Общината сменя на пожар и ремонтната компания на бул. "Константин Величков"
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Общината сменя на пожар и ремонтната компания на бул. "Константин Величков"

Ремонтът на бул. "К. Величков" е възложен през юли без търг

Общината сменя на пожар и ремонтната компания на бул. "Константин Величков"

Сегашният изпълнител обединение "Амфисия" ще бъде отстранен и глобен заради некачествени материали. Заменя го общинската "Софинвест"

Десислава Лещарска
11684 прочитания

Ремонтът на бул. "К. Величков" е възложен през юли без търг

© Юлия Лазарова


Обединение "Амфисия" с водещ партньор "Нови технологии на България" АД се отстранява от ремонта на бул. "Константин Величков" и ще бъде глобено заради некачествена работа и материали. Това съобщи зам.-кметът Евгени Крусев след проверка на изграждането на обособено трасе по булеварда, по което след ремонта споделено ще се движат трамваи и автобуси. Проектът ще бъде прехвърлен на общинското дружество "Софинвест", каза още Крусев. Крайният срок за завършване се отлага за края на годината, докато първоначалният беше началото на септември.

Съобщението дойде няколко часа след разследване на "Спаси София" за реконструкцията на ул. "Граф Игнатиев", според което общината и изпълнителят "Джи Пи груп" са договорили в хода на работата подмяна на виброизолационната подложка под трамвайните релси с по-евтина от първоначално предвидената в конкурсната документация.

Любопитна подробност е, че "Нови технологии на България" участват в единственото отстранено от търга за "Граф Игнатиев" обединение - "ПСТ градска среда Зона 2", заедно с "ПСТ груп" и "Пътинженеринг М". Мотивът е, че е предложило евтината подложка, вложена впоследствие в строежа.

Без търг

Обособено трасе за трамваи и автобуси по бул. "Константин Величков" е пилотен проект на общината, чиято цел е градският транспорт да бъде независим от автомобилния трафик. Автобусите и трамваите ще се движат по средата на булеварда (в отделни платна, разделени с бетонови ограничители), ще имат общи спирки и перони за преминаване на пътниците. Проектът включва изграждането на 6 перона и поставяне на делинеатори - това са ограничители, които разделят градския транспорт от автомобилното трасе.

Ремонтът е възложен на ДЗЗД "Амфисия" без търг през юли по договор за текущо поддържане на райони "Люлин", "Възраждане", "Илинден", "Надежда" и "Връбница". Обединението е спечелило търг за 4-годишно поддържане през 2015 г. Водещ партньор в "Амфисия" е софийската "Нови технологии на България", а другият участник в сдружението е италианската "Франко Джузепе". Мажоритарен собственик на "Нови технологии на България" е Захари Йорданов. Той е поет, преводач, председател на Асоциацията на софийските писатели и редактор на списание за литература и изкуство "Светове". Строителната му компания е участвала в консорциуми с "Главболгарстрой".

Некачествени материали

До момента строителят "Амфисия" е извършил пероните и част от делинеаторите (ограничители), но контролът по качеството показва, че те не са на нужното ниво, обясни зам.-кметът Крусев в сряда. Използваните материали са тествани лабораторно и от специалисти в УАСГ, където е установено, че тяхната устойчивост на атмосферни влияния е недостатъчна. Поради тази причина няма да бъде допуснато поставянето на материали от нисък клас, каза Крусев.

Пред "Капитал" зам.-кметът обясни, че досега на изпълнителя са платени "нула лева". Това не е проект за строителство, а за организация на движението, посочи Крусев и добави, че трябва да провери допълнително на колко се изчисляват новите перони, спирки и ограничители. Глобата за "Амфисия" ще бъде определена по преценка на строителния надзор, каза още Крусев.

Обединение "Амфисия" с водещ партньор "Нови технологии на България" АД се отстранява от ремонта на бул. "Константин Величков" и ще бъде глобено заради некачествена работа и материали. Това съобщи зам.-кметът Евгени Крусев след проверка на изграждането на обособено трасе по булеварда, по което след ремонта споделено ще се движат трамваи и автобуси. Проектът ще бъде прехвърлен на общинското дружество "Софинвест", каза още Крусев. Крайният срок за завършване се отлага за края на годината, докато първоначалният беше началото на септември.

Съобщението дойде няколко часа след разследване на "Спаси София" за реконструкцията на ул. "Граф Игнатиев", според което общината и изпълнителят "Джи Пи груп" са договорили в хода на работата подмяна на виброизолационната подложка под трамвайните релси с по-евтина от първоначално предвидената в конкурсната документация.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

11 коментара
  • 1
    jer20578798 avatar :-|
    jer20578798

    Напушва ме смях, като гледам как се гърчи Крусев по телевизията. Няма как на черното да се казва бяло. Нарушението на ЗОП е неоспорим факт. Или всички около транспортния зам. кмет са пълни идиоти и некадърници или има някаква схема за лично облагодетелстване. Няма как изменение в техническата спецификация, което би променило класирането на участниците в тази поръчка да е законно без пректатяане на процедурата и обявяване на нова.

  • 2
    blondiva avatar :-?
    Iv Varbanova

    Ай, ай, работата стана: да не се дебнем, че ще се хванем! Общинарите до момента къде спаха, че чак сега започват да "виждат"?

  • 3
    blondiva avatar :-|
    Iv Varbanova

    До коментар [#1] от "jer20578798":

    Жалко, че пичът е средно симпатичен, но до там :D

  • 4
    krismihailov avatar :-|
    Kris Mihailov

    Заради такива като Крусев и компания, столицата има ужасен вид, все е в ремонти на ремонтните и личи некадърност.

  • 5
    spindi avatar :-|
    spindi

    До коментар [#1] от "jer20578798":

    ЗОП е толкова сложен и сбъркан, че можеш да си го огъваш както искаш. А дали реално е нарушен не е ясно. Сега всички спекулират, защото някой някъде е казал, че е нарушен ЗОП.

  • 6
    jer20578798 avatar :-|
    jer20578798

    До коментар [#5] от "spindi":

    Много е просто, имаш техничческа спецификация, класираш уàстници, които я удовлетворяват. Ако нямаше такова изискване за материала и отстранен учàстник заради него - нямаше да е проблем да се смени с друг. Сега обаче тази подмяна би довела до неправилно класиране. Ценовото предложение на отстранената фирма не е отворено, а би могло да бъде по-изгодно от това на спечелилата поръчката фирма.

  • 7
    nabludatel_en avatar :-|
    Наблюдател
  • 8
    oyj52578755 avatar :-|
    Илия Ценев

    "Мажоритарен собственик на "Нови технологии на България" е Захари Йорданов. Той е поет, преводач, председател на Асоциацията на софийските писатели и редактор на списание за литература и изкуство "Светове"" - какво се заяждате с човека, и той като ГИНКА (мераклийката за ЧЕЗ) управлява. Защо му е да разбира от строителство, а отгоре на това и от качественото му изпълнение?

  • 9
    kritikar avatar :-|
    kritikar

    Да оставим настрана качеството за момент. Разместените спирки на трамваите на кръстовището на Конст. Величков и Тодор Александров са върхът на безумието! Кой проектант го е измислил?!

  • 10
    borislavkandov avatar :-|
    Борислав Кандов

    Тези същите ремонтираха тротоара до офиса - по-некачествен ремонт от неквалифициран персонал не бях виждал от години.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK