С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
15 окт 2018, 17:08, 2957 прочитания

Туристическото министерство отчете 3.6% ръст на туристите през лятото

Сдруженията в сектора настояват за увеличение на парите за национална реклама

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
На фона на предварителните очаквания за около 5% ръст на туризма през лятото в трите най-активни месеци - юни, юли и август, чуждестранните посетители в страната са се увеличили с около 3.6%, а до юли приходите са били с над 8% спрямо предходната година. Това стана ясно от изказване на министъра на туризма Николина Ангелкова след среща с представители на бранша за отчитане на резултатите от летния сезон, която се проведе в понеделник в София.

През този сезон са наложени рекордните 600 хил. лв. глоби на концесионери на плажове, а плановете на ресорното ведомство предвиждат до две години да се дадат на концесия още 39 ивици. Същевременно от туристическия бранш настояха и за увеличаване на средствата, които държавата отделя за реклама на България.


Забавяне на ръста

В началото на активния сезон по Черноморието част от хотелиерите и туроператорите очакваха известно забавяне на ръста в сектора, а според официалната прогноза на ресорното ведомство увеличението трябваше да бъде в рамките на около 5%. В понеделник туристическият министър Николина Ангелкова съобщи, че през трите най-активни месеци от сезона - юни, юли и август, страната са посетили над 4.48 млн. чужденци, което е увеличение с около 3.6% на годишна база. За сравнение, през 2017 г. спрямо предходната този ръст беше в рамките на 7%. По данни на туристическия министър през този сезон най-много гости е имало от Румъния, следвани от Германия и Гърция. Най-сериозен ръст е отчетен в държави като Чехия, Полша и Израел, а като нови пазари - Испания и САЩ, стана ясно от думите на Ангелкова.

Макар все още да няма официална информация за всички месеци, очакванията са летният сезон да завърши с по-висок ръст на приходите. Данните за юни и юли показват, че те ще са в рамките на 1.2 млрд. евро, което е около 8.1% увеличение. За първите седем месеца на годината те са били 2 млрд. евро, или с 8.6% повече от предходната година.



Ведомството планира още концесии на плажове

Туристическото министерство отчете още, че през настоящия летен сезон са подадени 250 сигнала за стопанисването за плажовете при 420 година по-рано. По морските плажове са направени над 300 проверки, като наложените глоби и неустойки на концесионери и наематели са за 600 хил. лв.

"Бележим рекорден ръст в събирането на глоби", коментира туристическият министър, допълвайки, че от въпросните 600 хил. лв. над 350 хил. лв вече са платени. Най-честите нарушения по плажовете са свързани с недостатъчно на брой спасители, липса на достъп за хора с увреждания, неправомерно увеличаване на търговските площи и др. През септември от ведомството съобщиха, че предстои процедура по развалянето на седем договора за концесии и наеми на плажове, сред които основният плаж в "Елените", централният плаж в Слънчев бряг, южният плаж на Обзор и др.

Ангелкова отчете още, че за първи път откакто се стопанисват плажове, се провеждат рекорден брой процедури за отдаването. От началото на годината са приключили или са в процес на приключване 28 такива. Предвидено е в рамките на следващите две години да бъдат отдадени още 39 плажа на концесия. През тази година неохраняемите плажове са били 86. Министърът обяви, че се предвижда законодателна промяна, която ще въведе глоба до 50 хил. лв. за търговска дейност на плажове без наемател или концесионер.

Секторът иска повече финансиране за реклама

На заседанието днес е станало ясно, че туристическият сектор ще настоява за увеличение на средствата за туристическа реклама. Пред журналисти Полина Карастоянова от националния борд по туризма съобщи, че е изготвено общо писмо на бранша до институциите с предложение да се въведе механизъм, който да обвързва маркетинговите разходи от държавния бюджет с приходите от сектора. Идеята е първоначално да се заделят 0.5% от приходите в сектора за реклама, като постепенно този дял да нарасне до 1%. Така ако се въведе този механизъм, през 2019 г. трябва да бъдат отделени 32 млн. лв. за реклама при около 14 млн. лв. през тази година.
Системата за връзка на хотелите с институциите ще е готова до края на 2017 г.
Общата система за връзка между хотелите и институции като МВР, агенцията за приходите и Националния статистически институт, за която се говори от няколко години, се очаква да бъде готова до края на годината, стана ясно от думите на Ангелкова. Договорът за изграждането на единната система за туристическа информация (ЕСТИ) беше подписан в средата на юли с компанията "Технологика" за 1.1 млн. лв. Министърът съобщи, че изграждането на системата върви по план, като през декември или януари предстои тестване на демоверсията. Туристическото министерство работи и по проект за електронно предоставяне на услуги, свързани с регистрационните режими в сектора, включително и чрез лицево разпознаване, стана ясно от думите на Ангелкова.

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Вечерни новини: Новият главен прокурор е ясен; Иван Тотев няма да се кандидатира за кмет на Пловдив 1 Вечерни новини: Новият главен прокурор е ясен; Иван Тотев няма да се кандидатира за кмет на Пловдив

И още: Утре ще разберем кой е новият премиер на Великобритания; Партията на президента и бивш комик Зеленски печели изборите в Украйна

22 юли 2019, 2063 прочитания

Освен sms София въвежда дигитален талон за плащане на синя и зелена зона 1 Освен sms София въвежда дигитален талон за плащане на синя и зелена зона

Той ще е достъпен през неограничен брой приложения до няколко месеца

22 юли 2019, 1245 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "България" Затваряне
Търговският регистър отново може да спре, спешно го надграждат

Причината е ограниченият капацитет на Агенцията по вписванията в резултат на разследването на срива от август

Трусовете на продуцентския пазар

Новият телевизионен сезон започва без някои ключови предавания

Държавата с най-отворените данни в света

Как България неволно настигна скандинавските страни по публичност на доходите

"Агрия груп" купува производител на слънчогледово олио

Базираната в Лясковец "Кехлибар" ще е първата компания за преработка на слънчоглед в портфейла на холдинга

Фонд на Рокфелер продава ритейл парка в Пловдив на групата "Химимпорт"

Активът се оценява на над 35 млн. лв., но дълговете са почти толкова

Арх. Стефка Георгиева и елегантният брутализъм

Виена се запознава с наследството на една изключителна българска архитектка. Ние също.

Бързи, смели, бременни

За остарелите представи и новите проучвания, които доказват ползите от физическата активност и по време на беременността