С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
3 15 окт 2018, 15:56, 7760 прочитания

"Джи Пи" се отказа от втора голяма поръчка - 45 млн. лв. за трасето на трамвай №5

За разлика от търга за тунел "Железница" на "Струма" тук втората класирана компания е свързана с "Джи Пи"

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
"Джи Пи груп" прави второ доброволно отказване от голяма поръчка след като в петък премиерът Бойко Борисов ги сложи под ембарго за бъдещи търгове докато тече разследване срещу тях. Тъй като няма законова причина за ограничението, явно строителната компания е решила да улесни управляващите като се откаже сама. Първо още в петък се оттегли от почти сигурната си поръчка за тунел "Железница" на магистрала "Струма". Днес столичният кмет Йорданка Фандъкова обяви, че е получен отказ и за ремонта на 16 км от трасето на трамвай №5 - от Княжево до Съдебната палата. Там обединение "Инфра груп 2017" с участници "Джи Пи груп" и "РВП Илиенци" беше класирано на първо място. То е предложило втората най-ниска цена от 45.6 млн. лв. с ДДС и е събрало най-много точки за техническото си предложение. От компанията потвърдиха пред "Капитал" за решението си.

Столична община можеше или да покани класираното на второ място обединение "София инфраструктура 2018" (испанската Marco Obra Publica и "Интегрирани строителни системи") или да проведе нов търг, което ще отнеме поне година. По-рано през деня столичният кмет Йорданка Фандъкова каза пред журналисти, че "вероятно за изпълнител ще бъде избран класираният на второ място", цитира "Дневник".


В края на работния ден кметът съобщи чрез фейсбук, че прекратява процедурата за избор на изпълнител. От пресцентъра на общината са посочили пред "Дневник" като мотив това, че предложената от "София инфрастуктура 2018" цена е по-висока от тази на "Инфра груп 2018".

Самият търг беше през февруари и в четвъртък (преди репликите на премиера) от общината казаха за "Капитал", че предстои да подпишат договора.

Докато на "Струма" след оттеглянето на "Джи Пи", вторият е конкурентна компания - ГБС, в общинската поръчка вторият в търга е свързан с оттеглилия се победител. "Интегрирани строителни системи" е еднолична собственост на Владимир Пилчев. Самият той също е свързан с "Джи Пи груп". Пилчев е съдружник с единия от съсобствениците и на "Джи Пи" Владимир Владимиров-Житенски в "Агрохолд инвест" ООД, където двамата са с равни дялове. Освен това той е и управител на дружеството "Пи Ай", което притежава централата на строителната група.



Поръчката на общината е част от т.нар. втора фаза на проекта за интегриран градски транспорт в София за 125 млн. лв. Освен трасето на трамвай №5 в нея са включени закупуването на 13 нови мотриси и надграждане на интелигентната система за контрол на трафика. Компонентите на втората фаза и финансирането за тях бяха одобрени от ЕК миналата седмица. В условията на поръчката е посочено, че ремонтът трябва да се изпълни за 300 дни.

Втори опит

Това беше вторият неуспешен опит на Столична община да възложи поръчката за трамвайното трасе. Първият от края на 2017 г. се провали, тъй като в хода на процедурата бяха открити несъответствия между проекта и количествените сметки. Търгът тръгна наново през февруари 2018 г. със същите участници - седем фирми и обединения, сред които "Инфра груп 2017", "Трейс груп холд", "Хидро вод строй" ("Хидрострой" и "Водстрой 98"), консорциум "Страбаг Витоша", ИСАФ С.А. Колас Рейл (британската Collas Rail и румънската ISAF) и др.

През август Столична община е публикувала решение за класиране с победител "Джи Пи" и "РВП Илиенци" (приемник на "РВП Кьоне"), а от протоколите става ясно, че на второ място е класирано обединение "София инфраструктура 2018", в което влизат "Марко Обра Публика" и "Интегрирани строителни системи". "Марко Обра Публика" е подразделение на голямата испанска строителна компания Grupo Марco.

Българският й партньор "Интегрирани строителни системи" е малка фирма, която последните години набира скорост. Тя е регистрирана през 2014 г. в софийското село Мрамор. От 2014 до 2017 г. е еднолична собственост на Недко Михайлов, а от 2017 до сега - на описания вече Владимир Пилчев. Само за една година - от 2016 до 2017 г., постига рекорден ръст на приходите от 4 млн. лв. до 17 млн. лв. благодарение на обществени поръчки. Един от "по-известните" й обекти е велоалеята над езерото в Правец за 518 хил. лв. в непосредствена близост с хотела "РИУ Правец" на Валентин Златев. Участвала е в големите магистрални търгове от последната година - за отсечка от "Хемус" и за тунел "Железница".

Близо два месеца след класирането в търга за трасето на трамвай №5 нямаше сключен договор. Възложителят най-вероятно е чакал ЕК да даде зелена светлина на проекта и финансирането, за да завърши сделката.

Сто милиона от ЕК

Одобрението дойде във вторник: от регионалното министерство съобщиха, че ЕК е одобрила втората фаза на проекта "Интегриран градски транспорт" на София на стойност 125 млн. лв., 107 от които са безвъзмездна финансова помощ. Парите ще се разпределят между ремонта на трамвайния път (45 млн. лв.), закупуването на 13 нови мотриси (44.8 млн. лв) и надграждане на интелигентната система за управление на трафика и на съществуващата система за информация на пътниците в реално време.

"Трамвай №5 е най-натоварената трамвайна линия, а трасето до Княжево е първото в София, което последно е ремонтирано през 80-те години", написа в профила си столичният кмет Йорданка Фандъкова. "Тези проекти са част от програмата ни за рехабилитация на трамвайните трасета на София и насърчаване на използването на електротранспорта. До момента сме ремонтирали основно над 14 км трамвайни трасета, а трасетата по "Цар Борис III" и по ул. "Каменоделска" са с обща дължина 9.6 км", посочва тя. Трамваите ще бъдат доставени от полския производител PESA Бидгошч.

Трамвайното трасе по бул. "Цар Борис ІІІ" е построено през 1988 г. и оттогава няколко пъти е обект на основни и поддържащи ремонти. Сегашната реконструкция е разделена на две - от кв. Княжево до Руски паметник и от Руски паметник до Съдебната палата. Участъкът около самия Руски паметник не влиза в обхвата на поръчката, защото беше изцяло подменен при цялостния ремонт на кръстовището през 2015 г.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Вечерни новини: Зелен курс за Европа, нов половин милиард за магистрала "Хемус" Вечерни новини: Зелен курс за Европа, нов половин милиард за магистрала "Хемус"

И още: Цацаров беше избран от парламента за шеф на антикорупционната комисия, Джонсън вероятно ще спечели утрешните избори във Великобритания

11 дек 2019, 1098 прочитания

Държавата дава допълнителни над 760 млн. лв. за "Хемус" и други пътни проекти 1 Държавата дава допълнителни над 760 млн. лв. за "Хемус" и други пътни проекти

Парите са от текущия излишък в бюджета, който месец преди края на годината е над 1 млрд. лв.

11 дек 2019, 12674 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Политика" Затваряне
Съветник на Емил Караниколов напусна поста си след публикации в сайтове

Любомир Ганчев беше обвинен в злоупотреби с еврофондове и източване на програма "Конкурентоспособност"

Още от Капитал
На първо място инженер

Станислав Протасов, съосновател на софтуерната компания Acronis

Uber вече не е готин

Лондон удари силно Uber и вече има нови, по-евтини приложения за споделени пътувания

Язовир "Черна дупка"

Пресъхването на язовир "Студена" заплаши Перник с пълно безводие до края на годината и разкри огромните пропуски при управлението на водите в България

Трудните книжки

Министерството на труда предлага подмяна на сегашните трудови книжки с нови, без да може да обясни защо не ги цифровизира

Гледни точки

Новата поредица прожекции "Киноточка" започва с документален филм за музиката в киното

Камион желание

Отново за мобилните кухни, уличната храна и къде да я опитаме този месец

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10