С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
7 28 сеп 2018, 17:09, 6416 прочитания

Плащаме на Беларус до 99 млн. лв. за ремонт на Су-25

"Авиоремонтен завод 558", Барановичи, е единственият кандидат да ремонтира щурмовите ни самолети

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Само една компания - от Беларус, е подала оферта за ремонт и удължаване на ресурса на 14-те самолета Су-25 за поддръжка на пехотата, които са на въоръжение в българските Военновъздушни сили. Това става ясно от отговор на военния министър Красимир Каракачанов по време на днешния парламентарен контрол.

В края на август отбранителното ведомство стартира тръжна процедура за поддръжка на щурмовиците на стойност 49.2. млн. лв. с ДДС с опция за увеличаване на сумата до 99 млн. лв. при необходимост, което трябва да стане с решение на Министерския съвет. Възстановяването на летателната годност на всичките машини трябва да бъде извършено в срок до 48 месеца от сключване на договора.


За участие в процедурата бяха поканени две фирми: руският производител на Су-25 "Обединена авиостроителна корпорация" - ПАО ОАК, и беларуският "Авиоремонтен завод 558", Барановичи. От днешното изказване на Каракачанов обаче става ясно, че само беларуската фирма е заявила участие в търга.

Според военния министър "заводът "Авионамс" няма способности в момента да извършва ремонтно-възстановителни дейности на самолети Су-25". Невключването на пловдивския авиоремонтен завод в тръжната процедура беше и причината за парламентарното питане на депутата от левицата Николай Цонков към Каракачанов.

Военният министър твърди, че вече е имал разговор по темата със синдикатите на работниците от "Авионамс" в началото на септември и самите те са наясно, че предприятието няма нито технологичните възможности, нито лиценз да ремонтира Су-25 в момента.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Вечерни новини: ВСС бърза да преизбере Гешев в четвъртък, Манолова официално оспорва вота в София 1 Вечерни новини: ВСС бърза да преизбере Гешев в четвъртък, Манолова официално оспорва вота в София

И още: ЕС договори санкции срещу Турция заради сондажите край Кипър; Блокажът в Испания продължава и след поредните избори; Заповед за арест за боливийския президент Ево Моралес

11 ное 2019, 1759 прочитания

Мая Манолова внесе жалба за оспорване на изборния резулт в София 1 Мая Манолова внесе жалба за оспорване на изборния резулт в София

Манолова предостави в ОИК 14 класьора с доказателства за нарушения, като процедурата в съда може да продължи над месец

11 ное 2019, 1150 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Политика" Затваряне
И Мая Манолова атакува високите съдебни такси по административни дела

Омбудсманът е третата институция, която сезира Конституционния съд с промените в Административнопроцесуалния кодекс

Още от Капитал
Хранителна добавка към лекарствения бизнес

Германският генеричен гигант Stada купи чешкия производител на хранителни добавки Walmark в показателна за дефектите на свръхрегулирания лекарствен пазар сделка

Да копаеш дъното за Доган

Държавата изненадващо отпусна 220 млн. лв. за драгиране на плавателния канал в пристанище Варна. Съмненията са, че пристанището на Ахмед Доган ще е основният печеливш, а държавните терминали ще трябва да го догонват

Омраза за двойна употреба

На фона на практиката обвинението срещу природозащитника Тома Белев изпъква като политическо

30 години след 10-и: Каква я мислехме, каква стана

Българите са по-богати от всякога, но и все по-тревожни, че демокрацията, в която живеят, е имитация

Книга: "Истории от 90-те"

Сборникът "Истории от 90-те" дава поглед към размирното десетилетие без излишна сантименталност

Пчелен опит

Пчеларството става все по-разпространено хоби сред градските хора

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10