С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
1 7 окт 2018, 16:19, 11049 прочитания

Китайска компания обжалва мегапоръчката на БДЖ за нови мотриси

Срещу търга за 675 млн. лв. вече има и жалби от Siemens и Skoda

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Китайският производител на влакове CRRC (China Railway Rolling Stock Corporation) обжалва пред Комисията за защита на конкуренцията част от условията по обществената поръчка на БДЖ за доставка на 42 мотриси с бюджет 675 млн. лв. Новината беше съобщена от OffNews.

С това жалбите срещу условията на мащабната поръчка на БДЖ стават общо три, като такива има и от Siemens Mobility и Skoda Transportational.


Мегапоръчката на скандала

"БДЖ - Пътнически превози" обяви, че са й необходими 85 нови влака, които да бъдат купени на два етапа. Първите 42 броя - до 2023 г., а втората порция от 43 - до 2028 г., което ще поднови наличния подвижен състав 85%. Това, което сега иска да закупи БДЖ, са 22 нови мотриси с по 230 места с повишен комфорт, 8 броя с 230 места със стандартен комфорт и 12 броя с по 150 места със стандартен комфорт.

Две от обжалващите компании сега са от групата на производителите, до които БДЖ са се допитали за изчисляването на цената на новите мотрисни влакове. Това са PESA Bydgoszcz, Stadler Rail Management, Skoda Transportationa и Siemens. PESA е посочила индикативна цена от 390 млн. лв., Stadler - 563 млн. лв., Skoda - 564 млн. лв., и Siemens - 630 млн. лв.



В цената на поръчката за първите 42 броя от 675 млн. лв. е включена и поддръжката на мотрисите за срок 15 години, която е 225 млн. лв., а самите мотриси - 450 млн. лв. Оттам се вижда, че само PESA успява да се вмести във въпросната цена. Едно от необяснимите неща е защо поддръжката на мотрисите е само 15 години, при положение че според експерти сериозните ремонти на подобен тип подвижен състав започват след този период и БДЖ ще трябва да плати отново.

Какви кандидати търси БДЖ

"БДЖ - Пътнически превози" търсят участници с минимален оборот от поне 1 млрд. лв. общо от предходните 3 финансови години, като поне 450 млн. лв. от него трябва да е реализиран в сферата на изработване и доставка на железопътни мотрисни влакове.

Кандидатите трябва да са изпълнили през последните 3 години доставки с предмет и обем, идентичен или сходен с предмета на поръчката. Тоест минимум 3 броя доставки на общо поне 50 броя мотрисни влакове, от които поне 25 са с минимален капацитет от 230 седящи места.

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Уикенд новини: България пита ОАЕ дали Божков е бил освободен; Трети ден спад на ръста на случаите от коронавирус в Китай 1 Уикенд новини: България пита ОАЕ дали Божков е бил освободен; Трети ден спад на ръста на случаите от коронавирус в Китай

И още: Слави Трифонов учреди нова партия; Ремонтът на "Витиня" струва 72 млн. лв.

16 фев 2020, 2017 прочитания

Седем оферти за първата детска градина в "Манастирски ливади-изток" 1 Седем оферти за първата детска градина в "Манастирски ливади-изток"

Обществената поръчка е на стойност 5.25 млн. лв., а в капиталовата програма на София за обекта са отпуснати 3 млн. лв.

15 фев 2020, 4338 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Политика" Затваряне
Вечерни новини: По-важното от уикенда и какво се очаква през новата седмица

Брет Кавано бе одобрен за върховен съдия в САЩ; България иска Западът да забрани износа за стари дизели; Общинари ще инициират референдум за завода за горене на болклуци; Жестоко убийство на тв водеща разтърси Русе

Още от Капитал
Българският автопазар: Расте, но и старее

През 2019 г. делът на старите дизелови двигатели продължава да се увеличава, както и на колите над 20-годишна възраст

Спаси ме от коронавируса

По-важно е маските да бъдат носени от болните, а не от здравите хора, защото така се ограничава предаването на инфекцията

(Не)възможната столица на културата

"Пловдив 2019" премина с повече скандали, отколкото културни новини, бе недофинансиран и неглижиран от властта

Новите дрехи на "Шишман"

Несигурното бъдеще покрай предстоящия ремонт на знаковата улица в центъра на София отново разбуни духовете

От Маракеш до Париж и обратно

Писателят и художник Махи Бинбин за живота между две култури и социалната си дейност в Мароко

Оскари в преход

На еклектична церемония Академията балансира между сигурността и риска. "Паразит" направи история. Брад Пит, Лора Дърн, Хоакин Финикс и Рене Зелуегър спечелиха при актьорите

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10