Още пропуски и грешки излизат за пътя край Своге

Според проверки на Института за пътна безопасност има проблеми с пътните знаци, отводняването, маркировката, парапетите и т.н.

Множество административни и технически пропуски извън качествата на пътната настилка е установил Институтът по пътна безопасност за участъка край Своге, където на 25 август стана тежкият инцидент с пътническия автобус, при който загинаха 17 души. Проблеми са констатирани както при пътните знаци и маркировката, така и при отводняването на пътя, тротоарите, парапетите на моста в конкретния участък и дори самата геометрия на трасето.

"Информацията от този доклад трябва да бъде приемана като второ мнение, базирано на извършен оглед и дадени експертни становища от придобит опит върху подобни инциденти. Анализът е проведен безпристрастно, единствено с оглед на фактическите обстоятелства и тенденции. Този документ няма за цел да посочва виновни, а само да изследва по независим начин влиянието и приноса на състоянието на съществуващата инфраструктура към инцидента", поясни експертът от ИПБ Богдан Милчев. По думите му нито една от отговорните институции не оказала съдействие на института при обследването на фактите, а изисканите документи са им били отказани с обяснението, че се води следствие.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
18 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    coc1536053838577223 avatar :-|
    Sonja Panova
    • - 2
    • + 5

    Не знам, обаче трябва да се види АПИ какво са разписали като поръчка. Да не се окаже, че заданието не струва.
    А иначе за т.нар. експерти какво да кажем... Вижте го само Богдан Милчев. Изхвърлен от КАТ навремето за далавери.

    Нередност?
  • 2
    sofianec2 avatar :-|
    Софианец
    • - 9
    • + 2

    А какъв е коефициента на сцепление измерен с търкане на джапанката в асфалта на "експерта " от т.н. ИНСТИТУТ???? доведен от Австралия?

    Нередност?
  • 3
    sofianec2 avatar :-|
    Софианец
    • + 6

    "разполага ли държавата със звено, което да наблюдава, анализира и предприема коригиращи действия относно безопасността на движението по пътищата?"
    Не знаеш ли? Да те светна: ДОКБДП към МВР със секретар Кесяков. Друг е въпроса дали върши някаква работа.

    Нередност?
  • 4
    nage avatar :-|
    nage
    • - 1
    • + 9

    за отводняването почти не се споменава. когато вали този 'път' се превърща в канал, той е едно корито, това е идиотско само на пръв поглед

    Нередност?
  • m17
    • - 6
    • + 1

    Стига с тоя институт, това е откровенна измама. Никакъв институт не е това, това са група мошенници дето са кръстили НПО'то си ИНСТИТУТ за да заблуждават обществото. Във всяка нормална държава отдавна да са в пандиза за измама. И няма един инжинер или въобще човек с техническа квалификация. Архитектурата не случайно е регулирана професия, точно за да гарантира че завъшилия има поне минимална квалификация по темата. А тук някакви пълни лаици обикалят медиите и трескат простотия след простотия.

    Нередност?
  • 6
    bai_toz avatar :-|
    Без коз
    • - 1
    • + 2

    Е, може и да не е наред,обаче Коалицията щяла да "спаси" министъра ;)

    Сега ко прайм...Костов не е актуален... лошо!

    Нередност?
  • 7
    skyfighter avatar :-|
    skyfighter
    • + 4

    До коментар [#5] от "m17":

    ОК, така е сигурно. Но написаното от тези хора противоречи ли на фактите или ги описва точно? МВР не констатира ли същото? Тестовете с джапанки не ги коменторам, не са сериозни.

    Нередност?
  • 8
    mondiana avatar :-|
    Мондиана
    • - 1
    • + 4

    Ако и половината от написаното в този доклад е истина, трябва незабавно на целокупния български народ да му се изправи косата от ужас, както стана с моята. И тук ме сполетяха няколко въпроса.
    След като ""Информацията от този доклад трябва да бъде приемана като второ мнение..." и т.н. този институт за какво е създаден, какви правомощия и задължения има.
    А сега кой го е натоварил с анализа за този участък.
    Какво ще се случи, ако интитутът започне да прави редовни анализи след всеки ремонт или ново строителство. И дали ще е толкова обективен, ако анализът не е след подобен жесток инцидент.

    Нередност?
  • 9
    valdes avatar :-|
    Valdes
    • - 2
    • + 3

    До колкото съм запознат, този "институт" не е към нито една администрация и в този смисъл би следвало да е НЕЗАВИСИМ. Лошото е, че все повече ми напомня на онези псевдо-екологично НПО с подчертано користни цели. Анализа е доста слаб, непрофесионален, заядливо тенденциозен.
    Ако единствената им цел е да се рекламират ... ама защо чак сега?! Къде бяха до сега?!
    Оставам с впечатлението, че трагедията се ползва от много хора като PR акция. Тъжно е!

    Нередност?
  • 10
    nikolay_uk avatar :-|
    Николов
    • - 2
    • + 2

    [quote#9:"Valdes"]Анализа е доста слаб, непрофесионален, заядливо тенденциозен. [/quote]Кое е заядливото бе, каскет?

    Съвсем конкретно цитират разстоянията, които са в нарушение на нормативните актове. Това заяждане ли е? Докато има такова дебилно отношение към закона БГ ще е насрана кочина.
    [quote#9:"Valdes"]Къде бяха до сега?! [/quote] Това е сдружение с идеална цел на хора, които имат желание сигурността на пътищата в БГ да се подобри. Членуват там всякакви доброволци, вкл. родители на загинали младежи. Те нямат задължение да правят каквото и да е и не им се плаща за каквото и да е - това, което го правят го правят от добра воля влагайки свое свободно време и средства. Докато такива говняри като теб единственото, което правят е да се изкензат върху тях.

    Нередност?
Нов коментар