С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
8 18 окт 2018, 15:32, 8795 прочитания

Pandrol: "Новият трамваен път на ул. "Граф Игнатиев" отговаря на най-високите стандарти"

Отговорът на компанията, произвеждаща виброизолационната система за ул. "Граф Игнатиев", след обвиненията за качеството на продукта им

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Новият трамваен път ще отговаря на най-високите възможни стандарти, а качеството на живот на гражданите на града и на живеещите и работещите на ул. "Граф Игнатиев" ще бъде подобрено.

Това се казва в официалната позиция на доставчика на виброизолационната система на релсовия път на ул. "Граф Игнатиев". Позицията идва ден след като технологията на компанията беше обявена за неподходяща от "Спаси София", като темата беше представена и от bTV.


Разследване на "Спаси София" показа, че е била извършена смяна на материала, който се полага под релсовия път и служи за изолация на вибрациите, а този, който е положен в момента, нямало да е достатъчно ефективен за опазване на сградите от вибрациите.

В скандала бяха набъркани имената на две чуждестранни компании - австрийската Getzner, чийто материал не е използван, и международната Pandrol, основана в Белгия, чиято виброизолационна система се използва в момента в проекта.

Обвиненията към общината и компанията може да прочетете тук.



Какво казва Pandrol

"Бяхме искрено изненадани от вчерашната ожесточена атака срещу системата, която доставяме за проекта на ул. "Граф Игнатиев", състояща се от Embedded Rail System PANDROL QTrack (виброизолационната система около самите релси - бел. ред.) и Floating Slab Mats PANDROL - FSM (подложката под релсите за системата "плаващи плочи" - бел. ред.), и особено от коментарите, отнасящи се до техническите показатели и качеството на нашите продукти.

Първо, бихме искали да подчертаем, че продуктите, доставени от PANDROL в София ,са с най-високо качество, идентични на тези, които сме доставили и продължаваме да доставяме в много европейски градове, в това число Париж, Брюксел, Мадрид, Лисабон, Флоренция, Варшава и т.н. Общо сме доставили почти 700 км от системата QTrack и почти 2 млн. квадратни метра различен тип подложки.

Системата, която сме доставили в София, е нов продукт, произведена специално да отговори на специфичните изисквания. Теорията, че това са втора ръка материали и/или отпадъци, са безпочвени. Нашите еластомерни продукти се произвеждат от щателно подбрани гумени гранули, свързани с полиуретанова смола.

Типовете на подложката и на горната система, обхващаща релсите, са специално селектирани след детайлни калкулации, базирани на нашите знания, опит и патентован софтуер. В това отношение ние можем категорично да уверим гражданите на София, особено тези, живеещи и работещи на ул. "Граф Игнатиев", и властите, че качеството на техния живот ще бъде сериозно подобрено благодарение на същественото намаляване на вибрациите и следователно и на шума.

По отношение на много интересния критерий за теглото и цвета на подложката, особено подложка, която се поставя под плаващата бетонна плоча, можем само да кажем, че според техническите стандарти в строителството на железен път динамичната и статичната еластичност определя представянето на пътя, включително и нивото на вибрационно овлажняване. Подобен критерии (за теглото - бел. ред.), който беше широко отразен по медиите, само ограничава конкуренцията и неизбежно свива броя на възможните доставчици. Това, което има значение при подобни проекти, са представянето и жизненият цикъл на системата, като и двете се определят от качеството и издръжливостта на материалите.

В тази връзка сме щастливи да заявим, че от 2001 г., когато първата ни система беше инсталирана, всички наши системи са в действие и нито една от тях не е била подменена и/или ремонтирана.

Къде са проектантите

Основната критика срещу технологията на Pandrol е на проектанта Румен Борисов, който казва за "Спаси София", че "доставената и монтирана вече подложка е много корава за трамвайни линии и няма да виброизолира сградите в опасния за тях нискочестотен диапазон от 20 до 80 Нz".

Проверка показа, че характеристиките на материала са сменяни на няколко пъти. Румен Борисов изготвя идейния проект, в който посочени параметрите на Pandrol. (Той е поектирал и трамвайния път по бул. "Овча купел", отново с технологията на Pandrol).

Впоследствие обаче залага други параметри, на които отговаря австрийската фирма Getzner - 5 кг на квадратен метър. Те са посочени като изискване към кандидатите и фигурират в документацията, по която се състезават кандидатите, като един от тях - ПСТ, дори е отстранен, защото е предложил технологията на Pandrol.

След приключването на търга обаче параметрите отново са променени в полза на технологията на Pandrol, като техническият проект се довършва от друга фирма след оттеглянето на Румен Борисов.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Вечерни новини: България ще обжалва пакета "Мобилност", Цацаров - в КПКОНПИ, а Гешев - главен прокурор Вечерни новини: България ще обжалва пакета "Мобилност", Цацаров - в КПКОНПИ, а Гешев - главен прокурор

И още: Собствениците на имоти в AirBNB ще могат да плащат патентен данък, Лагард запази политиката на ЕЦБ след първото заседание под нейно ръководство

12 дек 2019, 838 прочитания

Евродепутатът Ангел Джамбазки е хванат да шофира пил 3 Евродепутатът Ангел Джамбазки е хванат да шофира пил

Той призна пред "Капитал", но не уточни с колко промила е бил в кръвта си

12 дек 2019, 1800 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Политика" Затваряне
АЕЦ "Козлодуй" ще печели до 30 млн. лв. на година от използването на стар ротор за "Белене"

Прехвърлянето на ротора от НЕК към атомната централа се точи от години

Още от Капитал
На първо място инженер

Станислав Протасов, съосновател на софтуерната компания Acronis

Да пазиш традицията "Под Балкана"

Животновъдната ферма на семейство Кулови край Карлово е затворила целия цикъл на производство

Трудните книжки

Министерството на труда предлага подмяна на сегашните трудови книжки с нови, без да може да обясни защо не ги цифровизира

От какво боледува педиатрията

За лечението на 1.2 млн. деца в България се отделят само 11% от бюджета на здравната каса

ЕСМ на 50

Поглед към влиянителния музикален лейбъл навръх 50-годишнината му

Кино: "Болка и слава"

Алмодовар вълнуващо за спектакъла на живота и корените на творчеството

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10