Консорциум на "Щрабаг" подписа договор за пътя от границата със Сърбия до Драгоман
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Консорциум на "Щрабаг" подписа договор за пътя от границата със Сърбия до Драгоман

Общо над 31 км от границата със Сърбия до Сливница ще бъдат готови най-рано в средата на 2021 г.

Консорциум на "Щрабаг" подписа договор за пътя от границата със Сърбия до Драгоман

Новите 31.5 км от Калотина до Сливница ше бъдат готови най-рано средата на 2021 г.

Мила Чернева
7928 прочитания

Общо над 31 км от границата със Сърбия до Сливница ще бъдат готови най-рано в средата на 2021 г.

© Анелия Николова


Една година след отварянето на офертите за пътя от границата със Сърбия до пътния възел при Драгоман Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ) подписа договор с изпълнител. Това е обединението "Страбаг Бпа" ДЗЗД, в което участват "Щрабаг", "Страбаг Сп. з.о.о., Полша" и "Битумина Гмбх - България", собственост на австрийско дружество. Обществената поръчка е за проектиране и строителството на 14.5 км, като трябва да бъде изпълнена в срок от две години и четири месеца, или в началото на 2021 г.

Цената на пътя сега е 137.5 млн. лв. без ДДС, като прогнозната стойност беше 141.6 млн. лв. без ДДС. Част от средствата за финансиране са осигурени по Механизма за свързване на Европа на ЕС, а останалите са от републиканския бюджет, уточняват от АПИ. Планира се тази отсечка да бъде с по две ленти за движение в посока, както и да има една за аварийно спиране. Ще бъдат построени 10 големи съоръжения, две от които са при пътните възли Калотина и Драгоман.

"ГБС-Инфраструктурно строителство" пък ще строи следващите 17 км от Драгоман до Сливница, но още не са подписали договор. АПИ е избрала компанията още през юли. ГБС ще строят и 720 метра пътен участък за 29.9 млн. лв. без ДДС от северната част на тунел "Железница" на магистрала "Струма".

Кои са победителите

В класацията на "Капитал" за най-големите строителни компании по приходи "Щрабаг" през 2018 г. се изкачи от 15 на 7 място спрямо предишната година. Печалбата на фирмата за миналата година е била 9.3 млн. лв.

"Битумина ГмбХ – България" участваха с ВДХ (новото име на "Водстрой 98") в ремонта на лот 2 от жп линията между Елин Пелин и Костенец. Там "Щрабаг" пък участват в обединение с Джи Пи за лот 3 от същата отсечка.

Подадените оферти в поръчките бяха общо 24 - по 12 съответно за отсечката Калотина - Драгоман и за другата, Драгоман - Сливница. Всички големи строителни компании, които работят по публични договори, взеха участие в търга - "Хидрострой", "Трейс груп холд", ГБС, "Джи Пи груп", "Агромах", "ИСА 2000", "Автомагистрали Черно море" и т.н. В класирането на второ място бяха "Хидрострой" и "Водстрой 98" (която още не е била сменила името си в този момент) на Велико Желев, а на трето - Джи Пи заедно с "Контратас иглесиас" и "Трансконсулт-22".

Една година след отварянето на офертите за пътя от границата със Сърбия до пътния възел при Драгоман Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ) подписа договор с изпълнител. Това е обединението "Страбаг Бпа" ДЗЗД, в което участват "Щрабаг", "Страбаг Сп. з.о.о., Полша" и "Битумина Гмбх - България", собственост на австрийско дружество. Обществената поръчка е за проектиране и строителството на 14.5 км, като трябва да бъде изпълнена в срок от две години и четири месеца, или в началото на 2021 г.

Цената на пътя сега е 137.5 млн. лв. без ДДС, като прогнозната стойност беше 141.6 млн. лв. без ДДС. Част от средствата за финансиране са осигурени по Механизма за свързване на Европа на ЕС, а останалите са от републиканския бюджет, уточняват от АПИ. Планира се тази отсечка да бъде с по две ленти за движение в посока, както и да има една за аварийно спиране. Ще бъдат построени 10 големи съоръжения, две от които са при пътните възли Калотина и Драгоман.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK