Pandrol: "Новият трамваен път на ул. "Граф Игнатиев" отговаря на най-високите стандарти"
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Pandrol: "Новият трамваен път на ул. "Граф Игнатиев" отговаря на най-високите стандарти"

Pandrol: "Новият трамваен път на ул. "Граф Игнатиев" отговаря на най-високите стандарти"

Отговорът на компанията, произвеждаща виброизолационната система за ул. "Граф Игнатиев", след обвиненията за качеството на продукта им

Калина Горанова
9437 прочитания

© Цветелина Белутова


Новият трамваен път ще отговаря на най-високите възможни стандарти, а качеството на живот на гражданите на града и на живеещите и работещите на ул. "Граф Игнатиев" ще бъде подобрено.

Това се казва в официалната позиция на доставчика на виброизолационната система на релсовия път на ул. "Граф Игнатиев". Позицията идва ден след като технологията на компанията беше обявена за неподходяща от "Спаси София", като темата беше представена и от bTV.

Разследване на "Спаси София" показа, че е била извършена смяна на материала, който се полага под релсовия път и служи за изолация на вибрациите, а този, който е положен в момента, нямало да е достатъчно ефективен за опазване на сградите от вибрациите.

В скандала бяха набъркани имената на две чуждестранни компании - австрийската Getzner, чийто материал не е използван, и международната Pandrol, основана в Белгия, чиято виброизолационна система се използва в момента в проекта.

Обвиненията към общината и компанията може да прочетете тук.

Какво казва Pandrol

"Бяхме искрено изненадани от вчерашната ожесточена атака срещу системата, която доставяме за проекта на ул. "Граф Игнатиев", състояща се от Embedded Rail System PANDROL QTrack (виброизолационната система около самите релси - бел. ред.) и Floating Slab Mats PANDROL - FSM (подложката под релсите за системата "плаващи плочи" - бел. ред.), и особено от коментарите, отнасящи се до техническите показатели и качеството на нашите продукти.

Първо, бихме искали да подчертаем, че продуктите, доставени от PANDROL в София ,са с най-високо качество, идентични на тези, които сме доставили и продължаваме да доставяме в много европейски градове, в това число Париж, Брюксел, Мадрид, Лисабон, Флоренция, Варшава и т.н. Общо сме доставили почти 700 км от системата QTrack и почти 2 млн. квадратни метра различен тип подложки.

Системата, която сме доставили в София, е нов продукт, произведена специално да отговори на специфичните изисквания. Теорията, че това са втора ръка материали и/или отпадъци, са безпочвени. Нашите еластомерни продукти се произвеждат от щателно подбрани гумени гранули, свързани с полиуретанова смола.

Типовете на подложката и на горната система, обхващаща релсите, са специално селектирани след детайлни калкулации, базирани на нашите знания, опит и патентован софтуер. В това отношение ние можем категорично да уверим гражданите на София, особено тези, живеещи и работещи на ул. "Граф Игнатиев", и властите, че качеството на техния живот ще бъде сериозно подобрено благодарение на същественото намаляване на вибрациите и следователно и на шума.

По отношение на много интересния критерий за теглото и цвета на подложката, особено подложка, която се поставя под плаващата бетонна плоча, можем само да кажем, че според техническите стандарти в строителството на железен път динамичната и статичната еластичност определя представянето на пътя, включително и нивото на вибрационно овлажняване. Подобен критерии (за теглото - бел. ред.), който беше широко отразен по медиите, само ограничава конкуренцията и неизбежно свива броя на възможните доставчици. Това, което има значение при подобни проекти, са представянето и жизненият цикъл на системата, като и двете се определят от качеството и издръжливостта на материалите.

В тази връзка сме щастливи да заявим, че от 2001 г., когато първата ни система беше инсталирана, всички наши системи са в действие и нито една от тях не е била подменена и/или ремонтирана.

Къде са проектантите

Основната критика срещу технологията на Pandrol е на проектанта Румен Борисов, който казва за "Спаси София", че "доставената и монтирана вече подложка е много корава за трамвайни линии и няма да виброизолира сградите в опасния за тях нискочестотен диапазон от 20 до 80 Нz".

Проверка показа, че характеристиките на материала са сменяни на няколко пъти. Румен Борисов изготвя идейния проект, в който посочени параметрите на Pandrol. (Той е поектирал и трамвайния път по бул. "Овча купел", отново с технологията на Pandrol).

Впоследствие обаче залага други параметри, на които отговаря австрийската фирма Getzner - 5 кг на квадратен метър. Те са посочени като изискване към кандидатите и фигурират в документацията, по която се състезават кандидатите, като един от тях - ПСТ, дори е отстранен, защото е предложил технологията на Pandrol.

След приключването на търга обаче параметрите отново са променени в полза на технологията на Pandrol, като техническият проект се довършва от друга фирма след оттеглянето на Румен Борисов.

Новият трамваен път ще отговаря на най-високите възможни стандарти, а качеството на живот на гражданите на града и на живеещите и работещите на ул. "Граф Игнатиев" ще бъде подобрено.

Това се казва в официалната позиция на доставчика на виброизолационната система на релсовия път на ул. "Граф Игнатиев". Позицията идва ден след като технологията на компанията беше обявена за неподходяща от "Спаси София", като темата беше представена и от bTV.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

8 коментара
  • 1
    geoimg avatar :-P
    Geoimg

    Ич(хич) признание, ич наказание :)

  • 2
    jer20578798 avatar :-|
    jer20578798

    Въпросът не е в качеството на тоди или другия продукт, а в това, че е сменен продукт със параметри, заложени в техническата спецификация (5кг/м2) с такъв, който не отговаря на техническата спецификация (15кг/м2), още повече, че заради това е отстранен един от участниците в процедурата. Крусев -прави отчаяни опити да смаси себе си и идиотити около него.

  • 3
    nabludatel_en avatar :-|
    Наблюдател
  • 4
    oyj52578755 avatar :-P
    Илия Ценев

    И все пак, кои са ВИСОКИТЕ СТАНДАРТИ, по които се сравняваме ???

  • 5
    guentchovelev avatar :-|
    guentchovelev

    Това изявление е само ПИ-АР, няма как да е от значние.Много, малко,по-добре в техническия свят имат 0% тежест, говори се с цифри и параметри, които могат да се измерят. Вярно, че статията НЕ е за тях и това са параметри които 99% от читателите и аз няма да разберем, но такива изявления ме дразнят!

    "че качеството на техния живот ще бъде сериозно подобрено благодарение на същественото намаляване на вибрациите и следователно и на шума."

    намаляване с 1% пак е намаляване, нали? Съществено е обект на лично възприятие, НИЩО не казва ...

  • 6
    n_de avatar :-|
    n_de

    Подобен критерии (за теглото - бел. ред.), който беше широко отразен по медиите, само ограничава конкуренцията и неизбежно свива броя на възможните доставчици.

    И какво пак май се случва - ограничаваме конкуренцията по зададени от нас параметри, влиза подготвения наш човек, прибираме комисионната, и разрешаваме смяна на доставчиците, а за обществения интерес не ни пука.........ходи доказвай.

  • 7
    uja23368947 avatar :-(
    Stoyanov

    Онзи ден ги гледам как слагаха плочките между релсите. Сигурно не разбирам, но много ми приличаше като на плаващи пясъци.. Дано не съм прав.

  • 8
    freakecon avatar :-?
    FvH

    Цялата история е сбъркана на толкова много нива... показателно за нивото на управление на обществени средства в България.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK