Фалшиви пътища, истинска смърт

Трагедията край Своге повдигна завесата при строителството на пътища у нас и това, което се разкрива, е обезпокояващо

По документи всичко е изрядно, на практика - не съвсем
По документи всичко е изрядно, на практика - не съвсем    ©  Мария Съботинова
По документи всичко е изрядно, на практика - не съвсем
По документи всичко е изрядно, на практика - не съвсем    ©  Мария Съботинова
- Качеството на пътищата се следи само на документи, а много от лабораториите са свързани със самите строители.

- Катастрофата край Своге е можело да бъде избегната, ако отговорните институции са действали адекватно.

Може ли нещо, ремонтирано с 50 млн. лв., да е по-опасно от преди? Може, ако е на пътната агенция. Досещате се, че яркото доказателство на парадокса идва след смъртоносната катастрофа до Своге. Фаталният случай с автобуса осветли отдавна известното: пътищата се строят некачествено и безконтролно. Това е резултат от срастването на държавния апарат с големите строителни фирми - като се започне от съмнителното разпределение на поръчки и се мине през свързания обръч изпълнител, проектант, надзорник, лаборатория. Затова простите въпроси какъв асфалт е сложен, правилен ли е наклонът на пътя, подходящи ли са мантинелите, къде е канавката имат смъртоносни отговори. А казусът "Своге" е аларма за промяна. И търсене на отговорност.


Благодарим Ви, че четете Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се