С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
1 7 окт 2018, 16:19, 9554 прочитания

Китайска компания обжалва мегапоръчката на БДЖ за нови мотриси

Срещу търга за 675 млн. лв. вече има и жалби от Siemens и Skoda

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Китайският производител на влакове CRRC (China Railway Rolling Stock Corporation) обжалва пред Комисията за защита на конкуренцията част от условията по обществената поръчка на БДЖ за доставка на 42 мотриси с бюджет 675 млн. лв. Новината беше съобщена от OffNews.

С това жалбите срещу условията на мащабната поръчка на БДЖ стават общо три, като такива има и от Siemens Mobility и Skoda Transportational.


Мегапоръчката на скандала

"БДЖ - Пътнически превози" обяви, че са й необходими 85 нови влака, които да бъдат купени на два етапа. Първите 42 броя - до 2023 г., а втората порция от 43 - до 2028 г., което ще поднови наличния подвижен състав 85%. Това, което сега иска да закупи БДЖ, са 22 нови мотриси с по 230 места с повишен комфорт, 8 броя с 230 места със стандартен комфорт и 12 броя с по 150 места със стандартен комфорт.

Две от обжалващите компании сега са от групата на производителите, до които БДЖ са се допитали за изчисляването на цената на новите мотрисни влакове. Това са PESA Bydgoszcz, Stadler Rail Management, Skoda Transportationa и Siemens. PESA е посочила индикативна цена от 390 млн. лв., Stadler - 563 млн. лв., Skoda - 564 млн. лв., и Siemens - 630 млн. лв.



В цената на поръчката за първите 42 броя от 675 млн. лв. е включена и поддръжката на мотрисите за срок 15 години, която е 225 млн. лв., а самите мотриси - 450 млн. лв. Оттам се вижда, че само PESA успява да се вмести във въпросната цена. Едно от необяснимите неща е защо поддръжката на мотрисите е само 15 години, при положение че според експерти сериозните ремонти на подобен тип подвижен състав започват след този период и БДЖ ще трябва да плати отново.

Какви кандидати търси БДЖ

"БДЖ - Пътнически превози" търсят участници с минимален оборот от поне 1 млрд. лв. общо от предходните 3 финансови години, като поне 450 млн. лв. от него трябва да е реализиран в сферата на изработване и доставка на железопътни мотрисни влакове.

Кандидатите трябва да са изпълнили през последните 3 години доставки с предмет и обем, идентичен или сходен с предмета на поръчката. Тоест минимум 3 броя доставки на общо поне 50 броя мотрисни влакове, от които поне 25 са с минимален капацитет от 230 седящи места.

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Вечерни новини: Борисов отмени изборните поправки, бъдещият европарламент ще зависи от крайната десница Вечерни новини: Борисов отмени изборните поправки, бъдещият европарламент ще зависи от крайната десница

И още: Кого ще изпрати България в европейската прокуратура; Сайтът на ДАНС още е блокирал; Екологична катастрофа край София

18 фев 2019, 1556 прочитания

Седмичен бюлетин за правни новини Седмичен бюлетин за правни новини

Адвокатите започват масиран отпор срещу закона за мръсните пари; Скандалът с промените в Изборния кодекс продължава с отмяната им; Публикувана е новата наредба за придобиване на юридическа правоспособност

18 фев 2019, 1034 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "България" Затваряне
Вечерни новини: По-важното от уикенда и какво се очаква през новата седмица

Брет Кавано бе одобрен за върховен съдия в САЩ; България иска Западът да забрани износа за стари дизели; Общинари ще инициират референдум за завода за горене на болклуци; Жестоко убийство на тв водеща разтърси Русе

Касов трилър. От НАП

Стотици хиляди фирми няма как да спазят новите правила навреме, а държавата мисли да даде само малка отсрочка

Задава ли се нова ядрена надпревара

Оттеглянето на САЩ и Русия от договора за ракетите със среден и малък обсег ще подкопае най-вече сигурността на Европа

Фонд на Рокфелер продава ритейл парка в Пловдив на групата "Химимпорт"

Активът се оценява на над 35 млн. лв., но дълговете са почти толкова

"Съгласие" купи животозастрахователния портфейл на "Дженерали" (коригирана)

Сделката е сключена в началото на декември, след като италианската компания обяви, че в България ще се съсредоточи само върху общото застраховане

Sisters аre doin' it for themselves

Първият македонски филм на Берлинале "Господ съществува, името й е Петруня" спечели публиката с позицията си за ролята на жената

Дивото зове

Трима утвърдени български приключенски фотографи и техните "работни дни" на открито

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 7

Капитал

Брой 7 // 16.02.2019 Прочетете
Капитал PRO, Ирландски гигант в опаковките купува завод в Луковит, сделка за офис сграда за 60 млн. лв., Coca-Cola HBC придобива сръбски производител на храни

Емисия

DAILY @7AM // 19.02.2019 Прочетете