Цената за ремонт на всичките ни Су-25 изведнъж скочи на 311 млн. лв.
Беларуският завод 558 "склонил" да ремонтира и за 173 млн., ако щурмовиците се поправят "в цялост"


Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"
Цената за възстановяване на летателната годност на 14-те бойни самолета Су-25 е скочила три пъти над максималната сума, първоначално предвидена за целта от българското министерство на отбраната, съобщи днес "Дневник".
Това става ясно от решение на военния министър Красимир Каракачанов, с което той определя за изпълнител единствения участник, подал документи – беларуската компания "558 Авиационен ремонтен завод", Барановичи. Прогнозната стойност на поръчката беше 49.2 млн. лв. с ДДС с опция за увеличаване на сумата до 99 млн. лв. "при необходимост" с решение на Министерски съвет.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата
Вижте абонаментните планове
7 коментара
За тия пари цяла ескадрила с ìсто нови самолети може да се купи . Един чисто нов СУ 25 струва 11 милиона долара според wikipedia ....
https://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%A1%D1%83-25
До коментар [#2] от "veli7820":
Някой май не чете.
В текста е казано, че тези 311 млн. лв. с ДДС са цената на беларусите за ремонта на всичките ни 14 броя Су-25, както се кълнеше, че ще направи Каракачанов. Тоест те предлагат да ремонтират по цени, които са шест пъти по-високи от прогнозния бюджет и три пъти по-скъпи от 99-те млн., които евентуално могат да бъдат дадени след допълнително решение на правителството.
Беларусите също така казват, че могат да свалят цената на 173 млн. лв. с ДДС за 14 самолета, ако им се поръчва ремонт на целите самолети, а не само на различни системи тук и там.
Така че с отпуснатите до момента пари могат да бъдат ремонтирани между 4 и 7-8 щурмовика в зависимост от това дали правителството склони да удвои първоначално поискания очевидно неистински прогнозен бюджет.
Къде точно видяхте лъжа или просто само минахте по диагонал през заглавието?
Г-н Милев, в-к Дневник прави внушението, че българските Су-25 "ще бъдат ремонтирани за 310 млн. лв.", а това не е вярно! Много ясно е написано "ЩЕ" и го копирам тук! И точно затова и министерството излезе с опровержение! Да, това е офертата на завода от Беларус, но това не значи, че ЩЕ платим толкова! Заглавието на в-к Дневник за мен е абсолютно подвеждащо и клони към заглавията на едни други псевдо медии!
Не можеш да напишеш "ще" при положение, че няма сключен все още никакъв договор за ремонт и такъв е само в сферата на добрите пожелания. А иначе какво е казал Каракачанов си е негов проблем и той носи политическата отговорност за думите си!
До коментар [#4] от "veli7820":
_po_chl.6_al.6_ppzop.pdf
"Дневник" си е "Дневник" - отделна медиа, с отделни репортери, редактори и т.н. Това тук е "Капитал", така че предлагам да се концентрираме върху конкретната публикация.
Каракачанов не просто е каза, че ще ремонтира всичките 14 броя Су-25, а ясно го е записал в поръчката. Записал е и прогнозна цена от около 49 млн. с ДДС. Срещу тях получава от Беларус 6 пъти по висока цена, която уж спазарява до малко под 4 пъти по-висока от прогнозната цена.
Останалото съм го описал в предния си пост. Наистина ли всичко това ви звучи нормално и поне мъничко не ви смущава? Ето ви и линк да четете документацията в оригинал, понеже темата явно ви вълнува.
https://pp.mod.bg/sites/pp.mod.bg/files/dio/doklad
До коментар [#6] от "Момчил Милев":
Май става дума за рамков договор до 2022 г. и за възстановяване на пълна летатална способност - тоест за основен ремонт на всички самолети с разрешението на производителя - въпросния руски завод, който няма как да бъде изместен от друг, трети или четвърти производител. Изричното записване, че изпълнителят ще се съобрази с възможностите на възложителя е достатъчно да дадем колкото пари си искаме и АКО искаме. Явно сумата от 50 млн. евро е само за първата година (2019) и ще се плати от бюджета за 2018 г. Така или иначе обществената поръчка е факт, а договорът за първите самолети все още не е сключен.
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.