След акцията на прокуратурата и данъчните откриха проблеми в "Маринела"
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

След акцията на прокуратурата и данъчните откриха проблеми в "Маринела"

Петзвездният хотел спечели държавната поръчка за настаняване на делегациите, които посещаваха България по време на европредседателството през първата половина на 2018 г.

След акцията на прокуратурата и данъчните откриха проблеми в "Маринела"

Хотелът на Арабаджиеви не е подавал към НАП отчети за продажбите. Незнайно откога

Вера Денизова
13479 прочитания

Петзвездният хотел спечели държавната поръчка за настаняване на делегациите, които посещаваха България по време на европредседателството през първата половина на 2018 г.

© Юлия Лазарова


Данъчните откриха проблеми в столичния хотел" Маринела" и от четвъртък вечерта рецепцията и лоби барът му са облепени със стикери на Националната агенция за приходите (НАП). До "запечатване" на обекта се е стигнало след проверка в началото на септември. Според източници на "Капитал" тя е установила няколко нарушения - системата за управление на търговската дейност на хотела (която свързва касовите апарати) не е подавала отчети към НАП, освен това не е имала свидетелство за регистрация, а парите в касата не са съответствали на официално отчетения оборот.

Данъчните са направили проверката дни след като прокуратурата обяви началото на акцията срещу Ветко и Маринела Арабаджиеви, арестува сина им и ги обяви за общодържавно издирване. Тук важната подробност е, че фамилията притежава хотела от почти три години, обектът беше избран от държавата за официалните гости на европредседателството, но едва сега данъчните забелязват проблем.

Какви са нарушенията

От НАП отказаха да коментират резултата от проверката. Според източници на "Капитал" откритите нарушения са три - наличният кеш в касата е бил с около 1800 лв. повече в сравнение с официално отчетения, системата за управление на търговската дейност (ИАСУТД) на хотела не е подавала данни към НАП и освен това не е имала свидетелство за регистрация. Няма яснота откога касовите апарати на хотела не са се отчитали към данъчните, каквото задължение имат всички търговци. По принцип такива справки се подават автоматично веднъж месечно, като за целта всички търговци, които са задължени да ползват касови апарати или системи за управление на продажбите, имат изградени онлайн връзки с НАП. Ако данъчните установят, че това задължение не се изпълнява, имат право да запечатат обекта за срок до 30 дни. В случая на "Маринела" - за седем.

Пак според нормативната база компаниите трябва да разполагат със свидетелство за регистрация на своята система за управление на продажбите, а при смяна на собствеността това да бъде описано в паспорта на системата. В регистъра на одобрените типове (ИАСУТД) от Българския институт по метрология фигурира системата Micros-Fidelio-Opera на името на "Кемпински хотел Зографски", одобрена още през 2008 г.

Въпросът е дали и какви проверки е правела приходната агенция досега. Хотел "Маринела" е най-големият сред петзвездните в София със своите 440 стаи и апартаменти. Той бе купен от холдинга "Виктория груп" през 2015 г., като по неофициална информация цената е била около 42 млн. евро.

Работи ли хотелът

Хотелът ще остане "запечатан" за седем дни. Всъщност с лепенки на НАП са само рецепцията и лоби барът му. В момента голяма част от заведенията, спортният център и други търговски площи са отдадени под наем на външни компании и те ще продължат да работят. Престоят на гостите, които вече са отседнали в "Маринела", също няма да бъде нарушен, просто хотелът няма да може да прави нови резервации за нощувки.

Актът на данъчните може да се обжалва в 3-дневен срок. "Капитал" не успя да се свърже с мениджмънта на хотела. Оттам обаче публикуваха съобщение в своята Фейсбук страница, в което се посочва, че наложената санкция е вследствие на проверка, извършена на 4 септември, и че за установеното от НАП нарушение е отговорна друга фирма. "Наложената санкция е вследствие на проверка, извършена на 4.09.2018 г., която е установила липсващо свидетелство за регистрация на ИАСУТД, което се издава от фирмата "Хоспитайлити енд Ритейл Системс ЕООД", която е единствен доставчик на услугите Micros-Fidelio-Opera на територията на Република България. Всички хотели, ползващи услугите на фирмата "Хоспитайлити енд Ритейл Системс" ЕООД, не са разполагали с въпросното свидетелство за регистрация на ИАСУТД към момента на проверката, защото въпросната компания не е била регистрирана и сертифицирана", се твърди в съобщението на хотела.

От централата на "Хоспиталити енд Ритейл Системс" заявиха пред "Капитал", че вероятно става дума за някакво недоразумение, тъй като имат нужния сертификат от НАП и работят с над 1000 клиента в България, част от които големи международни вериги хотели и заведения за хранене. "Държим да отговаряме на изискванията на закона във всяка държава, в която предлагаме своите продукти, а ние работим в над 50 страни и досега не сме имали такъв случай", каза Инна Новосела, директор бизнес развитие за Южна Европа на групата HRS - Hospitality & Retail Systems.

Със сигурност действията на данъчните ще се отразят на бизнеса, а и на репутацията на хотела. В собствената резервационна система на "Маринела" запазването на стая е невъзможно не само за близките дни, а и за месеци напред. А в booking.com излиза съобщение, че близкият месец хотелът е запълнен, а за по-късно дава резервация на в пъти по-висока от средната за пазара цена.

Данъчните откриха проблеми в столичния хотел" Маринела" и от четвъртък вечерта рецепцията и лоби барът му са облепени със стикери на Националната агенция за приходите (НАП). До "запечатване" на обекта се е стигнало след проверка в началото на септември. Според източници на "Капитал" тя е установила няколко нарушения - системата за управление на търговската дейност на хотела (която свързва касовите апарати) не е подавала отчети към НАП, освен това не е имала свидетелство за регистрация, а парите в касата не са съответствали на официално отчетения оборот.

Данъчните са направили проверката дни след като прокуратурата обяви началото на акцията срещу Ветко и Маринела Арабаджиеви, арестува сина им и ги обяви за общодържавно издирване. Тук важната подробност е, че фамилията притежава хотела от почти три години, обектът беше избран от държавата за официалните гости на европредседателството, но едва сега данъчните забелязват проблем.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK