Столичната община купува 10 стари дизелови автобуса за 2.1 млн. лв.
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Столичната община купува 10 стари дизелови автобуса за 2.1 млн. лв.

Така изглеждат 10-те употребявани дизелови автобуса, които ще обслужват линиите до София.

Столичната община купува 10 стари дизелови автобуса за 2.1 млн. лв.

Продавач е фирма, свързана с бившия общински съветник в Кърджали Адем Мехмед

Десислава Лещарска
7883 прочитания

Така изглеждат 10-те употребявани дизелови автобуса, които ще обслужват линиите до София.

© Източник: Профилът на Йорданка Фандъкова


Докато Столичната община се кани да въведе строги ограничения за собствениците на замърсяващите дизелови автомобили, тя самата си купува 7-годишни автобуси на дизел за над 2 млн. лв. Това става ясно от договор на дружеството "Столичен автотранспорт" с кърджалийската фирма "Бускар". Той е с дата 8 ноември и е сключен след търг по Закона за обществените поръчки, на който се е явил само един кандидат - въпросната фирма.

Старите дизели ще обслужват "линиите до Витоша", поясни столичният кмет Йорданка Фандъкова с пост в социалните мрежи.

Кой е продавачът

"10-те автобуса за Витоша са "Мерцедес", като заради планинския терен са с ръчна скоростна кутия, на дизел и екостандарт ЕВРО5. Освен това автобусите са полутуристически и с багажници, което позволява по-лесното пренасяне на ски, шейни и др. С тях заменяме 27-годишни автобуси, които в момента обслужват линиите", написа кметът Фандъкова в профила си.

Доставчикът им "Бускар" е регистрирана в кърджалийското село Глухар и се свързва с Адем Юсеин Мехмед - бивш общински съветник от листата на ДПС в Кърджали и председател на комисията по транспорт. Той е изключен от редиците на партията и от състава на общинските комисии след скандал през 2011 г. В продължение на години транспортните му фирми "Норма" и "Бускар" печелят обществени поръчки за превоз и получават субсидии размер на десетки хиляди левове. През 2013 г. Адем Мехмед прехвърля "Бускар" на сина си - 31-годишния Ферди Адем Мехмед.

На старо от Франция

Поръчката за употребяваните автобуси е обявена на 14 август със срок за оферти до 20 септември. Прогнозната цена е 1.8 млн. лв. без ДДС. В конкурса се е явил един-единствен кандидат - "Бускар". На 25 октомври той е класиран на първо място с цена съвсем малко под прогнозната: 1 779 805 лв. за цялата поръчка, или 2.135 млн. лв. с ДДС.

От договора става ясно, че "Бускар" ще достави на "Столичен автотранспорт" 10 стари дизелови автобуса Mercedez-Benz Intouro Me, внос от Франция. Седем от тях са произведени през 2011, останалите три - през 2012. Двигателите са дизелови, с екостандарт за емисии Евро 5. Пробегът им е около 200 000 км. Имат 63 седящи места плюс 23 правостоящи. Моделът е популярен в страни от Централна и Източна Европа. От поне 4 години се произвежда по последния екостандарт Евро 6.

В документацията е посочено още, че гаранцията за автобусите е една година. "Столичен автотранспорт" ще заплати 100% от сумата по договор в срок от 30 дни след доставката на превозните средства. Срокът за доставка е 45 дни.

60 автобуса на природен газ идват в началото на 2019

Нови 60 автобуса с двигатели на природен газ ще пристигнат в началото на 2019 година, съобщиха още от Столичната община. Автобусите са съчленени 18-метрови от модел MAN Lion’s City G. Те ще бъдат нископодови, със задно разположени двигатели, работещи на сгъстен природен газ (CNG). Двигателите отговарят на най-високите стандарти Евро 6. Бутилките за газ ще са от композитни материали, съобразени с последните европейски изисквания.

За закупуването на автобусите беше сключена лизингова сделка между Столичната община и "Сожелиз България", дъщерна компания на Сосиете женерал Експресбанк. Договорът се изпълнява в партньорство с MVB Truck&Bus Bulgaria (официален представител на MAN Truck & Bus AG) и е с 8-годишен период на финансиране. Сумата по лизинга възлиза на над 40 млн. лева. Споразумението включва гаранционното и сервизно обслужване на автобусите. MVB Truck&Bus Bulgaria вече има спечелен търг за автобуси за "Столичен автотранспорт" и обслужват доставените по предходната обществена поръчка 126 бр. съчленени газови автобуси.

"В София вече пристигнаха 60 нови единични автобуса на природен газ и 20 електробуса. В момента се изграждат зарядните им станции. До края на годината очакваме още 22 единични автобуса на природен газ", посочи кметът Йорданка Фандъкова. "Догодина 90% от автобусите на линия на градския транспорт ще са нови. Целта на програмата ни за модернизация е повече комфорт за пътниците и е част от мерките за подобряване на качеството на въздуха", написа още тя.

Докато Столичната община се кани да въведе строги ограничения за собствениците на замърсяващите дизелови автомобили, тя самата си купува 7-годишни автобуси на дизел за над 2 млн. лв. Това става ясно от договор на дружеството "Столичен автотранспорт" с кърджалийската фирма "Бускар". Той е с дата 8 ноември и е сключен след търг по Закона за обществените поръчки, на който се е явил само един кандидат - въпросната фирма.

Старите дизели ще обслужват "линиите до Витоша", поясни столичният кмет Йорданка Фандъкова с пост в социалните мрежи.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

7 коментара
  • 1
    tarikata avatar :-|
    Петър Петров

    Какво лошо има в дизела.Да не мислите че новите автобуси на природен газ горят само газ - яко нафта.Газта е само като катализатор.Като старите икаруси.Резервоарите на нафта и горе по един резервоар метан за по добро изгаряне.

  • 2
    cinik avatar :-|
    cinik

    100 хил. евро за автобус Евро 5 на 7 години е нормална цена. Такава крачка трябваше да бъде направена отдавна, за да замени 40-годишните сандъци.

  • evpetra

    Значи, ние трябвало да свикнем да си купуваме нови коли, а Фандъкова може и със стари автобуси? Като няма пари, няма да купуват! Нали така ни казват и на нас - който нямал пари за нова кола, да ходел пеш. Възмутена съм!

  • 4
    djb95 avatar :-|
    djb95

    ДПС е връзката. Автобусите са внесени от Франция и Германия от близък до ДПС човек който има плац за автобуси в Германия. Всеки желаещ да има автобуси за обществен превоз в общини на ДПС купува задължително от него. За уточнение човека притежава терена преди Лидл в Кърджали. Който се сети сети се

  • 5
    orchis avatar :-|
    orchis

    Бюджетът на държавата е на огромен излишък за поредна година. Този на общината също. Но парите отиват по разни "дупки". Определено подмяна на старите автобуси в страната е по-смислено нещо от санирането например.

  • 6
    rat avatar :-|
    rat

    Кметицата лъже за електробусовете. В момента не се изгражда зарядна станция. В момента тече процедура по избор на изпълнител. Или пък се е изпуснала за нещо незаконно, че се строи без официален избор, и после ще се нагласят документите?

  • 7
    m_simeonov avatar :-|
    Мирослав Симеонов

    200 000 км. на 7г.
    средно по 100 км на работен ден. Сигурно ги е карала някоя баба само до магазина и обратно.
    Хм. Тези автобуси са били купени от първия собственик с явното съзнание, че няма да се изплатят. Глупави французи.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK