С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
16 ное 2018, 12:00, 2410 прочитания

Кони Хедегаард: Дизеловите коли трябва да се препродават само след преоборудване

Бившият еврокомисар по климата пред "Капитал"

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Кони Хедегаард е първият еврокомисар по климата между 2010 и 2014 г. В момента заема редица позиции, една от които е член на съвета по устойчивост на Volkswagen.

Как си обяснявате парадокса с продажбите на Volkswagen, които се повишават, въпреки скандала Дизелгейт?


Това, разбира се, е и заради растящите международни пазари, например пазарът в Китай растеше. Но дори и в Европа и САЩ може да се види. Някой би предположил, че след такъв скандал потребителите ще се насочат към други марки, но явно наистина марката е силна в технологичен план. Показва и как седим тук (на конференция - бел. ред.) и обсъждаме потребителите и как трябва да са по-активни. И след това 52-годишен мъж в магазина за автомобили иска да си купи просто това, което е добро. Но мисля също, че отразява също мнението на клиентите, че грешките са били поправени досега. На ниво политики някой трябва да го е разрешил вече. Мисля, че отразява голямо доверие във властите - "вероятно са го поправили вече". Мисля, че дългосрочният ефект е, че ще има потребители с по-критично мислене. Другото е, че автомобилната индустрия ще се сблъска с повече критични въпроси от държавите. Не е достатъчно само да кажат, че създават работни места. Сега ги питат за замърсяване на въздуха и т.н.

По ваши наблюдения готови ли са автомобилните производители за тези по-строги тестове на емисиите?

Това го преживях и през последните промени на регулациите, когато те казваха, че е много сложно и скъпо. И всеки път се оказва, че може да стане. Разбира се, трябва да има адекватно предупреждение, да им се дадат няколко години.



Изкуството на политиката е да се стигне до максимума, който компаниите могат да постигнат. Цялата дискусия за забрани в градовете [на дизели] е причината всички да говорят за електромобили и да се наливат истински пари в това. За Volkswagen това са 30 млрд. евро инвестиции, не е малко.

Независимо дали BMW, Mercedes или Renault - всеки наистина работи над такива решения в лабораториите си. За мен това е доказателство, че не можеш да оставиш такъв преход само на пазарите, трябват и политики. Но пазарите доставят решенията. Трябва да има баланс между натиск от политиките, дърпане от страна на пазарите и какво точно е осъществимо. Защото все пак, ако накрая унищожим индустрията [в Европа] изцяло, просто ще подарим възможността на някой друг.

Бяха ли САЩ по-амбициозни от ЕС в контрола си и Дизелгейт?

Доколкото разбирам, господин Тръмп направи крачка назад в регулациите на автомобилната индустрия. Те имат системата, за да държат под отговорност в този случай Volkswagen. Не че имат по-строги стандарти - те сега бяха и премахнати от администрацията на Тръмп. Но разбира се, може да се каже, че понякога Европа разбира чак когато катастрофата настъпи, че има инструменти на национално ниво, които нямаме на европейско, а може би трябва.

Може би и различията между страните членки играят роля.

А и може би беше по-лесно на САЩ да вземат на прицел европейска индустрия.

Говорим си за износа на мръсни автомобили от Западна Европа към Източна. Как ще се реши този проблем?

Трябва да е задължително да не може да препродаваш използваната дизелова кола, ако не е минала през конкретната процедура и е преоборудвана. Тогава може да има етикет, който да гласи, че автомобилът е преоборудван, че трябва да е минал през проверки. Не виждам друг начин. Ако забраним препродажбата, няма как да контролираме това, след това мръсните автомобили ще се окажат в Бангладеш например. Това не е основателно и от гледна точка на околната среда, и на морала.

Интервюто взе Мила Чернева
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Приходите от винетки достигнаха 325 млн. лв. до средата на септември Приходите от винетки достигнаха 325 млн. лв. до средата на септември

Близо 14 млн. лв. отиват в частни ръце, а предвидените 215 млн. лв. от тол-такси ги няма

19 сеп 2019, 1055 прочитания

"Софийски имоти" с оферти на забележително ниски цени 1 "Софийски имоти" с оферти на забележително ниски цени

Търсят се наематели на хотел "Щъркелово гнездо", двуетажна къща в кв. "Иван Вазов", офис на две нива във "Витоша" и почивни бази

19 сеп 2019, 1548 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "България" Затваряне
Уилям Тодс: Колите трябва да се тестват в движение

Изпълнителният директор на Transport&Environment пред "Капитал"

Португалският инвеститор в българско стъкло

До пет години новият собственик на фабриките за бутилки и буркани в Пловдив и София - BA Glass, планира да вложи 400 млн. лв.

"Шпионският" скандал: 17 мига от есента

Разследването срещу лидера на Движение "Русофили" Николай Малинов изглежда повече като за предизборна вътрешнополитическа употреба, отколкото като реален шпионски скандал с Москва

Сметка за 600 милиона: обществените поръчки в края на мандата на Фандъкова

Дългосрочните поръчки за сметосъбиране, поддръжка и RDF бяха раздадени преди изборите и оставят следващия кмет с вързани ръце

Понижена или повишена е България в новата Еврокомисия

Мария Габриел ще отговаря за обширен ресор с огромен бюджет, но с малка политическа тежест

20 въпроса: Ралица Петрова

Режисьорката на "Безбог" завършва сценария към следващия си филм

Софийската Индиана Джоунс

Какво остана под паважите: за Магдалина Станчева (1924–2014) и археологията на София през социализма