Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
1 7 окт 2018, 16:19, 11188 прочитания

Китайска компания обжалва мегапоръчката на БДЖ за нови мотриси

Срещу търга за 675 млн. лв. вече има и жалби от Siemens и Skoda

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Китайският производител на влакове CRRC (China Railway Rolling Stock Corporation) обжалва пред Комисията за защита на конкуренцията част от условията по обществената поръчка на БДЖ за доставка на 42 мотриси с бюджет 675 млн. лв. Новината беше съобщена от OffNews.

С това жалбите срещу условията на мащабната поръчка на БДЖ стават общо три, като такива има и от Siemens Mobility и Skoda Transportational.


Мегапоръчката на скандала

"БДЖ - Пътнически превози" обяви, че са й необходими 85 нови влака, които да бъдат купени на два етапа. Първите 42 броя - до 2023 г., а втората порция от 43 - до 2028 г., което ще поднови наличния подвижен състав 85%. Това, което сега иска да закупи БДЖ, са 22 нови мотриси с по 230 места с повишен комфорт, 8 броя с 230 места със стандартен комфорт и 12 броя с по 150 места със стандартен комфорт.

Две от обжалващите компании сега са от групата на производителите, до които БДЖ са се допитали за изчисляването на цената на новите мотрисни влакове. Това са PESA Bydgoszcz, Stadler Rail Management, Skoda Transportationa и Siemens. PESA е посочила индикативна цена от 390 млн. лв., Stadler - 563 млн. лв., Skoda - 564 млн. лв., и Siemens - 630 млн. лв.



В цената на поръчката за първите 42 броя от 675 млн. лв. е включена и поддръжката на мотрисите за срок 15 години, която е 225 млн. лв., а самите мотриси - 450 млн. лв. Оттам се вижда, че само PESA успява да се вмести във въпросната цена. Едно от необяснимите неща е защо поддръжката на мотрисите е само 15 години, при положение че според експерти сериозните ремонти на подобен тип подвижен състав започват след този период и БДЖ ще трябва да плати отново.

Какви кандидати търси БДЖ

"БДЖ - Пътнически превози" търсят участници с минимален оборот от поне 1 млрд. лв. общо от предходните 3 финансови години, като поне 450 млн. лв. от него трябва да е реализиран в сферата на изработване и доставка на железопътни мотрисни влакове.

Кандидатите трябва да са изпълнили през последните 3 години доставки с предмет и обем, идентичен или сходен с предмета на поръчката. Тоест минимум 3 броя доставки на общо поне 50 броя мотрисни влакове, от които поне 25 са с минимален капацитет от 230 седящи места.

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Правителството тества шпионски и аналитични софтуери за следене на коронавируса Правителството тества шпионски и аналитични софтуери за следене на коронавируса

По неофициална информация МВР и "Информационно обслужване" вече експериментират с израелската платформа Wisdom Stone

1 апр 2020, 1254 прочитания

Вечерни новини: Правителството работи при сценарий 3% спад на БВП, задължителните маски отпаднаха 1 Вечерни новини: Правителството работи при сценарий 3% спад на БВП, задължителните маски отпаднаха

И още: Прогнозите за икономическите ефекти от пандемията се влошават, възстановява се производството в Китай

31 мар 2020, 2788 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Политика" Затваряне
Вечерни новини: По-важното от уикенда и какво се очаква през новата седмица

Брет Кавано бе одобрен за върховен съдия в САЩ; България иска Западът да забрани износа за стари дизели; Общинари ще инициират референдум за завода за горене на болклуци; Жестоко убийство на тв водеща разтърси Русе

Още от Капитал
Какво правят другите държави за бизнеса

Какви мерки са предприели правителствата на Гърция, Румъния, Северна Македония и Унгария, за да се справят с икономическото въздействие от разпространението на коронавируса

Съвети при борсова зараза

"Капитал" разговаря с мениджърите на няколко от най-големите управляващи дружества в България

Ричард Грийвсън: Дълбока рецесия е най-вероятният сценарий за региона

Заместник-председателят на Виенския институт за международни икономически изследвания wiiw пред "Капитал"

Проф. д-р Коста Костов: Колкото повече знаем за заразата, толкова по-добре ще се справим с нея

Ръководителят на Медицинския експертен съвет към Министерския съвет пред "Капитал"

В началото бе поп културата

"Пророческите" филми, книги и песни, които помагат на света да осмисли случващото се

Емисия "Добри новини"

За конструктивната журналистика и начините да намалим стреса от информационния поток

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10