"Джи Пи груп" остава в търгове за 1.15 млрд. лв
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

"Джи Пи груп" остава в търгове за 1.15 млрд. лв

"Джи Пи груп" остава в търгове за 1.15 млрд. лв

Строителната компания е част от консорциуми в поръчките за редица ключови проекти

Ивайло Станчев
7563 прочитания

© Надежда Чипева


Доброволният отказ на "Джи Пи груп" от договорите за тунел "Железница" на магистрала "Струма" и за релсовият път на трамвай №5 в София обаче въобще не означава, че фирмата излиза от всички поръчки, в които участва, както заръча Борисов. Проверка на "Капитал" установи, че "Джи Пи груп" участва в още редица ключови обществени поръчки на обща стойност над 1.15 милиарда лева. Сред тях са модернизацията на жп линията Елин Пелин - Костенец, Междусистемната газова връзка България - Гърция, довършването на южната дъга на столичното околовръстно и други. Наред с това през първите 9 месеца на 2018 г. строителната фирма е подписала договори за близо 100 млн. лв., чието изпълнение вече е в ход и няма как да бъде преустановено.

Отворените досиета

Най-големият търг, в който "Джи Пи груп" участва в момента, е този за модернизация на Елин Пелин - Костенец - с бюджет 354 млн. лв. без ДДС, или 425 млн. лв. с ДДС. Тук обаче фирмата е в консорциум с "Щрабаг", което може да се окаже сериозна пречка да се откаже от надпреварата. Причината е, че в такива случаи по правило има подписано споразумение между партньорите в обединението "Щрабаг Джи Пи Рейл 2017" ДЗЗД, в което страните са поели ангажимент да не се отказват в хода на процедурата и по време на изпълнението, ако консорциумът бъде избран за победител.

От Националната компания "Железопътна инфраструктура" (НКЖИ) обясниха за "Капитал", че до 6 декември е срокът за работата на комисията по оценяването на кандидатите. Към момента дружеството няма правен механизъм, с който да отстрани кандидат от надпреварата.

"Джи Пи груп" участва (в консорциум "Плобур") и в още един голям търг на НКЖИ - този за проектиране и изграждане на системи за сигнализация и телекомуникация по железопътната линия Пловдив – Бургас (Фаза 2). Неговият бюджет е 195 млн. лв. без ДДС.

Другата мащабна обществена поръчка, за която кандидатства строителната фирма, е тази за междусистемна газова връзка България - Гърция с бюджет 145 млн. евро без ДДС. Тук фирмата отново е в консорциум - този път с ГБС. "Процедурата е отворена за участие на всички лица и обединения от лица, за които не са налице основания за отстраняване по Закона за обществените поръчки и които отговарят на критериите за подбор, определени от възложителя. Възложителят не може да определя предварително кандидатите, в частност не може да влияе на състава на консорциумите, които подават заявление за участие. Изцяло от икономическите субекти зависи как ще се конфигурират", казаха от проектната компания за газопровода Ай Си Джи Би.

Не на последно място е довършването на южната дъга на Околовръстното до магистрала "Тракия" с бюджет 123 млн. лв. В него обаче по-любопитното е това, че "Джи Пи груп" е в консорциум с "Трансконсулт" - фирмата, която осъществява надзор на строителните работи по ул. "Граф Игнатиев".

Нови възможности

"Джи Пи груп" може да се окаже участник и в още няколко големи поръчки. Една от тях е тази за магистрала "Струма" през Кресненското дефиле, чийто бюджет е 1 млрд. лв. Тя бе обявена в края на август, а оферти могат да се подават до 29 ноември. Внимание заслужават и търговете на Агенция "Пътна инфраструктура" за поддръжка на републиканските шосета в следващите 4 години. Те са на обща стойност 475 млн. лв., но се обжалват и към момента няма яснота дали "Джи Пи груп" е подала оферти. Тези две позиции трябва да бъдат следени, за да стане ясно какви са намеренията на компанията.

Следващата година ще бъде "златна" заради ВиК проекти по оперативна програма "Околна среда" за общо 1.2 млрд. лв. Планирани са още търгове за разширяването на пътя Видин - Ружинци, магистралата Русе - Велико Търново, както и магистрала "Хемус" - до разклона Ловеч - Плевен.

Доброволният отказ на "Джи Пи груп" от договорите за тунел "Железница" на магистрала "Струма" и за релсовият път на трамвай №5 в София обаче въобще не означава, че фирмата излиза от всички поръчки, в които участва, както заръча Борисов. Проверка на "Капитал" установи, че "Джи Пи груп" участва в още редица ключови обществени поръчки на обща стойност над 1.15 милиарда лева. Сред тях са модернизацията на жп линията Елин Пелин - Костенец, Междусистемната газова връзка България - Гърция, довършването на южната дъга на столичното околовръстно и други. Наред с това през първите 9 месеца на 2018 г. строителната фирма е подписала договори за близо 100 млн. лв., чието изпълнение вече е в ход и няма как да бъде преустановено.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

2 коментара
  • 1
    nabludatel_en avatar :-|
    Наблюдател

    Борисов днес е в ОАЕ. Интересно кога ли е планирано това посещение? Отдавна или наскоро? Просто съвпадения:
    - скандалът #ДжиПиГейт и Джи Пи Груп;
    - арестуват журналисти докато #ДжиПиГейт горят документи и чистят следи;
    - Цацаров, след убийството на журналистката в Русе, казва между другото за едни запорирани 14 млн. евро на свързани с Джи Пи Груп;
    - Борисов "изважда" Джи Пи Груп от проекти с европейско и държавно финансиране;
    - Джи Пи Груп сами се отказват от няколко спечелени проекта;
    - Скандалните ремонти на Джи Пи Груп в София разтрисат и кмета Фандъкова;
    - Цацаров уточнява, че спреният 14 млн. евро превод е на физическо лице;
    - Биволъ съобщава за получена информация, че един от акционерите в Джи Пи Груп е данъчно задължено лице в Обединените Арабски Емирства и спреният превод е бил в тази посока;
    - Борисов е на посещение Обединените Арабски Емирства и е интересно дали някои придружаващи го имат и странична програма;
    - и все още няма информация за разпитани или задържани лица по #ДжиПиГейт, освен двамата журналисти
    - а Джи Пи Груп си остават в други проекти за около 1.15 млрд. лв.

  • 2
    hamiltonf1 avatar :-P
    hamiltonf

    Джи пи то имат все пак над 3000 работници, и потенциални 30 000 гласове, трябват проекти


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK