това щяло да струва над 2 милиарда евро !!!! Рев до небесата. СЕГА само за едното трасе ще се даде 1 милиард, ще се разсипе, повече или по-малко, природата в дефилето, и накрая ще се доплатят 200-300 милиона по разни причини...…… Другото трасе ще е по-скъпо - между 1.5 - 2 милиарда лева, пак изпълнен от родни строители, и както се видя няма да е много качествено. И двете трасета ще се строят над ПЕТ години ……. Ще бъде истински АД за пътуващите !!!

    Нередност?
  • 4
    goshoee avatar :-|
    goshoee

    1 млрд. само за едното платно. Тунелът колко щеше да струва? Не, че съм еколог, ама това е скандално!

    Нередност?
  • 5
    kranc_mk avatar :-|
    Kranc MK

    Не обичам да коментирам, но когато се изказват невежи се дразня. Първо да уточня с какво се занимавам. Екипа ми е специализиаран в бюджетиране на строителни обекти в България и по света. ДО тук за Мен.
    Относно Магистрала струма историята, защото съм работил по нея:
    1. 15 км тунел бяха гръмки с изказваняита си, но като всичко в БГ се оказа, че сме велики в приказките, но не и в подготовката. Няма как съоражение от този калибър да струва скормните 1млрд лв, както се твърдеше години наред. После го вдигнаха на 1млрд евро. Реалната стойност на това съоражение около 3млрд евро. Причината е геологията, защото това е Кресна и ако се поразровите ще разберете че щяхме да строим тунел във "вулкан" земетръсна зона.
    2. Новото трасе е балансиран вариант между идиотски изказвания и политически и екологичен баланс. Цената е 1млрд лв, защото има няколко изключително сложни и красиви съоражения който ще трябва да изградим. Ако стане този проект във срок, ще си имаме нов рекордьор по височина на мост в България, който и ще бъде с 3м по къс от световния рекорд от този тип съоражение. Това е продиктувано от изключително девствения и разломен терен през който преминава цялото трасе. Можете да разгледате 3гб проект в Профил на куповача на АПИ. Всичко е достъпно но е по лесно да се пише и критикува.
    3. Идеяа за естакада през самото дефиле /тоест на 2 етажа магистрала/ беше добро като решение, но като изпълнение щеше да отнеме много време, защото трябваше да се строи докато има трафик.
    Това е от мене. Четете повече, а не се изказвайте неподготвени като българи.

    Нередност?
Нов коментар