Концесията за летище Пловдив ще бъде прекратена. И рестартирана след месеци

Така се елиминира вторият класиран кандидат - пловдивското обединение между "Тракия икономическа зона" и ПИМК, които ще обжалват

   ©  Цветелина Белутова

Процедурата за концесионирането на летище Пловдив ще бъде прекратена. Това стана ясно от съобщение на транспортното министерство, в което се казва, че новият транспортен министър Росен Желязков ще предложи на Министерския съвет да гласува прекратяването й. Официалният аргумент е, че процедурата се е провела преди приемането на новия Закон за концесиите.

През лятото по същата тази процедура и по стария Закон за концесиите държавата беше готова да подпише 35-годишната сделка с китайската HNA Airport Group. Китайският победител обаче се отказа да подпише договора.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
4 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    cza42575413 avatar :-|
    cza42575413

    Ако намеренията на ПИМК са сериозни, и след 2 г. няма да е късно.

    Нередност?
  • 2
    v_l avatar :-|
    v_l
    • + 5

    Баси заспалата държава и администрация ... едно "село" като Меминген на 100км от Мюнхен се превърна в летище "Мюнхен-запад" с грандиозен трафик, а тука емнайсе години нищо.
    Рейнеър чак вече отиде на терминал 2, че терминал 1 отесня ... айде и там драми как така Рейнеър плаща по малко от другите ползватели на терминал 2. Абе смях от всякъде.
    Потенциал има, но явно акъл да се разработи не.

    Нередност?
  • 3
    jer20578798 avatar :-|
    jer20578798
    • + 1

    Кога новият министър ще се запознае с "геройствата" на генералния директор на НКЖИ?

    Нередност?
  • 4
    olga_kokoshkina avatar :-|
    olga_kokoshkina
    • + 4

    За летище на такава идеална локация ВИНАГИ може да се намери стратегически международен инвеститор. Но за това трябва желание и акъл - две неща, които в нашата държава са дефицит. Всички процедури за отдаване на концесия досега се правят не от международен консултант, а от калинки и цървули в министерството на транспорта, чиято единствена цел е да си приберат подкупите. И резултатът дотук (напълно очаквано) е плачевен. Гласувайте отново за Бойко!

    Нередност?
Нов коментар

Още от Капитал