Жалба спря търга за поддръжка на софийските улици за 140 млн. лв.
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Жалба спря търга за поддръжка на софийските улици за 140 млн. лв.

Жалба спря търга за поддръжка на софийските улици за 140 млн. лв.

"Интерпром" протестира срещу изискванията за асфалтова база

Десислава Лещарска
3630 прочитания

© Николай Дойчинов


Жалба на компанията "Интепром" временно спира търга за 4-годишна поддръжка на уличната мрежа в София, става ясно от досието на поръчката. Тя беше обявена през септември, разделена е на 7 обособени позиции, включващи по 3 или 4 софийски района, и е с прогнозна стойност 140 млн. лв.

От постъпилата в Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) жалба става ясно, че строителната "Интерпром" протестира срещу едно от разясненията на възложителя - Столичната община, свързано с изискването за наличие или наем на асфалтова база. В заданието е записано, че участниците трябва да разполагат с асфалтова база с минимална производителност 100 т/час за срока на договора. Някой от потенциалните кандидати е попитал възложителя ще приеме ли участник, който е декларирал собствена база, но същевременно е сключил договор за доставка на асфалтови смеси с друг участник в процедурата. Отговорът е: да, ако участникът докаже, че базата му има капацитет да покрие нуждите и на двата участника.

Кой обжалва

"Считаме, че с това разяснение се променят първоначалните изисквания към кандидатите. Разясненията не трябва да допълват смислово условията, а само редакционно", коментира пред "Капитал" адв. Кирил Димчев, юрист на "Интерпром". Той посочи, че компанията има намерение да участва в търга, ако разясненията не променяха първоначалните условия.

"Интерпром" е еднолична собственост на Калоян Люсиен Теодосиев, чието име се чу покрай драмите с ЦСКА през 2012 г. и беше сочен като един от кандидат-спонсорите на фалиралия клуб. Звездата на строителната му фирма изгрява преди няколко години благодарение на водни поръчки в Пирдоп, Кърджалийско, Панагюрище, Душанци и др. В края на 2015 г. получава от правителството концесия за добив на полезни метали в Сандански. Работи и по отсечки на столичното метро - от бул. "Джеймс Баучер" до "Хладилника". Миналата година компанията обжалва една от най-големите инфраструктурни поръчки в страната - жп линията Костенец - Септември за над 350 млн. лв., но впоследствие не подаде оферта. Приходите й се увеличават стремглаво през последните години - от под 1 млн. лв. през 2014 г. през 2017 вече са близо 50 млн. лв.

За какво е поръчката

Победителите в поръчката за софийските улици трябва да поддържат пътните настилки и тротоарите, общински пътища и републикански пътища в столицата, мостове, пасарелки, водостоци и пешеходни подлези. Столицата е разделена на зони, като за всяка зона ще бъде избран един изпълнител. В първа зона влизат "Витоша", "Лозенец" и "Триадица", във втора са "Овча купел", "Красно село", "Красна поляна" и Банкя. Трета зона включва "Люлин", "Връбница", "Възраждане" и "Илинден", четвърта обхваща "Надежда", Нови Искър и "Сердика" 5. В пета зона попадат "Кремиковци", "Подуяне" и "Оборище", а в шеста и седма са съответно "Искър", "Слатина", "Изгрев", "Средец" и "Панчарево", "Младост", "Студентски".

В края на тази година и началото на следващата изтичат сега действащите 4-годишни договори за текуща поддръжка. Според тях "Панчарево", "Младост", "Студентски", "Изгрев" се поддържат от "ГБС - Инфраструктурно строителство", за районите "Витоша", "Лозенец", "Средец" и "Триадица" отговаря "Трейс груп холд", "Искър", "Слатина" и "Кремиковци" бяха поверени на фирмата ДЛВ ЕООД, а "Люлин", "Възраждане", "Надежда" и "Илинден" се поддържат от консорциума "Амфисия" - с равни дялове участват "Франко Джузепе" ООД, регистрирана в Италия, и софийската "Нови технологии на България". За "Оборище", "Сердика", "Подуяне" и "Нови Искър" отговаряше фирмата "Пътища и съоръжения", а за "Овча купел", Банкя, "Красна поляна" и "Красно село" - "ПСТ груп". По искане на кмета на София Йорданка Фандъкова договорите им бяха прекратени миналата година заради некачествено изпълнение.

Жалба на компанията "Интепром" временно спира търга за 4-годишна поддръжка на уличната мрежа в София, става ясно от досието на поръчката. Тя беше обявена през септември, разделена е на 7 обособени позиции, включващи по 3 или 4 софийски района, и е с прогнозна стойност 140 млн. лв.

От постъпилата в Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) жалба става ясно, че строителната "Интерпром" протестира срещу едно от разясненията на възложителя - Столичната община, свързано с изискването за наличие или наем на асфалтова база. В заданието е записано, че участниците трябва да разполагат с асфалтова база с минимална производителност 100 т/час за срока на договора. Някой от потенциалните кандидати е попитал възложителя ще приеме ли участник, който е декларирал собствена база, но същевременно е сключил договор за доставка на асфалтови смеси с друг участник в процедурата. Отговорът е: да, ако участникът докаже, че базата му има капацитет да покрие нуждите и на двата участника.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK