British American Tobacco пусна на българския пазар бездимния си продукт glo
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

British American Tobacco пусна на българския пазар бездимния си продукт glo

Reuters

British American Tobacco пусна на българския пазар бездимния си продукт glo

Компанията планира да стане лидер на пазара на продукти с потенциално намален риск

Десислава Николова
72099 прочитания

Reuters

© Reuters


Една година след като Philip Morris пусна в България първите бездимни тютюневи продукти и те завоюваха пазарен дял от около 2% от цигарения пазар, световният лидер British American Tobacco (ВАТ) също ще се съревновава в категорията продукти с потенциално намален риск. Компанията пуска на пазара своя бездимен продукт glo и стиковете за него под бранда Dunhill.

"Нашата амбиция е да бъдем пазарен лидер както в конвенционалните цигари, така и в новата категория", отбеляза Мила Маречкова, управител и директор "Маркетинг и търговия" в British American Tobacco – България. След покупката на марките на "Булгартабак" ВАТ е неизменен лидер на цигарения пазар с около 40%.

България е 15-ата страна, в която компанията пуска своите бездимни продукти. В момента те се продават и в Япония, Южна Корея, Швейцария, Русия, Канада, Румъния, Италия, Сърбия, Казахстан, Украйна, Гърция, Чехия и Полша.

Първо по моловете

Стратегията на ВАТ е подобна на тази на Philip Morris, които откриха първите си магазини в моловете. В момента glo се продават в два магазина в София – в The Mall и в обект в Бизнес парк – София. До 1 ноември магазините ще станат 11, а до Коледа – около 15, съобщи Мила Маречкова. Първите магазини ще бъдат в останалите три големи мола в София, в Бургас, Пловдив, Варна, Русе и Стара Загора.

Цената на едно устройство е 90 лв., като потребителите получават подарък един стек бездимни цигари. Цената на една кутия е 6 лв., като при покупка на един стек потребителят получава две кутии подарък.

Растяща категория

ВАТ планират в глобален план бездимните продукти да заемат голяма част от продажбите им, като до 2030 г. те ще съставляват 30% от продажбите им, а до 2050 г. - 50%. От компанията отбелязват, че в момента това е сегмент с изключително сериозен ръст.

"Стремежът ни е да предложим на пълнолетните пушачи алтернатива, която е модерна, удобна, практична, не отделя пепел, а миризмата е много по-малка", отбеляза Джеймс Мърфи, ръководител направление "Намален риск" в ВАТ.

Той допълни, че димът от класическата цигара, която гори с температура от 900 градуса, съдържа 7000 компонента, като 150 от тях са изключително вредни и причиняват тежки заболявания. Бездимните цигари не горят, а само нагряват тютюна до температура от 240 градуса. Клиничните проучвания сочат, че по този начин вредните вещества намаляват средно с 96-97%.

"Българският пазар е изключително важен за ВАТ в глобален аспект и вярваме, че glo ще донесе резултат в няколко посоки – потребителите ще могат да избират между различни продукти с потенциално намален риск, а обществото ще усети резултат от прогреса в намаляването на вредата от тютюнопушенето", каза Едуардо Кастанеда, изпълнителен директор на ВАТ - България.

Конкуренция

Межувременно Philip Morris регистрираха нова цена на своите бездимни стикове Heets. Заради внезапно увеличения през лятото акциз те се покачиха с 30 стотинки на кутия и в момента са 5.80 лв. Heets се предлагат в пет различни разновидности, Dunhill Neosticks са с три различни вкуса. Новата цена на бездимните стикове ще се усети в края на годината заради по-дългия процес на производство и доставка в сравнение с този при класическите цигари.

"Приветстваме присъединяването на всяка една компания към изграждане на бъдеще без дим в нашата страна, защото това е кауза, която има нужда от подкрепа от повече от един участник на пазара, както и подкрепа от регулаторните органи, правителството и обществото за по-добрите алтернативи за пълнолетните потребители и за тези около тях", коментира стъпването на конкурентния продукт в България Вержиния Джевелекова, директор "Корпоративни отношения" на Philip Morris България.

Една година след като Philip Morris пусна в България първите бездимни тютюневи продукти и те завоюваха пазарен дял от около 2% от цигарения пазар, световният лидер British American Tobacco (ВАТ) също ще се съревновава в категорията продукти с потенциално намален риск. Компанията пуска на пазара своя бездимен продукт glo и стиковете за него под бранда Dunhill.

"Нашата амбиция е да бъдем пазарен лидер както в конвенционалните цигари, така и в новата категория", отбеляза Мила Маречкова, управител и директор "Маркетинг и търговия" в British American Tobacco – България. След покупката на марките на "Булгартабак" ВАТ е неизменен лидер на цигарения пазар с около 40%.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.