С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
3 8 ное 2018, 12:58, 4542 прочитания

Новият транспортен министър сменя ръководството на БДЖ

Владимир Владимиров, Велик Занчев и Филип Алексиев депозира оставките си (Обновена в 18:08)

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Ръководството на Холдинг БДЖ подаде оставка. Тримата членове на борда на държавния транспортен холдинг Велик Занчев, който е и зам.-министър на транспорта, изпълнителният директор Владимир Владимиров и Филип Алексиев, който е финансов директор в компанията са депозирали оставките си днес пред новия транспортен министър Росен Желязков.

Информацията, която разпространи тази сутрин сайтът OffNews, беше потвърдена пред "Капитал" от Филип Алексиев.


"В мотивите на членовете на борда се твърди, че има лоша комуникация и невъзможност за работа в екип. Това е и моето наблюдение". Това каза в края на деня транспортният министър Росен Желязкоя пред журналисти.

Следващата стъпка е министърът да прецени дали да уважи депозираните оставки заедно или поотделно. Все още не е ясно и кой ще наследи Владимир Владимиров, който е начело на закъсалото държавно дружество от 10 години. Едно от спряганите имена било на Продан Проданов, шеф на товарното поделение в Пловдив, чийто син е депутат от ГЕРБ. Желязков съобщи, че не познава Продан Проданов.

Композиции от скандали



Към момента в БДЖ тече одит, който се извършва от Министерството на транспорта. Той е назначен от Росен Желязков и е започнал на 24 октомври.

Компанията в последно време е разтърсвана от скандали, включително и сред самия ръководен състав. Според информация на OffNews Владимир Владимиров е депозирал доклад от вътрешен одит на компанията пред министър Росен Желязков, в който се говори за злоупотреби при обществените поръчки, некачествени ремонти. Той бил от 4 страници с 8 приложения. Документът бил изпратен и до ДАНС. Желязков днес отрече докладът да е стигал до него.

С доклада "Владимиров прехвърля вината за трагичното състояние на жп превозвача върху зам.-министър Велик Занчев, с когото управляваха железницата в комбина, преди Занчев да стане заместник на Ивайло Московски в третото правителство на Бойко Борисов", написа OffNews.

В документа се твърдяло още, че Владимиров не е имал думата за най-важните и скандални обществени поръчки и че за тях е отговорен шефът на "БДЖ - Пътнически превози" Пламен Пешаров, както и че Владимиров е бил изолиран при вземането на решения в съвета на директорите на холдинга, чиито председател е зам.-министър Велик Занчев.

Много ремонти за нищо

Отделно мегапроектите на БДЖ започнаха да буксуват, като почти всяка поръчка на дружеството е съпътствана от подозрения в нецесъобразност. КЗК спря поръчката на "БДЖ - Пътнически превози" за 675 млн. лв. за закупуване на 42 нови мотриси, след като срещу нея бяха подадени три жалби от китайската CRRC (China Railway Rolling Stock Corporation), Siemens Mobility и Skoda Transportational.

Паралелно с процеса на пълно подновяване на подвижния състав на БДЖ вървят и огромни поръчки за ремонти за почти 240 млн. лв., като търговете й предизвикваха постоянни подозрения, като това стана и причина за започналия одит от страна на транспортното министерство.

БДЖ наскоро беше изправена и пред реалната възможност да фалира и да се раздели дори със сградата си в центъра на столицата. В крайна сметка държавата я спаси, като покри задълженията й от 103 млн. лв. чрез заем.

Единствен, който остана непреклонен в твърденията си, че БДЖ пътува към светлото си бъдеще, беше Владимир Владимиров.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Реформа в прокуратурата? Може и без промени в Конституцията 3 Реформа в прокуратурата? Може и без промени в Конституцията

Частно обвинение и съдебен контрол ще решат голяма част от проблемите

13 дек 2019, 1340 прочитания

Накъде след Венеция 1 Накъде след Венеция

Управляващите, президентът и БСП имат различни идеи за реформата на прокуратурата

13 дек 2019, 1039 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Политика" Затваряне
Тол-системата вече има началник

Антон Антонов ще управлява Националното тол-управление в Агенция "Пътна инфраструктура"

Още от Капитал
Инвестбанк планира да излезе на борсата

Банката смята да покрие недостига след проверката на ЕЦБ със свеж капитал и конвертиране на дълг в акции

Букурещ - по-големият офис събрат

Румънската столица има по-ликвиден пазар, повече инвеститори и по-големи наематели

"Светкавична война" увеличи отново парите за партиите

Увеличението на държавната субсидия ще разхлаби финансовата примка за опозицията

Походът на електробусите

През 2020 г. се очаква доставката на близо 300 превозни средства на ток за градския транспорт в големите градове

Кино: "Славни времена"

Романс по френски с пътуване в човешкото време

Пича с фотоапарата

Фотографският проект на актьора Джеф Бриджис

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10