С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
11 ное 2018, 14:00, 6185 прочитания

Държавната "Автомагистрали" без конкуренция за поддържането на магистрала "Тракия"

Пътната агенция отвори офертите за петгодишни договори за поддръжка на магистралите

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Поръчката за поддържане на магистралите за общо над 130 млн. лв. не предизвика особен интерес сред строителните фирми. Търгът беше разделен на пет обособени позиции, съответно за различни части от "Тракия", "Марица" и "Хемус". Тъй като оферти могат да се подават за всички позиции, донякъде е странно, че поръчката не е привлякла повече кандидати.

Договорите се сключват за пет години с Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ) и включват аварийни ремонти, зимно почистване и всякакви дейности за поддържане на магистралите.


Кой се появи все пак

Държавното дружество "Автомагистрали" е единствен кандидат в позицията за магистрала "Тракия" в районите на София, Пазарджик Пловдив и Стара Загора, както и за Сливен, Ямбол и Бургас. Общата прогнозна стойност на двете позиции е над 60 млн. лв. без ДДС. Единствената функция на компанията е да изпълнява подобни поръчки на пътната агенция. Досега тя отговаряше за магистрала "Хемус" в частта й откъм София, за "Тракия" от София до Стара Загора и за първите 21 км от "Марица".

Като конкуренция на "Автомагистрали" в позицията за поддържането на "Хемус" край София и Ловеч се появява само "Инфра експерт". Тази фирма заедно с "Пътинженерингстрой – Т" участва и в изграждането на оградата по границата с Турция, както и беше част от консорциума, спечелил поръчката за пречиствателната станция за отпадни води в Добрич за над 26 млн. лв.



АБ е единственият кандидат за "Марица", като фирмата отговаряше за магистралата до Турция и досега. Там прогнозната стойност е 16.4 млн. лв. В бранша фирмата се сочеше за близка до депутата Делян Пеевски.

Единствената позиция, в която има по-сериозна конкуренция, е за участъка на "Хемус" при Варна и Шумен. Единият кандидат е консорциум "Хидрострой" на Велико Желев с "Инфра Експерт", "Инжстройинженеринг" и "Автомагистрали София". Последното дружество до 2015 г. е било собственост на "Инжстройинженеринг", след което преминава на името на Методи Аврамов.

Вторият участник по тази позиция е обединение между "Пътинженерингстрой - Т", "Пътперфект - Т" и "Пътинженеринг", като първите са партньор на "Автомагистрали Черно море" и "Инфраексперт" в строителството на "Хемус" между Белокопитово и Буховци. Участват заедно и "Пътища и мостове", "Команс 2000" и "Пътно строителство". Самостоятелно кандидатства и "Автомагистрали Черно море".

Договори без край

През последните години през търговете за поддръжка на пътищата под наслова "превантивен ремонт" се възлагаха дейности за стотици милиони левове, вместо да се обявяват отделни поръчки и да се създава конкурентна среда. В документацията на сегашния търг е посочено: "Сумата от всички плащания по договор за съответна обособена позиция за целия срок на изпълнението му може да надвишава определената в настоящата документация и в него максимална прогнозна стойност на изпълнението по договора." Това значи, че и тук има шанс да се случи подобно възлагане на допълнителни ремонти.

В становище от Агенцията по обществени поръчки, приложено към документацията, дори има препоръка все пак количеството и обемът на дейностите да се конкретизират, "за да могат заинтересованите лица да преценят дали изпълнението на договора е по възможностите им".
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Вдигането на такса смет може да се отложи Вдигането на такса смет може да се отложи

Министерството на екологията търси варианти за намаление на отчисленията, които общините правят към РИОСВ

10 дек 2019, 261 прочитания

Вечерни новини: Газовата борса тръгна, допингът изхвърли Русия от всички спортове 1 Вечерни новини: Газовата борса тръгна, допингът изхвърли Русия от всички спортове

И още: ЕК разреши помощ от 3.2 млрд. евро за 7 държави за развитие на батериите за коли; президентите на Русия и Украйна започват разговори за решения на конфликта в Украйна

9 дек 2019, 1974 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Политика" Затваряне
АЕЦ "Козлодуй" продаде през борсата с 30% по-скъп ток за 2019 г.

Сделките за близо 70 млн. лв. са сигнал, че догодина компаниите ще плащат много повече за електричество

Още от Капитал
Супер звук в мини тяло

Кои са най-добрите TWS слушалки на пазара

Къде е еко-то в данъка за колите

Новите данъчни идеи на София се мотивират със замърсяването на въздуха, но реално нямат връзка с това

Румънското управленско дуо: От едната страна на барикадата

Новият премиер Лудовик Орбан и преизбраният президент Клаус Йоханис обещават про-ЕС ера и реформи в Румъния

От какво боледува педиатрията

За лечението на 1.2 млн. деца в България се отделят само 11% от бюджета на здравната каса

Звуковата терапия на Стейси Кент

What a Wonderful World: певицата за нуждата да имаме споделени преживявания в кризисно време

Гледни точки

Новата поредица прожекции "Киноточка" започва с документален филм за музиката в киното

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10