Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
1 14 окт 2018, 14:40, 7561 прочитания

Нов опит за ремонт на пътя Ботевград - Мездра

АПИ рестартира провалената през лятото поръчка за 215 млн. лв. Чака се и още един търг за 147 млн. лв.

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Реконструкцията и разширението на 33-километровия участък от Ботевград до Мездра няма да се случи така, както беше обещал бившият министър на регионалното развитие и настоящ зам.-министър в същото ведомство Николай Нанков. Вместо до края на 2020 г., както многократно бе заявил той, главният път Е-79 в Северозападна България ще има нов вид най-рано в средата на 2022 г. Това е така, защото обявените през март от Агенция "Пътна инфраструктура" поръчки над 360 млн. лв. се провалиха, а рестартирането им става едва сега. Ако този път процедурите протекат гладко, изпълнител може да бъде избран най-рано през юли-август 2019 г., а сроковете за изпълнение са точно три години.

"За първи път при изпълнението на тези обществени поръчки ще се приложи нова схема на плащане, която предвижда цялата стойност на договора да се разплати на изпълнителя, след като бъде подписан Акт 16 за завършване на обекта и има издадено разрешение за ползване на новопостроения пътен участък. Целта е бъдещите изпълнители да работят максимално мобилизирано и да завършат обекта качествено и в кратък срок", посочват от пътната агенция.


Проба, греша и пак проба

След многократни протести на жителите на Враца и Мездра в началото на 22 март АПИ стартира обществена поръчка за проектиране и строителство на първите 13 км от Ботевград към Мездра. Участъкът е един от най-сложните по цялото трасе до Видин и прогнозната му стойност бе 214.6 млн. лева. Поради редица неточности и пропуски в документацията обаче на 16 юли търгът бе прекратен. Едва на 10 октомври - почти три месеца по-късно, пътната агенция пусна отново поръчката с преработена документация. Бюджетът е същият, като оферти ще се приемат до 11 декември.

На 30 май бе пуснат и търгът за останалите 20 километра от участъка до Мездра, чиято прогнозна стойност бе 180 млн. лева. Но и той бе прекратен, след като Комисията за защита на конкуренцията отмени като незаконосъобразно решението за откриването му. Сега АПИ съобщава, че поръчката ще е с бюджет от 147.6 млн лв., но с уточнението, че тази сума не е пределна. Все още обаче в профила на купувача не е публикувана информация за този търг.



Какво ще се строи

Според плановете цялата отсечка трябва да бъде с две платна с по две ленти за движение в посока, като общият габарит е 20 м. Проектната скорост е 80 км/ч. Трасето ще следва съществуващия път с изключение на обходите на селата Люти дол (където ще има два тунела), Типченица, Новачене и Скравена. Предвидено е да бъдат изградени и ремонтирани редица съоръжения - над жп линията Мездра - София, мостове над р. Искър, Малата река, Калница, Бебреш, Рударка, както и пътен възел при село Новачене. Любопитно е, че пресичанията на републиканските и общинските пътища няма да стават с добре познатите "детелини", а чрез кръгови кръстовища.

Очаквания без срокове

Още през пролетта от регионалното министерство и пътната агенция говореха, че следващият търг по това направление ще е за отсечката от Видин до Ружинци. Такъв обаче все още няма и съответно строителството трудно може да се очаква, че ще започне през 2019 г.

Въпросната отсечка е дълга 58 км и ще минава по изцяло ново трасе като започва от четирилентовия обходен път при Дунав мост 2. След това ще се отделя от сегашния Е-79 на около 500 м след пътния възел за Връшка чука и ще преминава източно от Новоселци и Слана бара, а след това между Дунавци, Търняне и Синаговци. Продължавайки към Димово, трасето ще се насочва на изток от Ивановци и ще продължава между с. Вълчек и съществуващата жп линия Видин - София. Пътят ще обхожда Димово и продължавайки към Ружинци, ще минава на юг от селата Медовница и Орешец. По това направление ще има 7 пътни възела, а за намаляване на шума ще бъдат монтирани и шумозащитни съоръжения по участъците в близост до населените места.

Останалите участъци - от Мездра до Враца и от Враца до Монтана са на по-ранен етап в подготовката и засега не се предвиждат конкретни срокове за обявяването на тръжни процедури или строителство. С други думи, бърз път от Видин до София не се задава в следващите 5 години.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Правителството тества шпионски и аналитични софтуери за следене на коронавируса 3 Правителството тества шпионски и аналитични софтуери за следене на коронавируса

По неофициална информация МВР и "Информационно обслужване" вече експериментират с израелската платформа Wisdom Stone

1 апр 2020, 1967 прочитания

Вечерни новини: Правителството работи при сценарий 3% спад на БВП, задължителните маски отпаднаха 1 Вечерни новини: Правителството работи при сценарий 3% спад на БВП, задължителните маски отпаднаха

И още: Прогнозите за икономическите ефекти от пандемията се влошават, възстановява се производството в Китай

31 мар 2020, 2857 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Политика" Затваряне
Пътната агенция покани юристи да я консултират за тол системата

В процедурата по пряко договаряне има три избрани кантори, които могат да подадат оферти

Още от Капитал
Експериментална ваксина за икономиката

Обявените от правителството икономически мерки за 2.2 млрд. лв. от бюджета изглеждат тромави и недостатъчни за фирмите, а без промени схемата за субсидирана заетост няма да проработи

Ричард Грийвсън: Дълбока рецесия е най-вероятният сценарий за региона

Заместник-председателят на Виенския институт за международни икономически изследвания wiiw пред "Капитал"

Масови тестове или карантина без край

България не може да издържи повече от два месеца със спряла икономика, а разхлабване на мерките без масово тестване носи голям икономически и здравен риск

Проф. д-р Коста Костов: Колкото повече знаем за заразата, толкова по-добре ще се справим с нея

Ръководителят на Медицинския експертен съвет към Министерския съвет пред "Капитал"

20 въпроса: Надежда Цекулова

Журналистката е в основата на сайт, който събира научни статии и ресурси на български за коронавируса

Голямото гледане 2

Отлични адаптации, талантлива актьорска игра, увлекателни сюжети и великолепно чувство за хумор – някои от сериалите, които си струва да изгледате (ако сте пропуснали)

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10