АПИ може да бъде глобена с 18.5 млн. лв заради "Джи Пи груп"

Договорът за тунел "Железница" ще бъде подписан, макар че може да се окаже незаконосъобразен

Всички чуждестранни участници в търга за тунел "Железница" бяха отстранени от Агенция "Пътна инфраструктура" още преди крайното класиране
Всички чуждестранни участници в търга за тунел "Железница" бяха отстранени от Агенция "Пътна инфраструктура" още преди крайното класиране
Всички чуждестранни участници в търга за тунел "Железница" бяха отстранени от Агенция "Пътна инфраструктура" още преди крайното класиране    ©  Юлия Лазарова
Всички чуждестранни участници в търга за тунел "Железница" бяха отстранени от Агенция "Пътна инфраструктура" още преди крайното класиране    ©  Юлия Лазарова

В поредната парадоксална и скандална ситуация е изпаднала Агенция "Пътна инфраструктура". След като бави проекта с година и половина, ведомството бърза да възложи строителството на тунела "Железница" по автомагистрала "Струма", за да спази сроковете и да не се наложи да връща пари на Брюксел. Тунелът трябва да бъде завършен най-късно до 2023 г. заедно с цялата магистрала "Струма", иначе под заплаха ще попаднат милиарди левове.

Подписването на договор с избраната на 6 август за изпълнител "Джи Пи груп" обаче може да се окаже незаконно заради жалба срещу класирането на участниците от страна на гръцката "Актор", която бе отстранена.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
4 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    james1 avatar :-|
    james1
    • - 10
    • + 6

    Ами много правилно Актор са отстранени, ако "журналистите" от Капитал пожелая да си спомнят същата Актор строи с огромно забавяне един лот от Струма, който после даваше постоянно дефекти. Въпросът е колко са платили Актор на Капитал, за да правят пропагандата?

    Нередност?
  • 2
    wyy1448375269481115 avatar :-P
    Idiotoria Taurus
    • - 4
    • + 4

    Уважаеми, Капитал, - последно АПИ са забавили проекта или много са бързали? Защото в друга статия правите внушения, че много бързо са оценили офертите за Железница? А заглавието към настоящия момент може да бъде и "АПИ може да НЕ бъде глобена..." Кефят ли ви внушенията? И по какво се различавате от кафевите медии в манипулирането? Между другото какво стана с петицията на "Да, България" за Хемус? Събраха ли 2500 човека?

    Нередност?
  • 3
    wyy1448375269481115 avatar :-P
    Idiotoria Taurus
    • - 3
    • + 4

    https://www.capital.bg/politika_i_ikonomika/bulgaria/2018/08/08/3293426_dji_pi_grup_shte_stroi_tunel_jeleznica_sreshtu_185_mln/
    Тук ви се струва твърде бързо за 9 месеца да се оценят 28 оферти, както и нищо не споменавате за една от причините а забавянето, а именно изнасянето на документи по време на правителството на президента Радев. Та да се върнем на двойните стандарти и необективната журналистика - вие в коя от двете графи се самоопределяте?

    Нередност?
  • 4
    hog1438946657471231 avatar :-P
    Peter V.
    • - 1
    • + 3

    Коментарите са много неуместни.
    Като инженер мога да кажа само, че случващото е абсурд!
    Няма как да направиш какъвто и дизайн на път, сграда или каквото и да е друго от голям мащаб без геоложки тестове/данни, а възложителя иска точно това аппропо иска този тунел да бъде специфициран, преди реалните почвени проби и тн... Това не е проект за къща или беседка, говорим за екип от мин 5-6 специалиста работещи 4-5 месеца и произвеждащи стотици страници документация , базирана на предположения ?! Джи-Пи не бяха ли тези, които са горели документи, които журналисти на Бивол обвиниха в схеми???

    Нередност?
Нов коментар