"ПСТ груп" се договори да строи 1.4 км от магистрала "Струма" за 18 млн. лв.
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

"ПСТ груп" се договори да строи 1.4 км от магистрала "Струма" за 18 млн. лв.

Първоначално търгът за отсечката привлече осем кандидати, но до крайния етап с отваряне на ценови оферти останаха едва половината

"ПСТ груп" се договори да строи 1.4 км от магистрала "Струма" за 18 млн. лв.

Отсечката е след тунел "Железница", а за самото съоръжение и пътя до него още няма подписване, но избраните са "Джи Пи груп" и ГБС

Мила Чернева
4618 прочитания

Първоначално търгът за отсечката привлече осем кандидати, но до крайния етап с отваряне на ценови оферти останаха едва половината

© Надежда Чипева


"ПСТ груп" спечели обществената поръчка за строителство на 1.4 км участък след тунел "Железница" на магистрала "Струма" в посока Гърция. Преди дни Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ) е подписала договор с компанията, тъй като не се появиха пречки през жалби в Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) от други фирми.

По другите две позиции от същия търг обаче не се случи същото. "Джи Пи груп" беше избрана да строи самия тунел, който ще бъде най-дългият в България, срещу 185 млн. лв. без ДДС. Гръцката компания "Актор", която участва в поръчката, обжалва пред КЗК решението за избор на изпълнител. Предстои регулаторът да се произнесе по нея, а после вероятно казусът ще отиде до върховния съд. Жалба имаше и от консорциум, воден от италианската "Тодини", но производството по нея е било отказано, сочи справка в сайта на КЗК.

За участъка преди тунела на първо място оценителната комисия на АПИ класира офертата на обединение от три компании от групата на "Главболгарстрой". Все още няма подписан договор с тях според информацията на сайта на АПИ.

Печеливш наред

"ПСТ груп" спечели със своята най-ниска цена - 18.4 млн. лв. без ДДС. Критерият за цена беше с най-голяма тежест при избора на строител - 60%. За отсечката първоначално се състезаваха осем участници, като до отваряне на технически оферти стигнаха само пет. Участъкът трябва да се построи за 660 дни.

През 2016 г. компанията беше на четвърто място по приходите сред строителите, но през 2017 г. падна на 11-о място в класацията на сектора в "Капитал 100" с приходи от 73 млн. лв. ПСТ ремонтира зоната около храм-паметника "Александър Невски" и градинката "Кристал" в София, изпълнява ремонти на улици в столицата и участва в обединение, което поддържа отсечката на "Тракия" от Стара Загора до Бургас.

В края на 2017 г. столичният кмет Йорданка Фандъкова прекрати отношенията на общината с ПСТ по договор за текущи ремонти на улиците в районите "Банкя", "Овча купел", "Красно село", "Красна поляна" и "Горна баня" заради некачествено изпълнение.

Фирмата е собственост на кипърската "Колвик сървисис лимитид", сочат данни от Търговския регистър, и се свързва с ПИБ.

Сложна предистория на търга

Поръчката за участъка около тунел "Железница" първоначално беше обявена през 2016 г. но през април 2017 г. беше прекратена, след като част от техническите оферти на двама участници мистериозно изчезнаха.

След това търгът беше обявен в началото на септември миналата година в нов вариант, а именно - разделен на три обособени позиции - за самия тунел, дълъг около 2 км, и за двете отсечки преди и след него.

Поръчката беше прекратена отново около месец по-късно заради грешки в нея. При третото обявяване очаквано търгът за общо 250 млн. лв. предизвика силен интерес, но много от участниците бяха отстранени още при разглеждането на техническите предложения.

Притеснения около търга имаше, тъй като строителството на магистрала "Струма" се финансира от оперативна програма "Транспорт" и трябва да бъде завършено в срок до 2023 г. В противен случай България ще трябва да връща европейските средства за цялата магистрала, които са стотици милиони. Предстои да се подават оферти и изберат строители на най-скъпия участък от "Струма" - Кресненското дефиле.

"ПСТ груп" спечели обществената поръчка за строителство на 1.4 км участък след тунел "Железница" на магистрала "Струма" в посока Гърция. Преди дни Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ) е подписала договор с компанията, тъй като не се появиха пречки през жалби в Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) от други фирми.

По другите две позиции от същия търг обаче не се случи същото. "Джи Пи груп" беше избрана да строи самия тунел, който ще бъде най-дългият в България, срещу 185 млн. лв. без ДДС. Гръцката компания "Актор", която участва в поръчката, обжалва пред КЗК решението за избор на изпълнител. Предстои регулаторът да се произнесе по нея, а после вероятно казусът ще отиде до върховния съд. Жалба имаше и от консорциум, воден от италианската "Тодини", но производството по нея е било отказано, сочи справка в сайта на КЗК.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK