С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
11 18 окт 2018, 11:57, 11124 прочитания

Общината сменя на пожар и ремонтната компания на бул. "Константин Величков"

Сегашният изпълнител обединение "Амфисия" ще бъде отстранен и глобен заради некачествени материали. Заменя го общинската "Софинвест"

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Обединение "Амфисия" с водещ партньор "Нови технологии на България" АД се отстранява от ремонта на бул. "Константин Величков" и ще бъде глобено заради некачествена работа и материали. Това съобщи зам.-кметът Евгени Крусев след проверка на изграждането на обособено трасе по булеварда, по което след ремонта споделено ще се движат трамваи и автобуси. Проектът ще бъде прехвърлен на общинското дружество "Софинвест", каза още Крусев. Крайният срок за завършване се отлага за края на годината, докато първоначалният беше началото на септември.

Съобщението дойде няколко часа след разследване на "Спаси София" за реконструкцията на ул. "Граф Игнатиев", според което общината и изпълнителят "Джи Пи груп" са договорили в хода на работата подмяна на виброизолационната подложка под трамвайните релси с по-евтина от първоначално предвидената в конкурсната документация.


Любопитна подробност е, че "Нови технологии на България" участват в единственото отстранено от търга за "Граф Игнатиев" обединение - "ПСТ градска среда Зона 2", заедно с "ПСТ груп" и "Пътинженеринг М". Мотивът е, че е предложило евтината подложка, вложена впоследствие в строежа.

Без търг

Обособено трасе за трамваи и автобуси по бул. "Константин Величков" е пилотен проект на общината, чиято цел е градският транспорт да бъде независим от автомобилния трафик. Автобусите и трамваите ще се движат по средата на булеварда (в отделни платна, разделени с бетонови ограничители), ще имат общи спирки и перони за преминаване на пътниците. Проектът включва изграждането на 6 перона и поставяне на делинеатори - това са ограничители, които разделят градския транспорт от автомобилното трасе.



Ремонтът е възложен на ДЗЗД "Амфисия" без търг през юли по договор за текущо поддържане на райони "Люлин", "Възраждане", "Илинден", "Надежда" и "Връбница". Обединението е спечелило търг за 4-годишно поддържане през 2015 г. Водещ партньор в "Амфисия" е софийската "Нови технологии на България", а другият участник в сдружението е италианската "Франко Джузепе". Мажоритарен собственик на "Нови технологии на България" е Захари Йорданов. Той е поет, преводач, председател на Асоциацията на софийските писатели и редактор на списание за литература и изкуство "Светове". Строителната му компания е участвала в консорциуми с "Главболгарстрой".

Некачествени материали

До момента строителят "Амфисия" е извършил пероните и част от делинеаторите (ограничители), но контролът по качеството показва, че те не са на нужното ниво, обясни зам.-кметът Крусев в сряда. Използваните материали са тествани лабораторно и от специалисти в УАСГ, където е установено, че тяхната устойчивост на атмосферни влияния е недостатъчна. Поради тази причина няма да бъде допуснато поставянето на материали от нисък клас, каза Крусев.

Пред "Капитал" зам.-кметът обясни, че досега на изпълнителя са платени "нула лева". Това не е проект за строителство, а за организация на движението, посочи Крусев и добави, че трябва да провери допълнително на колко се изчисляват новите перони, спирки и ограничители. Глобата за "Амфисия" ще бъде определена по преценка на строителния надзор, каза още Крусев.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

БСП и ДПС обявиха управлението за опасно, ГЕРБ: Стига истерии 1 БСП и ДПС обявиха управлението за опасно, ГЕРБ: Стига истерии

Докато в парламента вървяха дебатите по вота на недоверие, премиерът разговаряше с футболните фенове на "Левски"

24 яну 2020, 1821 прочитания

Адвокатите сочат като най-сериозен проблем отношението на институциите Адвокатите сочат като най-сериозен проблем отношението на институциите

Анкета сред членовете на столичната адвокатура показва, че електронната комуникация със съда е най-желаното подобрение

24 яну 2020, 1415 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Политика" Затваряне
Доц. Михаил Иванов: Промените в Закона за вероизповеданията създават цивилизационен разлом

Експертът по етнически и демографски въпроси за спорните и дискриминиращи законови промени в интервю за "Капитал"

Още от Капитал
Свинското: скъпо и дефицитно

Чумата по свинете в Азия вдигна световните цени, създаде дефицит и проблемите заразиха и България

Ryanair става Buzz в София

Нискотарифната компания планира реорганизация и ребрандиране на част от поделенията си под марката Buzz. Сред тях е това в Полша, което ще поеме управлението на София

Глътка надежда за БНР

Изненадващо медийният регулатор реши да даде шанс на Андон Балтаков, който има опит в доказани медийни компании като "Асошиейтед прес" и CNN.

Грета Тунберг и пророците на климатичния апокалипсис

Световният икономически форум в Давос отново показа пропастта между думи и дела в областта на борбата с глобалното затопляне

Ново място: Музей на илюзиите

Оптични илюзии, интерактивност и древни експонати

20 въпроса: Блажка Димитрова

Един от основните двигатели зад сдружението "Нулев отпадък - България" и създателка на първия отдаден на каузата ресторант у нас

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10