С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
5 1 ное 2018, 16:06, 6056 прочитания

"Джи Пи груп" не са се отказали официално от тунел "Железница"

Компанията обаче се е отказала с писмен отказ от трамвайния търг за 45 млн. лв. на Столичната община

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Официално заявление от "Джи Пи груп", че няма да строят тунел "Железница" на магистрала "Струма" все още няма. Това каза председателят на управителния съвет (УС) на Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ) Светослав Глосов пред bTV днес.

"Дали "Джи Пи груп" ще се откаже от съответен проект зависи от самата фирма", обясни председателят на УС на АПИ. "Капитал" отправи запитване към "Джи Пи" относно намеренията им по този търг, от който те официално обявиха, че се оттеглят, малко след като Бойко Борисов ги атакува публично. Тогава от компанията казаха, че не искат да застрашават изпълнението на цялата магистрала заради евентуални проверки около дейността им.


По думите на Глосов в момента във Върховния административен съд (ВАС) има жалба от друг участник и се чака решението по нея. Жалбоподател е гръцкото дружество "Актор". Има вероятност, ако ВАС приеме жалбата, да върне процедурата в етап отсяване на кандидати, като това може да значи или отваряне на офертата на "Актор", или на всички останали. Ако обаче ВАС се съгласи с АПИ, агенцията ще покани победителите "Джи Пи" да подпишат договор, както е по закон, обясни Глосов. Ако тогава те официално откажат, АПИ ще покани класираните на второ място "Главболгарстрой". Те пък подписаха договор за 29.9 млн.лв. без ДДС за участъка точно преди "Железница" в посока Гърция, който е дълъг 720 метра.

Предисторията

До публичния отказ (но все още неофициален) на "Джи Пи груп" да строи тунел "Железница" за 185 млн. лв. се стигна на 12 октомври. В същия ден по време на инспекция на пътя Пловдив - Асеновград премиерът Бойко Борисов заяви, че е възложил на Глосов "да намери форми" да извади "Джи Пи груп" от "проектите с европейско и държавно финансиране".



Интересен детайл е, че в интервю за "Нова телевизия" няколко дни след това Владимир Житенски, един от съдружниците в компанията, заяви относно думите на Борисов следното: "То е следствие на наше решение да се отдръпнем от тези две обществени поръчки, за които към днешна дата ни разрешава законът да го направим."

Основни причини да се стигне до ситуацията са няколко, като според "Джи Пи" отказите им са заради "обществен интерес". Едната е образуваното досъдебно производство за пране на пари и наложен запор върху паричен превод от България към чужда банка в размер на 14 млн. евро. Освен това компанията беше главен герой в разследването на "Биволъ", заради което край Радомир бяха задържани (макар и вероятно по погрешка) двама журналисти. Напрежението около ремонта на столичната ул. "Граф Игнатиев" също повлия на публичния образ на Джи Пи, тъй като именно те го изпълняват.

Трамваят - спрян напълно

След "Железница" компанията се отказа и от ремонта на 16 км от трасето на трамвай №5 по бул. "Цар Борис III" от Княжево до Съдебната палата за 45 млн. лв. Възложител на този търг е Столичната община. Търгът беше изцяло прекратен, след като участниците бяха класирани, a "Джи Пи" беше победител.

На второ място беше класирано обединение, в което участници бяха подразделение на голяма строителна компания и "Интегрирани строителни системи", която е свързана с "Джи Пи". Нейният управител Владимир Пилчев е съдружник със съдружника в "Джи Пи" Владимир Житенски в "Агрохолд инвест", където двамата са с равни дялове. Освен това е и управител на дружеството Пи Ай, което притежава централата на строителната група.

Според решението за прекратяване на поръчката обединението на "Джи Пи" е подало писмен отказ на 15 октомври. Впоследствие на 25 октомври главният архитект на столицата Здравко Здравков обясни пред bTV, че най-вероятно проектът за трамвайно трасе по бул. "Цар Борис III" ще трябва се преработи. Негов автор беше инж. Румен Борисов, който е и проектант на ремонта на трамвайното трасе на ул. "Граф Игнатиев".

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Вечерни новини: Парламентът прие бюджет 2020 на първо четене, 1.5 млрд. евро глоба за Унгария заради еврофондовете Вечерни новини: Парламентът прие бюджет 2020 на първо четене, 1.5 млрд. евро глоба за Унгария заради еврофондовете

И още: Tesla щурмува Европа през Германия, Цацаров е вариант за шеф на антикорупционната комисия, ВСС ще прегласува избора на Гешев за главен прокурор

13 ное 2019, 1759 прочитания

Кметът на Пловдив започна мандата си със спорно назначение на главен архитект Кметът на Пловдив започна мандата си със спорно назначение на главен архитект

Арх. Димитър Ахрянов, неуспял бивш кандидат за поста в града и досегашен главен архитект на Карлово, е директно трансфериран в Пловдив без конкурс

13 ное 2019, 3486 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Политика" Затваряне
"Джендърът" отдавна е в нашето право. И няма вина за насилието

Терминът "идентичност, основана на пола" присъства в действащи нормативни актове на ЕС, които имат предимство пред конституцията

Още от Капитал
Сбогом, кабели

Първите дошли в автосектора се изнасят първи към по-евтини дестинации

Хранителна добавка към лекарствения бизнес

Германският генеричен гигант Stada купи чешкия производител на хранителни добавки Walmark в показателна за дефектите на свръхрегулирания лекарствен пазар сделка

Да копаеш дъното за Доган

Държавата изненадващо отпусна 220 млн. лв. за драгиране на плавателния канал в пристанище Варна. Съмненията са, че пристанището на Ахмед Доган ще е основният печеливш, а държавните терминали ще трябва да го догонват

30 години след 10-и: Каква я мислехме, каква стана

Българите са по-богати от всякога, но и все по-тревожни, че демокрацията, в която живеят, е имитация

Да бъдеш Дубравка Угрешич

Писателката за обърканото детство, инстинкта да принадлежим към стадото и вечните неприятелства

Календар и домашно кино

По-интересните събития от уикенда и седмицата

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10