"Джи Пи" се отказа от втора голяма поръчка - 45 млн. лв. за трасето на трамвай №5

За разлика от търга за тунел "Железница" на "Струма" тук втората класирана компания е свързана с "Джи Пи"

По обновеното трасе на трамвай №5 ще се движат 13 нови полски мотриси PESA
По обновеното трасе на трамвай №5 ще се движат 13 нови полски мотриси PESA    ©  Надежда Чипева
По обновеното трасе на трамвай №5 ще се движат 13 нови полски мотриси PESA
По обновеното трасе на трамвай №5 ще се движат 13 нови полски мотриси PESA    ©  Надежда Чипева

"Джи Пи груп" прави второ доброволно отказване от голяма поръчка след като в петък премиерът Бойко Борисов ги сложи под ембарго за бъдещи търгове докато тече разследване срещу тях. Тъй като няма законова причина за ограничението, явно строителната компания е решила да улесни управляващите като се откаже сама. Първо още в петък се оттегли от почти сигурната си поръчка за тунел "Железница" на магистрала "Струма". Днес столичният кмет Йорданка Фандъкова обяви, че е получен отказ и за ремонта на 16 км от трасето на трамвай №5 - от Княжево до Съдебната палата. Там обединение "Инфра груп 2017" с участници "Джи Пи груп" и "РВП Илиенци" беше класирано на първо място. То е предложило втората най-ниска цена от 45.6 млн. лв. с ДДС и е събрало най-много точки за техническото си предложение. От компанията потвърдиха пред "Капитал" за решението си.

Столична община можеше или да покани класираното на второ място обединение "София инфраструктура 2018" (испанската Marco Obra Publica и "Интегрирани строителни системи") или да проведе нов търг, което ще отнеме поне година. По-рано през деня столичният кмет Йорданка Фандъкова каза пред журналисти, че "вероятно за изпълнител ще бъде избран класираният на второ място", цитира "Дневник".


Благодарим Ви, че четете Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се