С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
11 30 окт 2018, 13:43, 3802 прочитания

Столичната община планира обособяване на зони с ниски емисии в София

Движението на тежкотоварни и автомобили с нисък екологичен клас ще бъде ограничено

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Столичната община обмисля да ограничи движението на тежкотоварни камиони и на автомобили с нисък екологичен клас в определени зони на града. Това става ясно от приоритетите на Направление "Транспорт" за 2019 г., подадени към бюджетната комисия във връзка с изготвянето на бюджета. На този етап това са идеи, които не са обвързани с финансиране и промени в нормативната уредба, но от дирекция "Управление и анализ на трафика" са заявили, че имат техническа готовност да контролират достъпа на определена категория МПС в т.нар. нискоемисионни зони. Създаването им е залегнало и в проекта на Национална програма за подобряване качеството на атмосферния въздух 2018-2024 г., която беше изготвена от Столичната община след препоръки на Световната банка.

Нискоемисионни зони има в много европейски градове - Лондон, Осло, Мадрид, Милано, Берлин. Те могат да функционират по няколко различни начина: чрез платен достъп до определени зони или чрез забрана за движение в определени часове и дни с интензивен трафик и високи нива на вредни емисии.


Плановете на общината

През следващата година столичната Система за управление на трафика може да бъде надградена с няколко модула: модул за движението на тежкотоварното движение в града; модул за контрол на превозните средства чрез разпознаване на регистрационния номер и др. Модулът за тежкотоварно движение "ще даде възможност за първи път да бъде контролирано теглото на тежкотоварните автомобили, както и техните екологични стандарти и наличието им на валиден пропуск за движение в забранените зони на града. По този начин ще се намали негативното влияние върху пътните настилки от движението на претоварени тежкотоварни автомобили, както и ще се обособи възможност за контрол върху замърсяването от страна на непочистени тежкотоварни автомобили", се посочва в документа.

Чрез разпознаването на номера на автомобила (по подобие на тол-системата) "се дава възможност за контрол на екостандартите на превозните средства, обособяването на зони с рестрикции относно екологичните стандарти на МПС, както и възможност за отчитане на "задръствания" и средна скорост на движение по натоварените артерии", посочват още от транспортната дирекция към общината.



2019 г. е твърде скоро

"Ще имаме техническа възможност да засечем номера на автомобила и платена ли е екотаксата, ако има такава. Тези мерки са различни от описаните в програмата за действие при превишени норми на замърсяване: медийна кампания, зелено билетче и т.н.", обясни пред "Капитал" директорът на дирекцията Димитър Петров. Въвеждането на екотакса или т.нар. стикер за достъп до нискоемисионна зона е политическо решение, а дирекцията отговаря за прилагането й, обясни той.

За въвеждането на нискоемисионни и споделени зони (зони с алтернативен на автомобилния трафик: велоалеи, пешеходни зони, градски транспорт) се говори от около година. "Има го като идея, дискутират се детайлите, но няма готово, финално решение. Може би 2019 г. е прекалено скоро, за да се случат тези неща", коментира от своя страна Елица Панайотова, координатор на проекта "Зелена София" към Столичната община. В този смисъл, макар и в момента да има техническа готовност за въвеждането на зони с ниски емисии в София, това ще се забави неизвестно колко време заради необходимостта от нормативни промени и осигуряване на средства.

Отваряне на данните за трафика

Столичната дирекция за управление на трафика планира догодина да отвори към гражданите данните си за трафика в града, каза още Димитър Петров. "Сега съществуващите приложения не са точни, те вземат някакви средни стойности за трафика и правят прогнози. Ние така или иначе разполагаме с данните в реално време и планираме да ги отворим към гражданите", обясни шефът на дирекцията. Все още не е ясно дали това ще стане чрез приложение, което да се поръча на външен доставчик, или ще става чрез онлайн платформа или сайта на общината.

През следващата година дирекцията ще монтира още знаци, които отчитат скоростта и подават светлинни сигнали на натоварени артерии и ще оптимизира вертикалната и хоризонталната сигнализация.
Отлагани с години ремонти за стотици милиони влизат в плановете за 2019 г.

Зациклили проекти като трамвайната линия от Семинарията до Дървеница, разширяването на бул. "Ломско шосе", Източната скоростна тангента и др. са попаднали в плановете на общината за ново строителство и пътни ремонти през 2019 г., става ясно от програмата на Направление "Транспорт". "Това са идеи от предишни години, които не са се случили, но са на дневен ред", обясни пред "Капитал" зам.-кметът Евгени Крусев. Той каза, че онези, за които има приключили процедури и за които се осигури финансиране, ще започнат първи.

Програмата за строителство и ремонт включва над 60 обекта, сред които площад "Александър Невски", пренареждането на жълтите павета по бул. "Цар Освободител", преасфалтирането на бул. "България" и на бул. "Пенчо Славейков"; пробивът на бул. "Филип Кутев" от бул. "Черни връх" до ул. "Сребърна"; разширението на бул. "Тодор Каблешков", ремонтите на булевардите "Монтевидео", "Президент Линкълн". Включени са и отложените от тази година ремонти на бул. "Ген, Скобелев", включително и на тунелите при Националния дворец на културата, както и на тунела по бул. "Царица Йоана". В програмата за 2019 г. е заложено изграждането на 3 нови трамвайни трасета - по. бул. "Копенхаген", което да е връзка между "Дружба" и "Младост", по бул. "Панчо Владигеров" в "Люлин" и трамвая към "Дървеница", който жителите на квартала отхвърлиха и който би струвал около 20 млн. лв.

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Призив към всички европейци: време е да си върнем контрола над нашия съюз! 2 Призив към всички европейци: време е да си върнем контрола над нашия съюз!

Росен Плевнелиев се включи в международна инициатива за създаване на граждански дневен ред на Европейския съюз

15 дек 2018, 1628 прочитания

Бойко Борисов се изказа в полза на изтребителите F-16 (обновена) 12 Бойко Борисов се изказа в полза на изтребителите F-16 (обновена)

Lockheed Martin обещава ускорена доставка на американските бойни самолети за България, Saab контрира с оферта за десет Gripen-а

14 дек 2018, 4094 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "България" Затваряне
Парламентът променя спешно два текста в Наказателно-процесуалния кодекс след решение на КС

Не всяко неявяване на адвокат е причина за отлагане на разпоредителното заседание, а само ако има уважителни причини

Беднякът милиардер

Твърденията на прокуратурата, че Баневи са изпрали един милиард, не издържат елементарна проверка

Демонстрацията "Иванчева"

Отмяната на отменения арест на бившият кмет на "Младост" показва истинското лице на специализираното правосъдие

"Агрия груп" купува производител на слънчогледово олио

Базираната в Лясковец "Кехлибар" ще е първата компания за преработка на слънчоглед в портфейла на холдинга

Кредитор продава рециклиращите машини на Пламен Стоянов-Дамбовеца

Оборудването е струвало около 10 млн. лв. при покупката му, а сега се предлага за около половината

Tuesday, I'm in Love

Как Quiz Night Show създаде разрастващо се общество от ентусиасти в киното, музиката и литературата чрез състезанията си

Кино: "Ще се видим там горе"

Красиви чувства и раните от войната в артистична френска драма

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 50

Капитал

Брой 50 // 15.12.2018 Прочетете
Капитал PRO, Топ 5 от "Капитал": Темите, които можете да прочетете само тук

Емисия

СЕДМИЧНИКЪТ // 15.12.2018 Прочетете