АПИ може да бъде глобена с 18.5 млн. лв заради "Джи Пи груп"
Договорът за тунел "Железница" ще бъде подписан, макар че може да се окаже незаконосъобразен


Най-важното от света на личните финанси, пазарите и управлението на спестяванията.
В поредната парадоксална и скандална ситуация е изпаднала Агенция "Пътна инфраструктура". След като бави проекта с година и половина, ведомството бърза да възложи строителството на тунела "Железница" по автомагистрала "Струма", за да спази сроковете и да не се наложи да връща пари на Брюксел. Тунелът трябва да бъде завършен най-късно до 2023 г. заедно с цялата магистрала "Струма", иначе под заплаха ще попаднат милиарди левове.
Подписването на договор с избраната на 6 август за изпълнител "Джи Пи груп" обаче може да се окаже незаконно заради жалба срещу класирането на участниците от страна на гръцката "Актор", която бе отстранена.
Статията, която искате да прочетете е част от архива на "Капитал", който е достъпен само за абонати. Той включва над 200 000 стати с всичко за бизнеса, политиката и обществото в България от 1993 г. насам.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата
* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.
4 коментара
Ами много правилно Актор са отстранени, ако "журналистите" от Капитал пожелая да си спомнят същата Актор строи с огромно забавяне един лот от Струма, който после даваше постоянно дефекти. Въпросът е колко са платили Актор на Капитал, за да правят пропагандата?
Уважаеми, Капитал, - последно АПИ са забавили проекта или много са бързали? Защото в друга статия правите внушения, че много бързо са оценили офертите за Железница? А заглавието към настоящия момент може да бъде и "АПИ може да НЕ бъде глобена..." Кефят ли ви внушенията? И по какво се различавате от кафевите медии в манипулирането? Между другото какво стана с петицията на "Да, България" за Хемус? Събраха ли 2500 човека?
https://www.capital.bg/politika_i_ikonomika/bulgar ia/2018/08/08/3293426_dji_pi_grup_shte_stroi_tunel _jeleznica_sreshtu_185_mln/
Тук ви се струва твърде бързо за 9 месеца да се оценят 28 оферти, както и нищо не споменавате за една от причините а забавянето, а именно изнасянето на документи по време на правителството на президента Радев. Та да се върнем на двойните стандарти и необективната журналистика - вие в коя от двете графи се самоопределяте?
Коментарите са много неуместни.
Като инженер мога да кажа само, че случващото е абсурд!
Няма как да направиш какъвто и дизайн на път, сграда или каквото и да е друго от голям мащаб без геоложки тестове/данни, а възложителя иска точно това аппропо иска този тунел да бъде специфициран, преди реалните почвени проби и тн... Това не е проект за къща или беседка, говорим за екип от мин 5-6 специалиста работещи 4-5 месеца и произвеждащи стотици страници документация , базирана на предположения ?! Джи-Пи не бяха ли тези, които са горели документи, които журналисти на Бивол обвиниха в схеми???
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.