С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
18 окт 2018, 14:40, 68420 прочитания

British American Tobacco пусна на българския пазар бездимния си продукт glo

Компанията планира да стане лидер на пазара на продукти с потенциално намален риск

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Една година след като Philip Morris пусна в България първите бездимни тютюневи продукти и те завоюваха пазарен дял от около 2% от цигарения пазар, световният лидер British American Tobacco (ВАТ) също ще се съревновава в категорията продукти с потенциално намален риск. Компанията пуска на пазара своя бездимен продукт glo и стиковете за него под бранда Dunhill.

"Нашата амбиция е да бъдем пазарен лидер както в конвенционалните цигари, така и в новата категория", отбеляза Мила Маречкова, управител и директор "Маркетинг и търговия" в British American Tobacco – България. След покупката на марките на "Булгартабак" ВАТ е неизменен лидер на цигарения пазар с около 40%.


България е 15-ата страна, в която компанията пуска своите бездимни продукти. В момента те се продават и в Япония, Южна Корея, Швейцария, Русия, Канада, Румъния, Италия, Сърбия, Казахстан, Украйна, Гърция, Чехия и Полша.

Първо по моловете

Стратегията на ВАТ е подобна на тази на Philip Morris, които откриха първите си магазини в моловете. В момента glo се продават в два магазина в София – в The Mall и в обект в Бизнес парк – София. До 1 ноември магазините ще станат 11, а до Коледа – около 15, съобщи Мила Маречкова. Първите магазини ще бъдат в останалите три големи мола в София, в Бургас, Пловдив, Варна, Русе и Стара Загора.



Цената на едно устройство е 90 лв., като потребителите получават подарък един стек бездимни цигари. Цената на една кутия е 6 лв., като при покупка на един стек потребителят получава две кутии подарък.

Растяща категория

ВАТ планират в глобален план бездимните продукти да заемат голяма част от продажбите им, като до 2030 г. те ще съставляват 30% от продажбите им, а до 2050 г. - 50%. От компанията отбелязват, че в момента това е сегмент с изключително сериозен ръст.

"Стремежът ни е да предложим на пълнолетните пушачи алтернатива, която е модерна, удобна, практична, не отделя пепел, а миризмата е много по-малка", отбеляза Джеймс Мърфи, ръководител направление "Намален риск" в ВАТ.

Той допълни, че димът от класическата цигара, която гори с температура от 900 градуса, съдържа 7000 компонента, като 150 от тях са изключително вредни и причиняват тежки заболявания. Бездимните цигари не горят, а само нагряват тютюна до температура от 240 градуса. Клиничните проучвания сочат, че по този начин вредните вещества намаляват средно с 96-97%.

"Българският пазар е изключително важен за ВАТ в глобален аспект и вярваме, че glo ще донесе резултат в няколко посоки – потребителите ще могат да избират между различни продукти с потенциално намален риск, а обществото ще усети резултат от прогреса в намаляването на вредата от тютюнопушенето", каза Едуардо Кастанеда, изпълнителен директор на ВАТ - България.
Конкуренция

Межувременно Philip Morris регистрираха нова цена на своите бездимни стикове Heets. Заради внезапно увеличения през лятото акциз те се покачиха с 30 стотинки на кутия и в момента са 5.80 лв. Heets се предлагат в пет различни разновидности, Dunhill Neosticks са с три различни вкуса. Новата цена на бездимните стикове ще се усети в края на годината заради по-дългия процес на производство и доставка в сравнение с този при класическите цигари.
"Приветстваме присъединяването на всяка една компания към изграждане на бъдеще без дим в нашата страна, защото това е кауза, която има нужда от подкрепа от повече от един участник на пазара, както и подкрепа от регулаторните органи, правителството и обществото за по-добрите алтернативи за пълнолетните потребители и за тези около тях", коментира стъпването на конкурентния продукт в България Вержиния Джевелекова, директор "Корпоративни отношения" на Philip Morris България.

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Лошите кредити в България намаляват с 21% през 2019 г. 1 Лошите кредити в България намаляват с 21% през 2019 г.

Растежът на жилищните заеми продължава да се ускорява и през декември

25 яну 2020, 1560 прочитания

"Булпрос" придобива мажоритарен дял в софтуерния интегратор "Бийм" "Булпрос" придобива мажоритарен дял в софтуерния интегратор "Бийм"

"Бийм" ще запази бранда си и частична автономност

25 яну 2020, 1843 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Акционери във Facebook искат Марк Зукърбърг да се оттегли като председател

Четири големи публични фонда търсят по-широка подкрепа за идеите си

Още от Капитал
Глътка надежда за БНР

Изненадващо медийният регулатор реши да даде шанс на Андон Балтаков, който има опит в доказани медийни компании като "Асошиейтед прес" и CNN.

Защо си отиват експертите

Отстраняването на неудобните и неадекватните партийни назначения подменя функцията на държавната администрация

Маневрите на Путин: Той си тръгва, за да остане

Руският президент не мисли да изпуска властта през 2024 г., а да си запази лостове за влияние и да си намери друга силна роля в новата политическа схема

Грета Тунберг и пророците на климатичния апокалипсис

Световният икономически форум в Давос отново показа пропастта между думи и дела в областта на борбата с глобалното затопляне

Кино: "18% сиво"

През Европа към себе си със стил и чувство

Ален де Ботон, писател, философ, основател на The School of Life: Ние сме любов и мрак

Ботон за емоционалната интелигентност, стоицизма и деструктивното в човешкия вид пред "Капитал"

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10