С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
3 12 окт 2018, 10:12, 7192 прочитания

По следите на новите релси

Плочките по ул. "Граф Игнатиев" повлякоха след себе си и съмнения по отношение на релсовия път. Те обаче изглеждат безпочвени

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Още статии по темата:

Центърът на София – в какво се превръщат мечтите

От паве на паве - Гранит ли си, бетон ли си?

Йорданка Фандъкова: Смятам, че проектът за центъра е организиран добре

Арх. Иво Пантелеев: Част от недоволството се дължи на преекспонирани снимки в интернет

Освен паветата спекулации предизвикаха и новите трамвайни релси по ул. "Граф Игнатиев". Основното съмнение около тях беше породено от външния им вид, както и от липсата на сертификат, показващ кой е производителят в стотиците страници документация. Така не закъсняха предположенията, че положените релси може да са стари. Подозренията по отношение на качеството на материалите, подобно на тези за настилките обаче се оказват безпочвени.

Изграждането на релсовия път в комплект с контактната и кабелна мрежа струва 5 млн. лв. без ДДС, или около една - четвърт от всичко. По тази част от ремонта основно работят компаниите от групата на "Дендрит холдинг". "Дендрит" е специализирана в изграждането и поддържането на железен път. Има и собствено производство на детайли, крепежни елементи и т.н. Внедрява и свои патенти. Компанията работи от 27 години по железопътни проекти както за Национална компания "Железопътна инфраструктура", така и по трамвайните трасета в София и метрото.


Почти всички материалите са поръчани и осигурени от "Джи Пи Груп". "Дендрит" отговаря за монтажа и изработката на релсовия път, който включва бетонното корито, поставянето на релсите заедно с околорелсовата шумо- и виброизолационна система PANDROL QTrack на производителя Pandrol, което се извършва по специална технология. На финала с поставянето на настилката от павета се занимават служителите на "Джи Пи Груп". Тяхна задача е и да опазят вече изградения релсов път и най-вече горната част на специалната изолация от машините, минаващи косо през нея.


"Релсите, които се полагат на ул. "Граф Игнатиев", са производство 2018 г.", заяви Руси Русев, управител на "Дендрит - Бахаров", "Производител е Voestalpine Schienen, а годината може да бъде видяна на самите релси, под виброизолационната система. При нас пристигнаха 278 релси по 18 метра, общо 5004 метра, като 44 метра още са на съхранение при нас, тъй като са купени в повече", каза още Русев.

Произходът на релсите беше потвърден пред "Капитал" както със сертификат, така и от самата компания производител Voestalpine Schienen GmbH и седалището и в Австрия. Компанията потвърди, че е подписала договор с "Джи Пи Груп" за доставка на топлинно обработени решетъчни релси тип 60R2, материал - R290 GHT, за модернизация на трамвайна зона в центъра на София. "Voestalpine Schienen GmbH е европейският лидер на пазара за първокласни релси и произвежда само железопътни продукти с възможно най-високо качество. Това, разбира се, е валидно и за релсите, които са доставени на "Джи Пи Груп" за проекта в София", казват от компанията. Релсите са доставени на две партиди (в края на май и в края на юни 2018 г.) директно от стоманолеярния й завод в Австрия за полагане от подизпълнител на "Джи Пи Груп". Следователно производителят няма нищо общо с полагането на настилките, свързани с проекта. "Слуховете, че релсите са "ръждясали", не могат да бъдат релевантни, тъй като те получават обичайна ръжда (flash rust) на повърхността в нормалната среда, което няма абсолютно никакво отношение към целостта или качеството на релсите", увери още производителят.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Вечерни новини: Парламентът прие бюджет 2020 на първо четене, 1.5 млрд. евро глоба за Унгария заради еврофондовете Вечерни новини: Парламентът прие бюджет 2020 на първо четене, 1.5 млрд. евро глоба за Унгария заради еврофондовете

И още: Tesla щурмува Европа през Германия, Цацаров е вариант за шеф на антикорупционната комисия, ВСС ще прегалсвуа избора на Гешев за галвен прокурор

13 ное 2019, 1389 прочитания

Кметът на Пловдив започна мандата си със спорно назначение на главен архитект Кметът на Пловдив започна мандата си със спорно назначение на главен архитект

Арх. Димитър Ахрянов, неуспял бивш кандидат за поста в града и досегашен главен архитект на Карлово, е директно трансфериран в Пловдив без конкурс

13 ное 2019, 2764 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Политика" Затваряне
Арх. Иво Пантелеев: Част от недоволството се дължи на преекспонирани снимки в интернет

Водещият проектант на течащите от няколко месеца ремонти в центъра на София пред "Капитал"

Още от Капитал
Внимавай с Aliexpress

Кои са най-честите рискове при покупки от китайската онлайн платформа

30 години след 10-и: Каква я мислехме, каква стана

Българите са по-богати от всякога, но и все по-тревожни, че демокрацията, в която живеят, е имитация

Мавродиев, който назначи Мавродиев, който вдигна заплатата на Мавродиев

В явен конфликт на интереси директорът на ББР се е избрал да управлява дъщерни дружества и е увеличил възнаграждението си

Климатично северно сияние

Как Финландия ще стане въглеродно неутрална до 2035 г.

Книга: "Истории от 90-те"

Сборникът "Истории от 90-те" дава поглед към размирното десетилетие без излишна сантименталност

Да бъдеш Дубравка Угрешич

Писателката за обърканото детство, инстинкта да принадлежим към стадото и вечните неприятелства

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10