Представители на бизнеса искат отсрочка за новите изисквания за касовите апарати
НАП счита сроковете за реалистични и започва информационна кампания, която да запознае сервизи и търговци с промените
Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"
Отсрочка до 2020 г. и повече детайли за новите изисквания за касовите апарати. За това настояват Българската стопанска камара (БСК) и други браншови организации по отношение на промените в Наредба Н-18 за регистриране и отчитане на продажби в търговските обекти, които бяха обнародвани в Държавен вестник в края на септември. Целта е касовите апарати да започнат да подават данни към НАП през 5 минути, а не както е в момента, веднъж месечно. По различни оценки част от устройствата трябва да бъдат изцяло сменени, а други да се ъпгрейднат на ниво софтуер и хардуер.
Според изискванията регистрираните по ДДС търговци имат срок до края на март 2019 г. да сменят или пренастроят своите фискални устройства, нерегистрираните по ДДС имат до края на юни, а за ползващите интегрирани автоматизирани системи за продажби, като например хотели и търговски вериги, срокът е краят на следващата година.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата
* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.
1 коментар
Знам наредбата за касови апарати наизуст. Имам малка бензиностанция. През ноември миналата година подадох схема както си следва. Макар , че не бях въвел никакъв нов софтуер по старата наредба а и НАП нямаха сървър с годишната метрологична проверка през март ми пристигнаха давама от НАП , двама от БИМ и двама от сервиза. Започнаха в 9 и приключиха в 16.00. Никой нищо не знаеше. Какво да се гледа , къде, защо. Бяха им дали една абсолютно неадекватна вътрешна инструкция пълна с грешки и тотално объркана като логика. Както и да е проверката мина. Сложиха пломби. увиваха с пломбажна тел. холограмни стикери и т.н. Питах ги за какво им е всичко това след като има колонки с безжична връзка, имат дистанционно като на телевизор и могат да се наблюдават и управляват от мобилен телефон. Както и да е мина. След две седмици едната фискална памет даде дефект. Сменихме я и подадохме заявление по наредбата за последваща проверка .Подадохме април , дойдоха октомври. Представете си какво ще стане когато всички започнат да въвеждат новите програми. Който е решил да кара през просото просто трябва да смени една платка с друга защото се е " повредила" и поне половин година може да си кара така. Даже ще му се обадят кога ще му дойдат на проверка . И до тогава ще си кара с една сервизна пломба , а то сервизи всякакви. Стана дълго, дано да стана ясно , че от това няма голяма полза. Освен за производителите на касови апарати и ситеми.
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.