По следите на новите релси
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

По следите на новите релси

Площад Гарибалди и ул. Граф Игнатиев след ремонт

По следите на новите релси

Плочките по ул. "Граф Игнатиев" повлякоха след себе си и съмнения по отношение на релсовия път. Те обаче изглеждат безпочвени

Калина Горанова
8183 прочитания

Площад Гарибалди и ул. Граф Игнатиев след ремонт

© Юлия Лазарова


Освен паветата спекулации предизвикаха и новите трамвайни релси по ул. "Граф Игнатиев". Основното съмнение около тях беше породено от външния им вид, както и от липсата на сертификат, показващ кой е производителят в стотиците страници документация. Така не закъсняха предположенията, че положените релси може да са стари. Подозренията по отношение на качеството на материалите, подобно на тези за настилките обаче се оказват безпочвени.

Изграждането на релсовия път в комплект с контактната и кабелна мрежа струва 5 млн. лв. без ДДС, или около една - четвърт от всичко. По тази част от ремонта основно работят компаниите от групата на "Дендрит холдинг". "Дендрит" е специализирана в изграждането и поддържането на железен път. Има и собствено производство на детайли, крепежни елементи и т.н. Внедрява и свои патенти. Компанията работи от 27 години по железопътни проекти както за Национална компания "Железопътна инфраструктура", така и по трамвайните трасета в София и метрото.

Почти всички материалите са поръчани и осигурени от "Джи Пи Груп". "Дендрит" отговаря за монтажа и изработката на релсовия път, който включва бетонното корито, поставянето на релсите заедно с околорелсовата шумо- и виброизолационна система PANDROL QTrack на производителя Pandrol, което се извършва по специална технология. На финала с поставянето на настилката от павета се занимават служителите на "Джи Пи Груп". Тяхна задача е и да опазят вече изградения релсов път и най-вече горната част на специалната изолация от машините, минаващи косо през нея.

"Релсите, които се полагат на ул. "Граф Игнатиев", са производство 2018 г.", заяви Руси Русев, управител на "Дендрит - Бахаров", "Производител е Voestalpine Schienen, а годината може да бъде видяна на самите релси, под виброизолационната система. При нас пристигнаха 278 релси по 18 метра, общо 5004 метра, като 44 метра още са на съхранение при нас, тъй като са купени в повече", каза още Русев.

Произходът на релсите беше потвърден пред "Капитал" както със сертификат, така и от самата компания производител Voestalpine Schienen GmbH и седалището и в Австрия. Компанията потвърди, че е подписала договор с "Джи Пи Груп" за доставка на топлинно обработени решетъчни релси тип 60R2, материал - R290 GHT, за модернизация на трамвайна зона в центъра на София. "Voestalpine Schienen GmbH е европейският лидер на пазара за първокласни релси и произвежда само железопътни продукти с възможно най-високо качество. Това, разбира се, е валидно и за релсите, които са доставени на "Джи Пи Груп" за проекта в София", казват от компанията. Релсите са доставени на две партиди (в края на май и в края на юни 2018 г.) директно от стоманолеярния й завод в Австрия за полагане от подизпълнител на "Джи Пи Груп". Следователно производителят няма нищо общо с полагането на настилките, свързани с проекта. "Слуховете, че релсите са "ръждясали", не могат да бъдат релевантни, тъй като те получават обичайна ръжда (flash rust) на повърхността в нормалната среда, което няма абсолютно никакво отношение към целостта или качеството на релсите", увери още производителят.

Освен паветата спекулации предизвикаха и новите трамвайни релси по ул. "Граф Игнатиев". Основното съмнение около тях беше породено от външния им вид, както и от липсата на сертификат, показващ кой е производителят в стотиците страници документация. Така не закъсняха предположенията, че положените релси може да са стари. Подозренията по отношение на качеството на материалите, подобно на тези за настилките обаче се оказват безпочвени.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

3 коментара
  • 1
    cinik avatar :-|
    cinik

    При релсите наистина няма как да стане грешка, защото въпросът е решен дуракоустойчиво. Релса-демпер-анкер е една система серийно производство от световно познат доставчик. Сега предстои най-голямата изненада - че е възможно трамвай да не дрънка при преминаването. Чували сме от детето, което живее в Страсбург, че имало и такова нещо. Но да го видим - няма да го повярваме.

  • 2
    Slick avatar :-?
    Slick

    Кога ще е следващия ремонт? За себе си питам, че живея наблизо.

  • 3
    ivankristov avatar :-|
    ivankristov

    Нека редакцията обърне внимание , защо се монтират релси тип 60, които са за високо - скоростнно влаково движение над 160км/ч., а не тип 49, с каквито са изградени 90% от влаковите линии в България. Разликата между двата типа релси е 11кг. на линеен метър??!!!


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK