Колко е сложно да доставяш мантинели
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Колко е сложно да доставяш мантинели

Прави впечатление, че за доставката на мантинели в някои райони липсва конкуренция, а в други тя сякаш спъва подписването на договори

Колко е сложно да доставяш мантинели

Само два участника са кандидатствали и получили 32 млн. лв. от пътната агенция за четири от районите на страната, в другите два има конкуренция и няма договори

Мила Чернева
6726 прочитания

Прави впечатление, че за доставката на мантинели в някои райони липсва конкуренция, а в други тя сякаш спъва подписването на договори

© Мария Съботинова


През април Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ) обяви поръчка за близо 50 млн. лв. с ДДС за доставка на мантинели в цялата страна. Търгът е разделен на шест позиции, всяка за отделен район в страната. За всеки от шестте райони бяха отделени равни суми - по 6.7 млн. лв. без ДДС или 8.04 млн.лв. с ДДС, като средствата са от бюджета на АПИ. Договорите се подписват за четири години, като ресурсът може да не се усвои изцяло, а в зависимост от нуждите на пътната агенция.

Оказва се, че да се доставят мантинели е изключително сложно упражнение - за четири от шестте позиции има само по един кандидат, като в два от районите кандидатите се повтарят. Така на практика два участника - едно обединение и една фирма - печелят по два района без конкуренция.

С тези два кандидата са подписани вече договори в края на септември - за общо 32 млн. лв. Остава онази част от поръчката, за която все пак има конкуренция и където явно пет месеца не са стигнали да бъдат избрани изпълнители.

Победителите дотук

Кандидатите са имали право да кандидатстват по максимум две обособени позиции. Цената е била водещият критерий - 60%.

Избраният доставчик за Северозападен район е обединение ДЗЗД "Пътна безопасност Северозапад" с участници "Ел Те Ай" и "КМВ - системи за пътна сигурност". Същите фирми, но в обединение с друго име - ДЗЗД "Пътна безопасност - Югозапад", печелят и позицията за Югозападния район. "Ел Те Ай" има приходи 208 хил.лв. за 2017г., а управител е Филип Бояджиев. В пернишката "КМВ - системи за пътна сигурност" съдружници са "Колхида Метал" и "Ресурс Фонд", а управител е Владислав Димитров.

"Колхида Метал" е пернишка фирма, която изнася по-голямата част от производството си за Германия, разказа преди време управителят й Владислав Димитров пред "Капитал". "Ресурс фонд" пък е фирма с приходи 839 хил. лв. за 2017 г. и няколко собственика - "Сентрал Кепитъл Дивелъпмънт", "Адориа Трейд", Ирина Никифорова-Господинова и Петър Господинов.

Пловдивската "Юпитер 05" печели други две позиции - за Южен Централен и Югоизточен район. Фирмата е собственост на Николай Иванов и на акционерното дружество "Юпитер Холдинг" и има приходи от 20 млн. лв. за 2017 г., сочи справка в Търговския регистър. Печелила е и търгове в Столичната община за изграждане и ремонти на мантинели и парапети, както и на ЧЕЗ за 257 хил. лв. и за 6 млн. лв. за доставка на вертикални заземители, стоманена поцинкована шина и заземителни поцинковани плочи. Според фирмения им сайт "Юпитер 05" са доставяли мантинелите на редица пътища и магистрали в страната.

И в двата случая участниците са били единствените кандидати по тези позиции и съответно са си ги спечелили.

Незавършен търг

В другите две части на поръчката - за Северен централен и Североизточен район, има повече конкуренция - съответно три и четири кандидата. За тях обаче няма нито класирани участници, нито разгледани оферти, нито подписани договори, става ясно от протоколите в Профила на купувача на АПИ. От пътната агенция обясниха, че комисията на оценка на офертите продължава работа, но неофициално участници в процедурата коментираха, че имат съмнения относно намеренията на възложителя.

През юни "Пътперфект" е подала жалба в Комисията за защита на конкуренцията срещу търга, но от сайта на регулатора става ясно, че производството е отказано, защото жалбата е оттеглена (или както пише в сайта - на база чл. 201, ал. 1, т. 4, б). Собственик на друго дружество, чийто собственик пък е Антоанета Чайкова, която е съсобственик на фирма "БГ Инженеринг 2014".

Самата "Пътперфект" е била участник в търга в позицията за Северен Централен район, а "БГ Инженеринг 2014" е посочена като "трето лице" (вероятно става дума за подизпълнител) за Североизточния район към "ПСТ Груп" и "СЕТ Къмпани" в един от протоколите.

През април Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ) обяви поръчка за близо 50 млн. лв. с ДДС за доставка на мантинели в цялата страна. Търгът е разделен на шест позиции, всяка за отделен район в страната. За всеки от шестте райони бяха отделени равни суми - по 6.7 млн. лв. без ДДС или 8.04 млн.лв. с ДДС, като средствата са от бюджета на АПИ. Договорите се подписват за четири години, като ресурсът може да не се усвои изцяло, а в зависимост от нуждите на пътната агенция.

Оказва се, че да се доставят мантинели е изключително сложно упражнение - за четири от шестте позиции има само по един кандидат, като в два от районите кандидатите се повтарят. Така на практика два участника - едно обединение и една фирма - печелят по два района без конкуренция.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

1 коментар
  • 1
    hamiltonf1 avatar :-P
    hamiltonf

    Сладка работа си е поставянето на мантинели, при това, високо платена...


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK