Концесията за летище Пловдив ще бъде прекратена. И рестартирана след месеци

Така се елиминира вторият класиран кандидат - пловдивското обединение между "Тракия икономическа зона" и ПИМК, които ще обжалват

   ©  Цветелина Белутова
   ©  Цветелина Белутова

Процедурата за концесионирането на летище Пловдив ще бъде прекратена. Това стана ясно от съобщение на транспортното министерство, в което се казва, че новият транспортен министър Росен Желязков ще предложи на Министерския съвет да гласува прекратяването й. Официалният аргумент е, че процедурата се е провела преди приемането на новия Закон за концесиите.

През лятото по същата тази процедура и по стария Закон за концесиите държавата беше готова да подпише 35-годишната сделка с китайската HNA Airport Group. Китайският победител обаче се отказа да подпише договора.

Така напред излезе вторият класиран кандидат - пловдивското обединение между "Тракия икономическа зона" и транспортната компания ПИМК. В началото на август те заявиха, че потвърждават интереса си към летището. "Разбира се, че го желаем и искаме да бъдем извикани да подпишем договор", каза тогава Илиян Филипов, един от двамата собственици на ПИМК, пред "Капитал", като към онзи момент министерството не беше предприело стъпки спрямо втория класиран кандидат, както би следвало да е по процедура.

Последва дълго мълчание на транспортното министерство по темата, като въпросите какво смята да прави по процедурата бяха препращани към Закона за достъп до обществена информация. А междувременно общинският съвет в Пловдив излезе с решение, с което ще поиска държавата да прехвърли летището на общината. Сега новият министър е решил - точка на миналото, ще опитаме пак.

Класираният на второ място кандидат ще обжалва прекратяването на концесията. Това обяви Илиян Филипов, съсобственик в ПИМК пред Радио Пловдив. "Чакаме само да излезе решението на Министерския съвет и ще се обърнем първо към българския съд, и ако се наложи ще стигнем и до съд в Люксембург", каза още той, като окачестви прекратяването на процедурата като поредното безумие и фарс в държавата.

Това беше единствената процедура за концесия на пловдивската аерогара, която събра кандидати. Сега държавата се връща в изходна позиция - с летище, което стои празно и трупа загуби. Така ще е поне още 1-2 години. Защото първо ще се прави нов концесионен анализ, ще се събират оферти и т.н.

* Статията е обновена на 05.10 в 14:17 часа