Защо "Гражданската отговорност" е обречена да поскъпва
И без решението на ВКС цената на застраховката е тръгнала нагоре
Най-важното от деня. Всяка делнична вечер в 18 ч.
И без "проблема ВКС" най-масовата застраховка е обречена да поскъпва, за да може да изпълнява целта си. Ниската й цена на фона на високата щетимост застрашаваше финансовата стабилност на застрахователните дружества, за които проблемът през последните години става особено обострен. От една страна, са все по-големите плащания заради липсата на методика, която да разграничава плащането на материални и нематериални щети, а от друга - все по-значимите суми, които се изплащат по катастрофи в чужбина. Последното застраши България с изключване от системата "Зелена карта" миналата година.
Макар опасността вече да изглежда преодоляна, има индикации, че големите плащания по тази линия продължават да застрашават стабилността на някои компании с водещи позиции на пазара на автомобилно застраховане. В бранша пълзят спекулации, че за да се отложи неизбежната ликвидна криза при тях, се налагат спорни законови поправки, а като инструмент за лансирането им обществеността е заплашвана с "Гражданска отговорност" от хиляда лева. Дори и да има истина в това и реално да няма актюерски разчети, а само заплахи за троен скок в цената на застраховката на този етап, числата от прииждащите искове след решението на ВКС говорят за набираща скорост криза в застрахователния сектор.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата
Вижте абонаментните планове
16 коментара
330 лева по 3 милиона е 990 милиона, а не 660. При разход от 407 милион както сте написали печалбата 583 милиона. МНого плоско искате да ни излъжите, явна манипулация и платена статия от застрахователите. Печалбите са огромни от гражданската, замислите се само кой би поддръжал нещо губещо, аз не съм чул и една застрахователна компания да е спряла гражданска, даже се натискат и чрез банките.
Цената на гражданската ще подобри здравето на хората.
1. Тълкувателното решение на ВПК отвори възможността не само наследниците по закон, а и племеници, дядовци и баби, братовчеди и дори "емоционално свързани" лица - каквото и да означава това - да предявят нови претенции към застрахователите за обезщетения за застрахователни събития пет години назад. Това са много пари.
2. Делата започнаха и застрахователите видимо започнаха да излизат на "червено".
3. Непонятно е, обаче, защо КФН предлага най-сетне системата "бонус-малус" в такъв вариант: малус има, бонус няма. Дори има някави автомобили-престъпници, които "заразятат" с малус и добросъвестните им купувачи. Не е вярно, че ГО е само за автомобила. Погледнах в моята полица. Там пише, освен номера на рамата и кубатурата на колата ми и моите имена, ЕГН, а в заявката попълних дори и шофьорския си стаж.
Свръхглупост е вина да носи ламарина! И то вечна вина!
А бе, кой ще се учуди, ако вкарат в затвора кола?
54 милиона са заплатените комисионни към брокери. Защо ГО може да се сключва чрез брокер на който се плаща до 20 % от премията.
До коментар [#3] от "
D-r D
":
В ГО пише Вашето име но това не ограничава по никакъв начин изплащане на обезщетения по вина на други лица управлявали автомобила. Тоест името Ви е просто формалност.
Значи ако се орвбиеш сам с автомобила не се плащат обещетения.... Така че сметката със смъртните случаи е правена от кръчмар! Ясно е че застрахователите са нахранили доста лобисти а също така и чрез медиите създават психоза... Само не е ясно що като с гражданската са на загуба нито една застрахователна компания не се отказала от нея?! И един въпрос за едни държавни пумияри които им е в задълженията... Как така цените на ГО във всички компании са напрактика еднакви?
Хич няма да поставям въпроса ... Аз като собственик на 3 автомобила в един момент колко мога да шофирам от тях та ми трябват три ГО?
До коментар [#5] от "iavorski":
Не съм съгласен, че данните на застрахования са формалност. Опитайте тогава да направите ГО на несобствена кола. И друго: когато дъщеря ми м.г. за пръв път направи ГО на своята кола, се оказа, че тъй като нямала навършени 30 г. застрахователите праскат някаква завишена тарифа без значение дали младежът има книжка от вчера или като тираджия е навъртял милион км.
Моля, обяснете и безумието с "токсичния" автомобил, чиито водачи са натрупали произшествия и плащания от застрахователи, който автомобил при препродажба се предвижда да увеличава ГО на новия собственик.
До коментар [#7] от "
D-r D
":
Аз нищо не мога да обясня. Мога само да твърдя че и преди и за в бъдеще ГО е пародия. Виждали ли сте въпросника който се попълва в UK и колко играе цената според отговорите? Навсякъде по света сключването на застраховка включва оценка на риска. ГО в България - НЕ!
До коментар [#8] от "iavorski":
Е, за пародийността й съм съгласен. Тънкостта в работата на застрахователя/банкера е да оцени риска.
Задача по математика за трети клас ( за ГЕРБ-ери пети курс в университет, специалност висша математика). Манго плаща нула лева по застраховката гражданска отговорност всяка година. Колко ще трябва да плати Манго следващата година след като цената на застраховката гражданска отговорност се повишава с 400%?
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.