Концесията за летище Пловдив ще бъде прекратена. И рестартирана след месеци
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Концесията за летище Пловдив ще бъде прекратена. И рестартирана след месеци

Концесията за летище Пловдив ще бъде прекратена. И рестартирана след месеци

Така се елиминира вторият класиран кандидат - пловдивското обединение между "Тракия икономическа зона" и ПИМК, които ще обжалват

Калина Горанова
10366 прочитания

© Цветелина Белутова


Процедурата за концесионирането на летище Пловдив ще бъде прекратена. Това стана ясно от съобщение на транспортното министерство, в което се казва, че новият транспортен министър Росен Желязков ще предложи на Министерския съвет да гласува прекратяването й. Официалният аргумент е, че процедурата се е провела преди приемането на новия Закон за концесиите.

През лятото по същата тази процедура и по стария Закон за концесиите държавата беше готова да подпише 35-годишната сделка с китайската HNA Airport Group. Китайският победител обаче се отказа да подпише договора.

Така напред излезе вторият класиран кандидат - пловдивското обединение между "Тракия икономическа зона" и транспортната компания ПИМК. В началото на август те заявиха, че потвърждават интереса си към летището. "Разбира се, че го желаем и искаме да бъдем извикани да подпишем договор", каза тогава Илиян Филипов, един от двамата собственици на ПИМК, пред "Капитал", като към онзи момент министерството не беше предприело стъпки спрямо втория класиран кандидат, както би следвало да е по процедура.

Последва дълго мълчание на транспортното министерство по темата, като въпросите какво смята да прави по процедурата бяха препращани към Закона за достъп до обществена информация. А междувременно общинският съвет в Пловдив излезе с решение, с което ще поиска държавата да прехвърли летището на общината. Сега новият министър е решил - точка на миналото, ще опитаме пак.

Класираният на второ място кандидат ще обжалва прекратяването на концесията. Това обяви Илиян Филипов, съсобственик в ПИМК пред Радио Пловдив. "Чакаме само да излезе решението на Министерския съвет и ще се обърнем първо към българския съд, и ако се наложи ще стигнем и до съд в Люксембург", каза още той, като окачестви прекратяването на процедурата като поредното безумие и фарс в държавата.

Това беше единствената процедура за концесия на пловдивската аерогара, която събра кандидати. Сега държавата се връща в изходна позиция - с летище, което стои празно и трупа загуби. Така ще е поне още 1-2 години. Защото първо ще се прави нов концесионен анализ, ще се събират оферти и т.н.

* Статията е обновена на 05.10 в 14:17 часа

Фотограф: Цветелина Белутова

Процедурата за концесионирането на летище Пловдив ще бъде прекратена. Това стана ясно от съобщение на транспортното министерство, в което се казва, че новият транспортен министър Росен Желязков ще предложи на Министерския съвет да гласува прекратяването й. Официалният аргумент е, че процедурата се е провела преди приемането на новия Закон за концесиите.

През лятото по същата тази процедура и по стария Закон за концесиите държавата беше готова да подпише 35-годишната сделка с китайската HNA Airport Group. Китайският победител обаче се отказа да подпише договора.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

4 коментара
  • 1
    cza42575413 avatar :-|
    cza42575413

    Ако намеренията на ПИМК са сериозни, и след 2 г. няма да е късно.

  • 2
    v_l avatar :-|
    v_l

    Баси заспалата държава и администрация ... едно "село" като Меминген на 100км от Мюнхен се превърна в летище "Мюнхен-запад" с грандиозен трафик, а тука емнайсе години нищо.
    Рейнеър чак вече отиде на терминал 2, че терминал 1 отесня ... айде и там драми как така Рейнеър плаща по малко от другите ползватели на терминал 2. Абе смях от всякъде.
    Потенциал има, но явно акъл да се разработи не.

  • 3
    jer20578798 avatar :-|
    jer20578798

    Кога новият министър ще се запознае с "геройствата" на генералния директор на НКЖИ?

  • 4
    olga_kokoshkina avatar :-|
    olga_kokoshkina

    За летище на такава идеална локация ВИНАГИ може да се намери стратегически международен инвеститор. Но за това трябва желание и акъл - две неща, които в нашата държава са дефицит. Всички процедури за отдаване на концесия досега се правят не от международен консултант, а от калинки и цървули в министерството на транспорта, чиято единствена цел е да си приберат подкупите. И резултатът дотук (напълно очаквано) е плачевен. Гласувайте отново за Бойко!


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK