С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
6 3 сеп 2018, 13:08, 10317 прочитания

Пътната агенция назначава още 921 служители и купува 53 нови коли

Значителното увеличение на щата е свързано с пускането на тол-системата

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
С цели 921 бройки ще бъде увеличена щатната численост на Агенция "Пътна инфраструктура". Това се разбира от проект за промени в устройствения правилник на ведомството, публикуван от министъра на регионалното развитие и благоустройството Николай Нанков точно в деня, в който обяви, че си подава оставката - 31 август. Назначаването на толкова много служители обаче не е свързано с качеството на пътищата и скандала с шосето край Своге, за което основна отговорност носи пътната агенция. Причината е предстоящото догодина въвеждане на електронната система за събиране на таксите за ползване на пътната мрежа на база изминато разстояние за превозни средства с маса над 3.5 т (ТОЛ) и на база време (електронни винетки) за леки автомобили. Плановете са тол-системата да заработи на 16 август 2019 г., а още от Нова година да се пуснат електронните винетки.

Наред с това АПИ е обявила, че ще закупи и 53 нови автомобила. В заданието се посочва за какво точно ще се използват превозните средства, но 51 от тях вероятно ще са за поддръжка на тол-системата и контрол на трафика. Две от колите обаче ще бъдат за директорите на агенцията - SUV с цена над 110 хил. лв.


Още 30 млн. лева разходи

Министърът в оставка Николай Нанков предлага да бъде създадено изцяло ново специализирано звено в АПИ - "Национално тол управление". Именно в него ще бъдат назначени 911 души, а останалите 10 нови попълнения ще са в централната администрация. В проекта на постановление е посочено, че "Национално тол управление" ще изземе функциите на дирекция "Пътни такси и разрешителни", но въпреки това последната ще продължи да съществува и дори няма да бъде съкратен нито един от работещите към момента 19 души.

В портала за обществено обсъждане не е публикувана финансова обосновка на въпросната реформа, макар наличието на такава да е посочено в доклада на Нанков. От другите документи обаче става ясно, че се предвижда до края на 2018 г. да бъдат назначени до 393 служители, за които на АПИ ще са й необходимите допълнително 3.6 млн. лв. през последното тримесечие. На тази база може да се предположи, че при назначаване на всичките 921 нови служители повишението на разходите ще бъде поне 7.5 млн. лв. на тримесечие, или 30 млн. лв. на година.



Вероятно очакванията са тези допълнителни разходи да бъдат покрити от приходите от самата тол-система, които по прогнозни разчети ще са около 1 млрд. лева годишно. Сега от винетки АПИ събира около 300 млн. лв. на година.

Какво ще работи новото звено

Формално звеното "Национално тол управление" ще изпълнява функциите на агенцията като лице, събиращо пътни такси по Закона за пътищата, за администриране събирането им и за осъществяване на контрол и надзор върху националните доставчици на услуги за електронно събиране на такси за изминато разстояние и доставчиците на Европейска услуга за електронно събиране на такса за изминато разстояние (ЕУЕСТ).

Тази структура ще възлага дейностите по обработка на данни за геопозиционирането и изминатото разстояние от превозните средства, ще формира унифицирани тол декларации и ще изпраща данни за дължимите такси на съответните лица. "Национално тол управление" ще е отговорно и за поддържането на системите за генериране и продажба на електронни винетки и маршрутни карти, както и за организиране разпространяването, продажбата и поддръжката на бордови устройства за камионите, чрез които ще става таксуването.

Също така се предвижда и създаването на кол-център към специализираното звено, който да служи за комуникацията с ползващите платените пътища по отношение на размера на пътните такси и начините за заплащането им.

Въпрос на автомобили

В последния работен ден на август АПИ е открила обществена поръчка за доставка на нови автомобили с бюджет 1.3 млн. лв. Търгът е разделен в две позиции, като 1.083 млн. лв. са предвидени за 51 леки коли с минимум една плъзгаща странична врата. Максималната единична цена в случая е 21 235 лв., като това ще са превозни средства, с които ще се обслужва тол-системата и ще се осъществява контрол по пътищата. През последните три години пътната агенция на два пъти е купувала подобни коли - общо 105 броя. Доставчик и в двата случая е "Еспас ауто", като закупените превозни средства са от марката "Дачия". Средната им цена е между 21 и 22 хил. лв.

По-интересна обаче е втората позиция - за два SUV автомобила, със задвижване 4х4, поне 8-степенна скоростна кутия, минимална мощност от 250 к.с., въздушно окачване и т.н. Прогнозната цена на всяка една от тези коли е 110 хил. лв., като в техническата спецификация са изброени още редици изисквания. Джиповете ще се ползват от Централното управление на АПИ. За председател на управителния съвет на ведомството преди да месеца бе назначен Светослав Глосов.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Цената на тока в България през последните дни е с 20% по-ниска е тази в региона Цената на тока в България през последните дни е с 20% по-ниска е тази в региона

От началото на февруари средната стойност на сделките на борсовия сегмент "Ден напред" е 76.47 лв./МВтч, което почти 50% под нивото от януари

16 фев 2019, 503 прочитания

Топ 5 от "Капитал": Темите, които можете да прочетете само тук Топ 5 от "Капитал": Темите, които можете да прочетете само тук

Държавата ще даде отсрочка за новите правила за касовите апарати, какви са новите европейски цели за тока, какви коли се купуват и oще

16 фев 2019, 665 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "България" Затваряне
"Алфа рисърч": Оставките не носят автоматично доверие към властта

61% от българите одобряват напускането на тримата министри, но също толкова не се влияят от това при оценката на кабинета

Обиколката на Помпео в Централна Европа: Газ, Huawei и демокрация

САЩ дават заявка за завръщане в региона. Спорно е какви резултати ще има новата политика на ангажиране

Тихият монопол в София продължава

Три различни поръчки, финансирани с пари от ЕС, за над 1200 информационни табла по софийските спирки са дадени на свързани фирми

"Слънчо" поглежда отвъд хоризонта

С проект по "Конкурентоспособност" за 1.6 млн. лв. компанията ще започне да изнася детски храни в региона

Фонд на Рокфелер продава ритейл парка в Пловдив на групата "Химимпорт"

Активът се оценява на над 35 млн. лв., но дълговете са почти толкова

Как (не) живеем

Кураторката Вера Млечевска за въпросите, които поставя предстоящото българско участие на Венецианското биенале

Ах, Мария

Излезе първата книга на създателката на блога Brain Pickings

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 7

Капитал

Брой 7 // 16.02.2019 Прочетете
Капитал PRO, Топ 5 от "Капитал": Темите, които можете да прочетете само тук

Емисия

СЕДМИЧНИКЪТ // 16.02.2019 Прочетете