Консорциум на "Щрабаг" подписа договор за пътя от границата със Сърбия до Драгоман

Общо над 31 км от границата със Сърбия до Сливница ще бъдат готови най-рано в средата на 2021 г.

Консорциум на "Щрабаг" подписа договор за пътя от границата със Сърбия до Драгоман

Новите 31.5 км от Калотина до Сливница ше бъдат готови най-рано средата на 2021 г.

Мила Чернева
10950 прочитания

Общо над 31 км от границата със Сърбия до Сливница ще бъдат готови най-рано в средата на 2021 г.

© Анелия Николова


Една година след отварянето на офертите за пътя от границата със Сърбия до пътния възел при Драгоман Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ) подписа договор с изпълнител. Това е обединението "Страбаг Бпа" ДЗЗД, в което участват "Щрабаг", "Страбаг Сп. з.о.о., Полша" и "Битумина Гмбх - България", собственост на австрийско дружество. Обществената поръчка е за проектиране и строителството на 14.5 км, като трябва да бъде изпълнена в срок от две години и четири месеца, или в началото на 2021 г.

Цената на пътя сега е 137.5 млн. лв. без ДДС, като прогнозната стойност беше 141.6 млн. лв. без ДДС. Част от средствата за финансиране са осигурени по Механизма за свързване на Европа на ЕС, а останалите са от републиканския бюджет, уточняват от АПИ. Планира се тази отсечка да бъде с по две ленти за движение в посока, както и да има една за аварийно спиране. Ще бъдат построени 10 големи съоръжения, две от които са при пътните възли Калотина и Драгоман.

"ГБС-Инфраструктурно строителство" пък ще строи следващите 17 км от Драгоман до Сливница, но още не са подписали договор. АПИ е избрала компанията още през юли. ГБС ще строят и 720 метра пътен участък за 29.9 млн. лв. без ДДС от северната част на тунел "Железница" на магистрала "Струма".

Кои са победителите

В класацията на "Капитал" за най-големите строителни компании по приходи "Щрабаг" през 2018 г. се изкачи от 15 на 7 място спрямо предишната година. Печалбата на фирмата за миналата година е била 9.3 млн. лв.

"Битумина ГмбХ – България" участваха с ВДХ (новото име на "Водстрой 98") в ремонта на лот 2 от жп линията между Елин Пелин и Костенец. Там "Щрабаг" пък участват в обединение с Джи Пи за лот 3 от същата отсечка.

Подадените оферти в поръчките бяха общо 24 - по 12 съответно за отсечката Калотина - Драгоман и за другата, Драгоман - Сливница. Всички големи строителни компании, които работят по публични договори, взеха участие в търга - "Хидрострой", "Трейс груп холд", ГБС, "Джи Пи груп", "Агромах", "ИСА 2000", "Автомагистрали Черно море" и т.н. В класирането на второ място бяха "Хидрострой" и "Водстрой 98" (която още не е била сменила името си в този момент) на Велико Желев, а на трето - Джи Пи заедно с "Контратас иглесиас" и "Трансконсулт-22".

Една година след отварянето на офертите за пътя от границата със Сърбия до пътния възел при Драгоман Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ) подписа договор с изпълнител. Това е обединението "Страбаг Бпа" ДЗЗД, в което участват "Щрабаг", "Страбаг Сп. з.о.о., Полша" и "Битумина Гмбх - България", собственост на австрийско дружество. Обществената поръчка е за проектиране и строителството на 14.5 км, като трябва да бъде изпълнена в срок от две години и четири месеца, или в началото на 2021 г.

Цената на пътя сега е 137.5 млн. лв. без ДДС, като прогнозната стойност беше 141.6 млн. лв. без ДДС. Част от средствата за финансиране са осигурени по Механизма за свързване на Европа на ЕС, а останалите са от републиканския бюджет, уточняват от АПИ. Планира се тази отсечка да бъде с по две ленти за движение в посока, както и да има една за аварийно спиране. Ще бъдат построени 10 големи съоръжения, две от които са при пътните възли Калотина и Драгоман.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.

Влезте в профила си

Всеки потребител може да чете до 5 статии месечно без да има абонамент за Капитал.

Вижте абонаментните планове
Close
Бюлетин
Бюлетин

Вечерни новини

Най-важното от деня. Всяка делнична вечер в 18 ч.


0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход