Правителството отпусна още 150 млн. лв. за ремонти на пътища из страната
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Правителството отпусна още 150 млн. лв. за ремонти на пътища из страната

Още 150 млн.лв. за ремонти отпусна правителството на фона на десетките милиони, които оперативна програма "Региони в растеж" осигурява за рехабилитация на отсечки из страната

Правителството отпусна още 150 млн. лв. за ремонти на пътища из страната

В началото на октомври пътната агенция обяви и търг за петгодишно поддържане на магистралите за 131 млн. лв.

Мила Чернева
4188 прочитания

Още 150 млн.лв. за ремонти отпусна правителството на фона на десетките милиони, които оперативна програма "Региони в растеж" осигурява за рехабилитация на отсечки из страната

© Надежда Чипева


Сумите, които държавата отпуска и обявява в обществени поръчки за пътни ремонти, непрекъснато растат по всички направления.

Правителството отпусна допълнително 150 млн. лв. за ремонти на различни отсечки из страната. Става въпрос за общо 480 км, като от правителството уточняват, че това са участъци, които са "изключително натоварени целогодишно". Средствата "ще бъдат осигурени за сметка на преструктуриране на разходи или трансфери по централния бюджет за 2018 г.", или иначе казано, от излишъка в бюджета.

Междувременно Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ) обяви поръчка за петгодишното текущо и зимно поддържане на магистрали "Хемус", "Тракия" и "Марица" с прогнозна стойност 131 млн. лв.

Справката в системата за контрол на еврофондовете ИСУН сочи, че отделно дотук по програма "Региони в растеж" са изплатени на градовете над 150 млн. лв. също за поддръжка и ремонт на пътна мрежа.

Какво ще се ремонтира

Сред ремонтите попадат отсечки край морето като Карнобат - Бургас и пътя между кк "Златни пясъци" и Варна. В момента в АПИ върви търг за изработване на технически проекти за рехабилитация именно на шест километра от пътя между Карнобат и Бургас.

От съобщението на правителството става ясно, че част от няколкото километра автомагистрала "Черно море" също ще бъдат ремонтирани. През април 2018 г. започна ремонт на виадукт "Звездица" на същата магистрала, като стойността му беше 2.4 млн. лв. без ДДС, а изпълнител e "ОРС-Инфраструктура".

Пари са отделени и за пътя между София и Перник през Владая - източната дълга на околовръстния път на столицата, както и Димитровград – Хасково, Русе – Варна и др.

От Министерството на регионалното развитие и благоустройството (МРРБ) поясниха за "Капитал", че тези 150 млн.лв. ще финансират дейностите "за текущо поддържане и ремонт на републиканската пътна мрежа във всяко областно пътно управление". "В момента се провеждат тръжни процедури за избор на изпълнители за следващите пет години", уточняват от МРРБ, като възложител е Агенция "Пътна инфраструктура".

Сред дейностите, които се финансират, са фрезоване на съществуващата настилка, локални ремонти, полагане на нови пластове асфалтобетонова смес, отводнителни мероприятия, ландшафтно оформяне, бетонови работи, полагане на нова хидроизолация на съоръженията, подмяна фугите на съоръженията и др.

Поддръжката - златните договори

В началото на октомври пък АПИ е обявила и търг за 131 млн. лв. за превантивно, текущо и зимно поддържане и ремонтно-възстановителни работи при аварийни ситуации за магистралите "Хемус", "Тракия" и "Марица". По този тип търгове строителните фирми сключват договори за поддържане на различни отсечки за пет години.

Тъй като цената е критерият с най-голяма тежест при избора на изпълнител - 60%, се очаква стойността на поръчката да падне в хода на състезанието. Впоследствие обаче разходите могат да се окажат по-високи, тъй като покрай тези договори често се възлагат допълнителни дейности, които значат и допълнителни пари без провеждани търгове. През 2015 г. така бяха дадени 100 млн. лв. за ремонт на магистралите "Тракия" и "Хемус", a през април 2016 г. - други 100 млн. лв. от бюджета за пътни ремонти в Северна и Северозападна България, както и за рехабилитация на няколко тунела и виадукта на "Хемус", два участъка от магистралата до Бургас и Аспаруховия мост.

Както "Капитал" писа, отделно пътната агенция смята да похарчи половин милиард за поддръжката на републиканските пътища през следващите пет години.

Сумите, които държавата отпуска и обявява в обществени поръчки за пътни ремонти, непрекъснато растат по всички направления.

Правителството отпусна допълнително 150 млн. лв. за ремонти на различни отсечки из страната. Става въпрос за общо 480 км, като от правителството уточняват, че това са участъци, които са "изключително натоварени целогодишно". Средствата "ще бъдат осигурени за сметка на преструктуриране на разходи или трансфери по централния бюджет за 2018 г.", или иначе казано, от излишъка в бюджета.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

1 коментар
  • 1
    oyj52578755 avatar :-?
    Илия Ценев

    Ще се допусне ли до търга пътно-строителната групировка ТРЕЙС ??? А може би е най-добре да им се въложат всички ремонти, за да продължат "добрата си практика" с фалшивия асфалт - способствал за неодавнашната трагедията край Своге. Многобройните читатели на вестник КАПИТАЛ ще очакваме информация от изпитванията на асфалтовите проби от Своге, които се извършват в чужбина. По темата "асфалт" се изнесоха факти за ОТСЪСТВИЕ на БЕЗПРИСТРАСТНОСТ на акредитираните в България лаборатории за изпитване на пътищата. Ще има ли промяна в законодателството по този ключов проблем за качеството на пътното строителство? Иначе 150-те милиона лесно ще се "УСВОЯТ" от ТРЕЙС-о подобни !!!


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK