Правителството прекрати процедурата по отдаване на летище Пловдив на концесия
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Правителството прекрати процедурата по отдаване на летище Пловдив на концесия

Правителството прекрати процедурата по отдаване на летище Пловдив на концесия

Договор с пловдивското обединение, класирано на второ място, няма да бъде подписан заради разлика в офертите с първия

Калина Горанова
5887 прочитания

© Цветелина Белутова


Министерският съвет официално прекрати процедурата за концесия на летище Пловдив. Това беше очаквано, след като миналата седмица Министерство на транспорта съобщи, че новият министър Росен Желязков ще предложи това да бъде гласувано на следващото заседание на правителството.

През лятото победителят - китайската HNA Airport Group, се отказа от концесията. След днешното решение на правителството подписване на договор с втория класиран кандидат - пловдивското обединение между "Тракия икономическа зона" и транспортната компания ПИМК, няма да се състои.

Смяна на аргументите

Миналата седмица Росен Желязков се аргументира с това, че процедурата се е провела преди приемането на новия Закон за концесиите. А един от собствениците на ПИМК, Илиян Филипов, заяви, че ще обжалва прекратяването й. "Чакаме само да излезе решението на Министерския съвет и ще се обърнем първо към българския съд и ако се наложи, ще стигнем и до съд в Люксембург", каза още той, като окачестви прекратяването на процедурата като поредното безумие и фарс в държавата.

Сега според решението на Министерския съвет има лека промяна на аргументите, като се изтъква "съществената разлика в офертите на участниците, класирани съответно на първо и второ място".

"Процедурата е открита и следва да приключи при условията на отменения Закон за концесиите. Законът за концесиите (отм.) поставя в оперативната самостоятелност на концедента (Министерския съвет) да реши дали да предложи на класирания на второ място участник в процедурата да сключи концесионния договор", пише още в решението.

Разликата в офертите

Китайската оферта предвижда инвестиции в размер на 79 млн. лв., като офертата на пловдивското обединение е за 65.5 млн. евро. По отношение на концесионното плащане класираният на първо място участник предложи 600 хил. лв., а този на второ място - 120 хил. лв.

"Новият Закон за концесиите е приет след приемане на решението на Министерския съвет за откриване на процедура за предоставяне на концесия на летище Пловдив. Икономически и правно оправдано е процедурата за предоставяне на концесия на летище Пловдив да бъде проведена при условията и по реда на новия Закон за концесиите", се казва още в решението.

Министерският съвет официално прекрати процедурата за концесия на летище Пловдив. Това беше очаквано, след като миналата седмица Министерство на транспорта съобщи, че новият министър Росен Желязков ще предложи това да бъде гласувано на следващото заседание на правителството.

През лятото победителят - китайската HNA Airport Group, се отказа от концесията. След днешното решение на правителството подписване на договор с втория класиран кандидат - пловдивското обединение между "Тракия икономическа зона" и транспортната компания ПИМК, няма да се състои.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK