Фалшиви пътища, истинска смърт
Трагедията край Своге повдигна завесата при строителството на пътища у нас и това, което се разкрива, е обезпокояващо
Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"
- Катастрофата край Своге е можело да бъде избегната, ако отговорните институции са действали адекватно.
Може ли нещо, ремонтирано с 50 млн. лв., да е по-опасно от преди? Може, ако е на пътната агенция. Досещате се, че яркото доказателство на парадокса идва след смъртоносната катастрофа до Своге. Фаталният случай с автобуса осветли отдавна известното: пътищата се строят некачествено и безконтролно. Това е резултат от срастването на държавния апарат с големите строителни фирми - като се започне от съмнителното разпределение на поръчки и се мине през свързания обръч изпълнител, проектант, надзорник, лаборатория. Затова простите въпроси какъв асфалт е сложен, правилен ли е наклонът на пътя, подходящи ли са мантинелите, къде е канавката имат смъртоносни отговори. А казусът "Своге" е аларма за промяна. И търсене на отговорност.
Статията, която искате да прочетете е част от архива на "Капитал", който е достъпен само за абонати. Той включва над 200 000 стати с всичко за бизнеса, политиката и обществото в България от 1993 г. насам.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата
* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.
14 коментара
Естествена последица в една провалена държава!
Тази статия ще остане поредният глас в пустиня, до следващите жертви.
В смисъл, не може да премахнеш корупцията, зависимостите, тъпотата и безхаберието без желание. Такова има само в думите на Бойко Борисов.
Всички знаем в какво състояние е Прокуратурата, и #КОЙ е истинския премиер на тази държава.
Съберете всичките тези константи и ще получите следващите жертви.
дРЪН, ДРЪН, при този дъжд, дето се изля, 20 метровия откос, острият завой като нищо става белятя, независимо с какви камичета е направен "запечатващия" слой!! Въпрос на късмет!! А в събота, той явно е липсвал на много хора!! Жалко за загиналите!!!
Отговорни сме и ние... За това, че оставяме политиците да определят какво и как се случва с нас и живота ни.
ТРЕЙС строи лошо, както всички други любими на властта фирми, но заданието на АПИ е още по-лошо !!!!!!!!!!!!!!!! Но там не влиза жандармерия, пратена от Прикриватурата, нали ??? Липсва и строителен контрол !!! КАКВО да очакваме в такава държава ??? Важни са и двете - път и мантинели !!!! Мантинелата при Своге е декоративна и не пази дори пешеходците !!!! Основната вина е на АПИ и Държавата - нито заданието, нито възлагането, нито контрола са както трябва. В цялата страна мутри и мафиоти са на власт, назначени от групировката ГЕРБ, БСП-ДС мафията, ДПС ченгетата или Путинската АТАКА. Трагедия !!! На това място трябва усилена мантинела и пътят да е качествен. Ако не е мантинела да се направи БЕТОННА стена, поне 1м висока !!! Така се прави по света, дори в Гърция, която уж била в криза !!! Мутрата комунист Бойко Борисов е като тази мантинела - пълен мутро - държавник и фалшификат !!!!
УЖАС !!! Оказа се, че у нас има Институт по пътищата и мостовете ???????????????????????????
Така е проникнала корупцията,че обществената поръчка е направена ,така че да отговаря на исканията на Трейс.И тези Батко,Братко,Пеевски,Станилов и сие,да са на веригата на хранилката и то от десетилетия!
Ние сме прокажена държава !
Ами напишете какво трябва да се направи.Защо статията е с недомлъвки???
Терена на България е хълмист.Следователно за да е по-бързо,широко и безопасно пътното трасе трябват повече специални съоръжения - мостове, тунели и пр. А НЕ НАСИПИ И ЗАВОИ.
Или имаме -
Повече специални съоръжения = По високи разходи = По-високи данъци.
Има ли дупе за такъв лозунг а ????
Да, има корупция, шуробаджанащина и срастване с властта. Но някои фирми, въпреки привилегиите си и протекциите си, въпреки липсата на ефективен контрол, работят добре и отговорно. Дали са им възможност да бъдат царе и те имат поведението на отговорни властелини. Други като Трейс - можеха да са крале, но работят ужасяващо зле и безотговорно, и в крайна сметка си останаха селяндури. Където Трейс се е докоснала до път - унищожила го е. Дай им здрав път - ще го попилеят с ремонт. Има два лота от магистрала Тракия - при перфектен за пътно строителство терен - които може би никога няма да може да се ремонтират, заради начина, по който Трейс ги е строила. За да се оправят пораженията им, трябва да се разрушат и построят наново.
Добре е някой да повдигне и дума за фалшивите железни пътища у нас, макар че там ефектът не е смърт, а намаление на скоростите, което води до загуба на пътници и смърт на пътническите жп превози.
Който заговореше за това в миналото, биваше уволняван от системата на държавните железници и обслужващите ги частни фирми. Е, днес, а и в бъдеще, всички ще страдат. Народът, заради бавни и некачествени превози, а превозвачът, заради липса на пътници. В крайна сметка, отрасълът отива към жалко мъждукащо съществуване.
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.