С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
18 окт 2018, 14:40, 64741 прочитания

British American Tobacco пусна на българския пазар бездимния си продукт glo

Компанията планира да стане лидер на пазара на продукти с потенциално намален риск

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Една година след като Philip Morris пусна в България първите бездимни тютюневи продукти и те завоюваха пазарен дял от около 2% от цигарения пазар, световният лидер British American Tobacco (ВАТ) също ще се съревновава в категорията продукти с потенциално намален риск. Компанията пуска на пазара своя бездимен продукт glo и стиковете за него под бранда Dunhill.

"Нашата амбиция е да бъдем пазарен лидер както в конвенционалните цигари, така и в новата категория", отбеляза Мила Маречкова, управител и директор "Маркетинг и търговия" в British American Tobacco – България. След покупката на марките на "Булгартабак" ВАТ е неизменен лидер на цигарения пазар с около 40%.


България е 15-ата страна, в която компанията пуска своите бездимни продукти. В момента те се продават и в Япония, Южна Корея, Швейцария, Русия, Канада, Румъния, Италия, Сърбия, Казахстан, Украйна, Гърция, Чехия и Полша.

Първо по моловете

Стратегията на ВАТ е подобна на тази на Philip Morris, които откриха първите си магазини в моловете. В момента glo се продават в два магазина в София – в The Mall и в обект в Бизнес парк – София. До 1 ноември магазините ще станат 11, а до Коледа – около 15, съобщи Мила Маречкова. Първите магазини ще бъдат в останалите три големи мола в София, в Бургас, Пловдив, Варна, Русе и Стара Загора.



Цената на едно устройство е 90 лв., като потребителите получават подарък един стек бездимни цигари. Цената на една кутия е 6 лв., като при покупка на един стек потребителят получава две кутии подарък.

Растяща категория

ВАТ планират в глобален план бездимните продукти да заемат голяма част от продажбите им, като до 2030 г. те ще съставляват 30% от продажбите им, а до 2050 г. - 50%. От компанията отбелязват, че в момента това е сегмент с изключително сериозен ръст.

"Стремежът ни е да предложим на пълнолетните пушачи алтернатива, която е модерна, удобна, практична, не отделя пепел, а миризмата е много по-малка", отбеляза Джеймс Мърфи, ръководител направление "Намален риск" в ВАТ.

Той допълни, че димът от класическата цигара, която гори с температура от 900 градуса, съдържа 7000 компонента, като 150 от тях са изключително вредни и причиняват тежки заболявания. Бездимните цигари не горят, а само нагряват тютюна до температура от 240 градуса. Клиничните проучвания сочат, че по този начин вредните вещества намаляват средно с 96-97%.

"Българският пазар е изключително важен за ВАТ в глобален аспект и вярваме, че glo ще донесе резултат в няколко посоки – потребителите ще могат да избират между различни продукти с потенциално намален риск, а обществото ще усети резултат от прогреса в намаляването на вредата от тютюнопушенето", каза Едуардо Кастанеда, изпълнителен директор на ВАТ - България.
Конкуренция

Межувременно Philip Morris регистрираха нова цена на своите бездимни стикове Heets. Заради внезапно увеличения през лятото акциз те се покачиха с 30 стотинки на кутия и в момента са 5.80 лв. Heets се предлагат в пет различни разновидности, Dunhill Neosticks са с три различни вкуса. Новата цена на бездимните стикове ще се усети в края на годината заради по-дългия процес на производство и доставка в сравнение с този при класическите цигари.
"Приветстваме присъединяването на всяка една компания към изграждане на бъдеще без дим в нашата страна, защото това е кауза, която има нужда от подкрепа от повече от един участник на пазара, както и подкрепа от регулаторните органи, правителството и обществото за по-добрите алтернативи за пълнолетните потребители и за тези около тях", коментира стъпването на конкурентния продукт в България Вержиния Джевелекова, директор "Корпоративни отношения" на Philip Morris България.

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

31 октомври 2019
София Ивент Център

Конференция HR & Leadership Forum 2019


Ранна регистрация до 02.09.2019 г.

Кои са ключовите тенденции, които ще трансформират работата на бъдещето?
Включете се във форума на Капитал, за да разберете повече за възможностите от използването на новите технологии на работното място и начините хората да останат ценни в технологичната ера. Ще проследим какви качества ще трябва да притежават на лидерите от бъдещето и кои ще са търсените умения при наемане на служители.

Сред лекторите на събитието ще бъдат:


  • Даниел Съскинд, Balliol College, University of Oxford
  • Джои Прайс, Jumpstart
  • Судир Сасийдаран, LEGO Workplace Design

Конференция HR & Leadership Forum 2019 Запазете билет

Прочетете и това

"Дунарит" и Агенцията по невписванията "Дунарит" и Агенцията по невписванията

Въпреки спечелените дела дружеството не успява да пробие институцията и да впише увеличението на капитала си

20 авг 2019, 967 прочитания

Apple инвестира още 5 млрд. долара в сериали и шоу формати 2 Apple инвестира още 5 млрд. долара в сериали и шоу формати

Технологичната компания развива новата си стрийминг услуга, за да надмине конкуренти като Netflix и Disney

20 авг 2019, 880 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

Кой спечели конкурса за стипендии на ARC Academy

Петимата финалисти ще получат 50% от стипендията за магистърската програма "Реклама и бранд мениджмънт"

"Кариерен кошер" привлича обратно българите с опит и образование от чужбина

Събитието на 4 септември се очаква да събере над 1500 висококвалифицирани кандидати

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Акционери във Facebook искат Марк Зукърбърг да се оттегли като председател

Четири големи публични фонда търсят по-широка подкрепа за идеите си

Защо се бавят бързите влакове

КЗК връща в спечелени от чужди компании търгове за нови жп линии играчи като Ковачки, "Водстрой" и "Джи Пи груп"

Бързи, спортни, дигитални

Пазарът на спортни карти бързо набра скорост и се появиха още две нови компании

"Агрия груп" купува производител на слънчогледово олио

Базираната в Лясковец "Кехлибар" ще е първата компания за преработка на слънчоглед в портфейла на холдинга

Индексите на борсата започнаха седмицата с ръст

"Стара планина холд" реализира най-голям ръст след съобщението за дивидент

Кино: "Имало едно време в... Холивуд"

Тарантино с филмово густо за носталгията и нихилизма

Лаборатория на края на света

Българската база на Антарктида ще има нова сграда