След отказа на "Джи Пи": кой ще строи тунел "Железница"

Единият вариант е ГБС, но съдбата на обществената поръчка и на цялата магистрала "Струма" засега е неясна

Строителството на "Струма" трябва да приключи до 2023 г.
Строителството на "Струма" трябва да приключи до 2023 г.
Строителството на "Струма" трябва да приключи до 2023 г.    ©  Георги Кожухаров
Строителството на "Струма" трябва да приключи до 2023 г.    ©  Георги Кожухаров

Съдбата на обществената поръчка за тунел "Железница" на магистрала "Струма" продължава да се заплита, а строителството му все повече се отдалечава в бъдещето. С това срокът за цялата магистрала, която трябва да бъде завършена до 2022 г., също попада под въпрос.

Миналия петък строителната компания "Джи Пи груп", избрана да построи тунела за 185 млн. лв., се отказа от победата си. Това се случи в отговор на желанието на премиера Бойко Борисов фирмата да се "извади от проектите с европейско и държавно финансиране". Това обаче постави Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ) пред нова дилема - дали да възложи на следващия, или да обяви нова процедура.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове