Кой проверява асфалта
Всички строителни лаборатории в България са свързани с пътностроителни фирми, но това не е големият проблем


Най-важното от деня. Всяка делнична вечер в 18 ч.
Има проблем с асфалта, заяви бившият вече министър Николай Нанков след трагичния инцидент с автобуса край Своге, при който загинаха 17 души. По думите му се разбра, че изпитванията на асфалта са правени в свързана със строителя "Трейс" лаборатория. Но това въобще не е изолиран случай, а е правило в България.
Почти всички фирми от бранша имат собствени звена за анализи на строителните материали, които използват, за да докажат пред възложителите качеството на изпълнените дейности. С други думи, фирмата строи един път, после други служители на същата фирма доказват, че този път е построен качествено.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата
Вижте абонаментните планове
6 коментара
Наличието на собствена лаборатория към строителната фирма е задължително изискване от страна на възложителя. Така че да се прокарват идеи за корупция и конфликт на интереси и да се прехвърля вината върху строителната фирма е несериозно.
Ако проектът е неправилно направен и зададен, има ли значение какъв е асфалтът ?
От пътища нищо не разбирам, но постоянно чувам за всеки проект се избират изпълнител и строителен надзор. Та изпълнителят си мисля аз трябва да изпълнява, но контрола трябва да осъществи надзора. Те трябва да имат лаборатории, експерти и да взимат проби на определено време и внезапно. Защо всички говорят за Трейс а не се споменава кой е трябвало да осъществи строителният надзор?
Това, че асфалта не съдържа това, което трябва спрямо съвременните стандарти, е ясно на всички, но не се вижда с просто око. Това, което се вижда и затруднява шофирането, особено нощем, е избледняващите и изчезващи, само за няколко месеца след полагането, маркировки и линии с бяла боя. Какво е становището на властите?
23 сеп 2018 08:121
-+
Перфектен анализ !!! Защо ли нито една друга медия не поддържа темата за качеството на асфалта положен на пътя-убивц край Своге ? Каква е ролята на лабораториите за изпитване, работещи под надзора на БЪЛГАРСКАТА СЛУЖБА ЗА АКРЕДИТАСИЯ (БСА) ? Защо Прокуратурата се усъмни в БЕЗПРИСТРАСТНОСТА на акредитираните от БСА лаборатории и ще анализира пробите от асфалта в чужбина ? Поставените въпроси чакат отговори и се надявам, че вестник КАПИТАЛ ще ги намери. Другите медии също могат да ги потърсят !!!
_____
За Евро проектите отговорността не може да се прехвърля и дори при избор на под-изпълнители, контролни лаборатории или надзорници си остава пак за съответното Министерство.
При бюджетно финансиране се прилага българското законодателство и в тези случаи може да се прехвърля отговорността по веригата.
Има ли участие на Евро пари, процедурата задължително се провежда по европейското законодателство и всичко останало се смята за сериозно престъпление!
В Европа не ядат доматите с колците и са напълно наясно кога и как стават измамите и не случайно отклоняването или присвояването на обществен ресурс се смята за престъпление, а не просто като нарушение!
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.