Как "Джи Пи груп" стана най-големият строител
За последните шест години компанията е спечелила обществени поръчки за близо 800 млн. лв.


Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"
Темата накратко
• За последните шест години компанията участва в обществени поръчки за близо 800 млн. лв.• Големите строителни фирми се "отглеждат" с еврофондове и отстраняване на чуждестранната конкуренция
• Скандалите в сектора приключват с отстраняване на засегнатата фирма, но истинският проблем е как се управляват публичните пари
Ако сте пътували на запад от Солун по дългата магистрала, водеща към йонийския бряг и Игуменица, вероятно сте отбелязали, че по нея има десетки тунели - някои са стотици метри, други - километри. Трудно може да докажете, че строителят на тази магистрала - гръцката компания "Актор", не знае как да прави тунели. Българската пътна агенция обаче е измислила начин. В търга за тунел "Железница" на магистрала "Струма", който с бюджета си 194 млн. лв. е най-големият и сложен пътен обект за последните години у нас, "Актор" бяха отстранени с мотива, че графикът им не съвпада с този на АПИ. Оказа се, че гръцките строители са предложили първо да направят геотехнически изследвания, а след това - проект за тунел (както казват и българските регулации). АПИ е решила, че проектът трябва да е готов до 4-ия месец и следователно "Актор" са твърде бавни.
Статията, която искате да прочетете е част от архива на "Капитал", който е достъпен само за абонати. Той включва над 200 000 стати с всичко за бизнеса, политиката и обществото в България от 1993 г. насам.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата
* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.
10 коментара
Стана след около 50-60 хиляди разговора, започващи с "Аха-ле-ле бате К*ре, кАжи са от кфо че се дебелее тая година?"
Отново лобиране за Актор от страна на Капитал. Актор като знаеше как се строят тунели защо умишлено забави строежа на магистрала Струма от Сандански до Кулата? Много ясно, че такава некоректна и нагла фирма ще бъде изритана от търговете даже е трябвало държавата да я осъди в международен съд заради вредите, които нанесе на България?
Нееете минали 700 000 000 млн. лв прокуратурата блокирала 14млн.лв. Да помислим малко ?
До коментар [#2] от "
james1
":
"Актор" се споменава само за пример :)
Акцентът е върху Джи Пи Груп и е очевАдна протекцията на властимащите върху нея!
То така се лобира, уж само за пример.
Е, строителството не е като митниците...
Относно споменаването на Актор - наистина който е пътувал, сам се е уверил, че за строителството на тунели компанията има най-много опит в нашият географски район. Просто тунелите се виждат, там са и никой не може да го отрече. Дали компанията бави изпълнението - не зная - но в България всички преправят, след като са “спазили” сроковете. Мисля, че е по-важно качеството в дългосрочен план, а не бързината. Който не мисли така, няма право да се оплаква относно нашата инфраструктура.
Да, това е самата истина. Валентин Златев чрез Джи Пи Груп прокарва своите икономически интереси. Подкрепян плътно от Москва се чувства в свои води и твори каквото му душа иска. Явно задаването на избори и желанието на ГЕРБ и ДПС да бъдат напълнени касите им е довело до известен разкол и сега Джи Пи е под прицела на прокуратурата. Трейс явно се откупиха и дадоха своята лепта за двете управляващи партии ДПС и ГЕРБ. Златев явно чувства, че е над всички, тъй като има протекциите на Москва. Много интересно е ще да се наблюдават отношенията между Златев и Борисов, както и дали няма да се даде на Златев това,което иска от задната врата чрез други новопоставени фирми и лица.
[quote#8:"Toni Pesci"]Toni PesciРейтинг: 8
Неутрално
22 окт 2018 12:298
Относно споменаването на Актор - наистина който е пътувал, сам се е уверил, че за строителството на тунели компанията има най-много опит в нашият географски район. Просто тунелите се виждат, там са и никой не може да го отрече. Дали компанията бави изпълнението - не зная - но в България всички преправят, след като са “спазили” сроковете. Мисля, че е по-важно качеството в дългосрочен план, а не бързината. Който не мисли така, няма право да се оплаква относно нашата инфраструктура.[/quote] Че то Актор и подизпълнителите от Техпрогрес си оставиха ръцете в участъка до Дядово .. :(
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.