Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
15 ное 2018, 12:28, 6761 прочитания

Консорциум на "Щрабаг" подписа договор за пътя от границата със Сърбия до Драгоман

Новите 31.5 км от Калотина до Сливница ше бъдат готови най-рано средата на 2021 г.

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Една година след отварянето на офертите за пътя от границата със Сърбия до пътния възел при Драгоман Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ) подписа договор с изпълнител. Това е обединението "Страбаг Бпа" ДЗЗД, в което участват "Щрабаг", "Страбаг Сп. з.о.о., Полша" и "Битумина Гмбх - България", собственост на австрийско дружество. Обществената поръчка е за проектиране и строителството на 14.5 км, като трябва да бъде изпълнена в срок от две години и четири месеца, или в началото на 2021 г.

Цената на пътя сега е 137.5 млн. лв. без ДДС, като прогнозната стойност беше 141.6 млн. лв. без ДДС. Част от средствата за финансиране са осигурени по Механизма за свързване на Европа на ЕС, а останалите са от републиканския бюджет, уточняват от АПИ. Планира се тази отсечка да бъде с по две ленти за движение в посока, както и да има една за аварийно спиране. Ще бъдат построени 10 големи съоръжения, две от които са при пътните възли Калотина и Драгоман.

"ГБС-Инфраструктурно строителство" пък ще строи следващите 17 км от Драгоман до Сливница, но още не са подписали договор. АПИ е избрала компанията още през юли. ГБС ще строят и 720 метра пътен участък за 29.9 млн. лв. без ДДС от северната част на тунел "Железница" на магистрала "Струма".

Кои са победителите


В класацията на "Капитал" за най-големите строителни компании по приходи "Щрабаг" през 2018 г. се изкачи от 15 на 7 място спрямо предишната година. Печалбата на фирмата за миналата година е била 9.3 млн. лв.

"Битумина ГмбХ – България" участваха с ВДХ (новото име на "Водстрой 98") в ремонта на лот 2 от жп линията между Елин Пелин и Костенец. Там "Щрабаг" пък участват в обединение с Джи Пи за лот 3 от същата отсечка.

Подадените оферти в поръчките бяха общо 24 - по 12 съответно за отсечката Калотина - Драгоман и за другата, Драгоман - Сливница. Всички големи строителни компании, които работят по публични договори, взеха участие в търга - "Хидрострой", "Трейс груп холд", ГБС, "Джи Пи груп", "Агромах", "ИСА 2000", "Автомагистрали Черно море" и т.н. В класирането на второ място бяха "Хидрострой" и "Водстрой 98" (която още не е била сменила името си в този момент) на Велико Желев, а на трето - Джи Пи заедно с "Контратас иглесиас" и "Трансконсулт-22".

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

България е в челото по неизпълнение на водещи решения на Съда в Страсбург България е в челото по неизпълнение на водещи решения на Съда в Страсбург

През 2019 г. страната е платила обезщетения за общо 414 990 евро, докато през 2018 г. те са 794 968 евро

2 апр 2020, 755 прочитания

Вечерни новини: Безработните и болничните растат; Еврокомисията отпуска 100 млрд. евро за справяне с кризата Вечерни новини: Безработните и болничните растат; Еврокомисията отпуска 100 млрд. евро за справяне с кризата

И още: Седмичен рекорд от 6.6 млн. без работа в САЩ; Матурите отложени с 10 дни

2 апр 2020, 1287 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Политика" Затваряне
Средният доход на човек нараства със 7.7% през третото тримесечие

Разходите за храна, почивка и социални осигуровки се повишават

Още от Капитал
Шокът понякога ражда успех

Има примери, че настоящата криза подобрява бизнес моделите на много компании

Ричард Грийвсън: Дълбока рецесия е най-вероятният сценарий за региона

Заместник-председателят на Виенския институт за международни икономически изследвания wiiw пред "Капитал"

Масови тестове или карантина без край

България не може да издържи повече от два месеца със спряла икономика, а разхлабване на мерките без масово тестване носи голям икономически и здравен риск

Проф. д-р Коста Костов: Колкото повече знаем за заразата, толкова по-добре ще се справим с нея

Ръководителят на Медицинския експертен съвет към Министерския съвет пред "Капитал"

Шоу по време на пандемия

Как културата и шоубизнесът се променят насред постоянните трусове

Моне за всеки ден

Изложба преживяване в ново пространство за дигитални арт събития в Барселона ни потапя във вселената на Клод Моне

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10