България ще поиска Западът да забрани износа за старите дизели
Заедно с още четири държави страната ще внесе нота пред Съвета на министрите на екологията на ЕС


Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"
България, Полша, Унгария, Словакия и Румъния ще внесат нота пред Съвета на министрите на екологията на ЕС с искане държавите, в които се забранява движението на коли с дизелови двигатели, да забранят и износа им. Това каза министърът на екологията Нено Димов пред БНТ.
"Полша и Словакия, Румъния и Унгария ще подкрепят една нота, която България ще представи на Съвета на министрите. Идеята е, когато цената на един продукт, както са дизеловите автомобили например, падне изкуствено, този, който изкривява пазара, да носи отговорността за това. И искаме това за всички държави... Когато го направят пригодно, тогава да го изнасят", каза Димов.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата
* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.
7 коментара
Защото на тях самите не им стиска от загриженост за "популацията" да забранят вноса. И така после ще кажат - ами, какво да направим, така са решили на Запад......
Дотук се разпростира политическата воля и национално-отговорното мислене.....
Жалко!!!
"Бате К*ре, мъжката ти рЕдим, слушай ца кфо прайме! Дзаписваш ли си? Начи, ън 7 милиона цървула миридзливи им кааме така: от Дзапад идват сички лоши раоти! Джендъри, гейпаради, фелюципедисти и ца последно - цтари диДЗели! Но ние неъ ъ се дааме, че дзАщитиме националните хинтереси!". Хръккк, пфуууу! ВидЕ ли къде паднА храчката! Еса че стрОим 20 джурналистчета и реактореча, млади чекиджийчета и минетчийки ъ радзглАсят раотата!"
Брееей, направо да му се ненадяваш на Не(д)но! Чак се замислям да няма тук уловка. Ами, дано да мине нотата. Но дали мине или не - що досега не сте затапили старите дизели в България, а?! Щото сте безхаберници, затова. Западът, видите ли, да ни реши проблемите. Не че и те не носят вина - обаче това не е извинение за бездействие на местно ниво.
Иначе... една такава 'задруга' точно с Унгария и Полша не ме радва много. Орбанистан и Качинското Деспотство едва ли са най-добрите примери за демокрация и прочее. Точно обратното, всъщност.
За мен Димов е тотално дискредитиран след цирковете в Банско. Анти-еколог и поредната мъжка калинка, на която още не и е дошло времето да отлети.
Капитал много правилно отбелязвате, че елегантно се прехвърля проблема другаде, за да не ядосаме родните сиромаси с по 2-3 коли без катализатори! Каквото и да си говорим обаче, сами сме си виновни за кочината, в която живеем.
“Политически негативи за управляващите”.
Ама, много простодушно това момче. И колко откровен.
Този само преди седмица искаше да не се намесваме във вътрешните работи на Унгария. А това сега какво е?
Старите дизели от Европа съвсем не са стари, само Евро 4 и Евро 5. В сравнение с българските неподдържани дизели са съвсем изрядни коли. Проблемът в Германия не е толкова в това че замърсяват, колкото в масовата автомобилизация, кото ги прави твърде много и сумарно те наистина замърсяват. За българите тези дизели са невероятен шанс да имат маркови автомобили на ниски цени, макар че например един дизелов Мерцедес на старо е от 15,000 до 29,000 евро. Зависи от амортизацията.
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.