С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
  • K:Reader - изданията
1 10 окт 2018, 16:40, 3575 прочитания

Правителството отпусна още 150 млн. лв. за ремонти на пътища из страната

В началото на октомври пътната агенция обяви и търг за петгодишно поддържане на магистралите за 131 млн. лв.

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Сумите, които държавата отпуска и обявява в обществени поръчки за пътни ремонти, непрекъснато растат по всички направления.

Правителството отпусна допълнително 150 млн. лв. за ремонти на различни отсечки из страната. Става въпрос за общо 480 км, като от правителството уточняват, че това са участъци, които са "изключително натоварени целогодишно". Средствата "ще бъдат осигурени за сметка на преструктуриране на разходи или трансфери по централния бюджет за 2018 г.", или иначе казано, от излишъка в бюджета.


Междувременно Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ) обяви поръчка за петгодишното текущо и зимно поддържане на магистрали "Хемус", "Тракия" и "Марица" с прогнозна стойност 131 млн. лв.

Справката в системата за контрол на еврофондовете ИСУН сочи, че отделно дотук по програма "Региони в растеж" са изплатени на градовете над 150 млн. лв. също за поддръжка и ремонт на пътна мрежа.

Какво ще се ремонтира



Сред ремонтите попадат отсечки край морето като Карнобат - Бургас и пътя между кк "Златни пясъци" и Варна. В момента в АПИ върви търг за изработване на технически проекти за рехабилитация именно на шест километра от пътя между Карнобат и Бургас.

От съобщението на правителството става ясно, че част от няколкото километра автомагистрала "Черно море" също ще бъдат ремонтирани. През април 2018 г. започна ремонт на виадукт "Звездица" на същата магистрала, като стойността му беше 2.4 млн. лв. без ДДС, а изпълнител e "ОРС-Инфраструктура".

Пари са отделени и за пътя между София и Перник през Владая - източната дълга на околовръстния път на столицата, както и Димитровград – Хасково, Русе – Варна и др.

От Министерството на регионалното развитие и благоустройството (МРРБ) поясниха за "Капитал", че тези 150 млн.лв. ще финансират дейностите "за текущо поддържане и ремонт на републиканската пътна мрежа във всяко областно пътно управление". "В момента се провеждат тръжни процедури за избор на изпълнители за следващите пет години", уточняват от МРРБ, като възложител е Агенция "Пътна инфраструктура".

Сред дейностите, които се финансират, са фрезоване на съществуващата настилка, локални ремонти, полагане на нови пластове асфалтобетонова смес, отводнителни мероприятия, ландшафтно оформяне, бетонови работи, полагане на нова хидроизолация на съоръженията, подмяна фугите на съоръженията и др.

Поддръжката - златните договори

В началото на октомври пък АПИ е обявила и търг за 131 млн. лв. за превантивно, текущо и зимно поддържане и ремонтно-възстановителни работи при аварийни ситуации за магистралите "Хемус", "Тракия" и "Марица". По този тип търгове строителните фирми сключват договори за поддържане на различни отсечки за пет години.

Тъй като цената е критерият с най-голяма тежест при избора на изпълнител - 60%, се очаква стойността на поръчката да падне в хода на състезанието. Впоследствие обаче разходите могат да се окажат по-високи, тъй като покрай тези договори често се възлагат допълнителни дейности, които значат и допълнителни пари без провеждани търгове. През 2015 г. така бяха дадени 100 млн. лв. за ремонт на магистралите "Тракия" и "Хемус", a през април 2016 г. - други 100 млн. лв. от бюджета за пътни ремонти в Северна и Северозападна България, както и за рехабилитация на няколко тунела и виадукта на "Хемус", два участъка от магистралата до Бургас и Аспаруховия мост.

Както "Капитал" писа, отделно пътната агенция смята да похарчи половин милиард за поддръжката на републиканските пътища през следващите пет години.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Полфрийман е свободен да напусне Бусманци, но не и България 1 Полфрийман е свободен да напусне Бусманци, но не и България

Според дирекция "Миграция" той има забрана да напуска страната от 2011 г., която обаче трябва да е отпаднала автоматично

15 окт 2019, 1063 прочитания

Вечерни новини: България е против санкции срещу Турция, Борислав Михайлов подаде оставка 1 Вечерни новини: България е против санкции срещу Турция, Борислав Михайлов подаде оставка

И още: Слави пуска телевизия "7/8TV"; Франция блокира Северна Македония и Албания за ЕС; БНБ разреши на Пощенска банка да погълне "Пиреос"

15 окт 2019, 1608 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Политика" Затваряне
ГЕРБ подари 43 млн. лв. на Георги Гергов за "Дупката" във Варна

Властта пропилява парите на данъкоплатците, за да купи най-скъпия терен за паркинг

Арабският пробив на IPS

Българската семейна компания "Интернешънъл пауър съплай" завърши ключов проект за Saudi Aramco

Фандъкова, когато не е кмет

Желанието на настоящата кметица е да се еманципира от ГЕРБ и да спечели на своя страна "умните и красивите"

Музей или СПА

Предизборната кампания повдигна въпроса за забравеното северно крило на Централната баня, за което се водят спорове от години

София: този път има интрига

За пръв път от над 10 години в София се води истинска политическа кампания. "Капитал" прекара по един ден с четиримата основни кандидати, за да види отвътре как те се борят за гласовете на софиянци

Другари срещу "хулигани"

Изложба изследва хомосексуалността в България по време на комунизма