С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
1 14 окт 2018, 14:40, 6671 прочитания

Нов опит за ремонт на пътя Ботевград - Мездра

АПИ рестартира провалената през лятото поръчка за 215 млн. лв. Чака се и още един търг за 147 млн. лв.

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Реконструкцията и разширението на 33-километровия участък от Ботевград до Мездра няма да се случи така, както беше обещал бившият министър на регионалното развитие и настоящ зам.-министър в същото ведомство Николай Нанков. Вместо до края на 2020 г., както многократно бе заявил той, главният път Е-79 в Северозападна България ще има нов вид най-рано в средата на 2022 г. Това е така, защото обявените през март от Агенция "Пътна инфраструктура" поръчки над 360 млн. лв. се провалиха, а рестартирането им става едва сега. Ако този път процедурите протекат гладко, изпълнител може да бъде избран най-рано през юли-август 2019 г., а сроковете за изпълнение са точно три години.

"За първи път при изпълнението на тези обществени поръчки ще се приложи нова схема на плащане, която предвижда цялата стойност на договора да се разплати на изпълнителя, след като бъде подписан Акт 16 за завършване на обекта и има издадено разрешение за ползване на новопостроения пътен участък. Целта е бъдещите изпълнители да работят максимално мобилизирано и да завършат обекта качествено и в кратък срок", посочват от пътната агенция.


Проба, греша и пак проба

След многократни протести на жителите на Враца и Мездра в началото на 22 март АПИ стартира обществена поръчка за проектиране и строителство на първите 13 км от Ботевград към Мездра. Участъкът е един от най-сложните по цялото трасе до Видин и прогнозната му стойност бе 214.6 млн. лева. Поради редица неточности и пропуски в документацията обаче на 16 юли търгът бе прекратен. Едва на 10 октомври - почти три месеца по-късно, пътната агенция пусна отново поръчката с преработена документация. Бюджетът е същият, като оферти ще се приемат до 11 декември.

На 30 май бе пуснат и търгът за останалите 20 километра от участъка до Мездра, чиято прогнозна стойност бе 180 млн. лева. Но и той бе прекратен, след като Комисията за защита на конкуренцията отмени като незаконосъобразно решението за откриването му. Сега АПИ съобщава, че поръчката ще е с бюджет от 147.6 млн лв., но с уточнението, че тази сума не е пределна. Все още обаче в профила на купувача не е публикувана информация за този търг.



Какво ще се строи

Според плановете цялата отсечка трябва да бъде с две платна с по две ленти за движение в посока, като общият габарит е 20 м. Проектната скорост е 80 км/ч. Трасето ще следва съществуващия път с изключение на обходите на селата Люти дол (където ще има два тунела), Типченица, Новачене и Скравена. Предвидено е да бъдат изградени и ремонтирани редица съоръжения - над жп линията Мездра - София, мостове над р. Искър, Малата река, Калница, Бебреш, Рударка, както и пътен възел при село Новачене. Любопитно е, че пресичанията на републиканските и общинските пътища няма да стават с добре познатите "детелини", а чрез кръгови кръстовища.

Очаквания без срокове

Още през пролетта от регионалното министерство и пътната агенция говореха, че следващият търг по това направление ще е за отсечката от Видин до Ружинци. Такъв обаче все още няма и съответно строителството трудно може да се очаква, че ще започне през 2019 г.

Въпросната отсечка е дълга 58 км и ще минава по изцяло ново трасе като започва от четирилентовия обходен път при Дунав мост 2. След това ще се отделя от сегашния Е-79 на около 500 м след пътния възел за Връшка чука и ще преминава източно от Новоселци и Слана бара, а след това между Дунавци, Търняне и Синаговци. Продължавайки към Димово, трасето ще се насочва на изток от Ивановци и ще продължава между с. Вълчек и съществуващата жп линия Видин - София. Пътят ще обхожда Димово и продължавайки към Ружинци, ще минава на юг от селата Медовница и Орешец. По това направление ще има 7 пътни възела, а за намаляване на шума ще бъдат монтирани и шумозащитни съоръжения по участъците в близост до населените места.

Останалите участъци - от Мездра до Враца и от Враца до Монтана са на по-ранен етап в подготовката и засега не се предвиждат конкретни срокове за обявяването на тръжни процедури или строителство. С други думи, бърз път от Видин до София не се задава в следващите 5 години.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

ИПИ: За 20 години ефективността на бюджетните разходи не се подобрява ИПИ: За 20 години ефективността на бюджетните разходи не се подобрява

Всеки втори лев на данъкоплатците е похарчен не съвсем законно или нехайно

22 сеп 2019, 531 прочитания

Сделка или не: Ангел Джамбазки е кандидатът на ВМРО за кмет на София 3 Сделка или не: Ангел Джамбазки е кандидатът на ВМРО за кмет на София

Евродепутатът може сериозно да размести резултатите за другите участници, интригата е дали има "политически бартер"

21 сеп 2019, 2311 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "България" Затваряне
Пътната агенция покани юристи да я консултират за тол системата

В процедурата по пряко договаряне има три избрани кантори, които могат да подадат оферти

Константинос Милонас: Съкровищата на България са данъците и IT талантите

Изпълнителният директор на клъстера на Adecco Group за Гърция и България пред "Капитал"

Тайната държавна сграда

Холдингът на икономическото министерство ДКК е купил право на строеж в свързаното дружество "София тех парк" срещу 22 млн. лв.

Кой ще превъоръжи пехотата

Основната интрига около новите бронирани машини на армията се очертава да е между General Dynamics и Patria

Тайният живот на "затворените" сметища

Градските депа за боклуци, които на документи са закрити, се ползват незаконно, което освен до пожари може да доведе до санкции от ЕС

20 въпроса: Магдалена Малеева

Със същия устрем, ентусиазъм и дисциплина, с които печели титли в тениса, Малеева развива и всички проекти, с които се захваща

Ново място - Cafe 1920

Традиционната българска кухня с модерен прочит