С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
  • K:Reader - изданията
16 ное 2018, 12:00, 2460 прочитания

Кони Хедегаард: Дизеловите коли трябва да се препродават само след преоборудване

Бившият еврокомисар по климата пред "Капитал"

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Кони Хедегаард е първият еврокомисар по климата между 2010 и 2014 г. В момента заема редица позиции, една от които е член на съвета по устойчивост на Volkswagen.

Как си обяснявате парадокса с продажбите на Volkswagen, които се повишават, въпреки скандала Дизелгейт?


Това, разбира се, е и заради растящите международни пазари, например пазарът в Китай растеше. Но дори и в Европа и САЩ може да се види. Някой би предположил, че след такъв скандал потребителите ще се насочат към други марки, но явно наистина марката е силна в технологичен план. Показва и как седим тук (на конференция - бел. ред.) и обсъждаме потребителите и как трябва да са по-активни. И след това 52-годишен мъж в магазина за автомобили иска да си купи просто това, което е добро. Но мисля също, че отразява също мнението на клиентите, че грешките са били поправени досега. На ниво политики някой трябва да го е разрешил вече. Мисля, че отразява голямо доверие във властите - "вероятно са го поправили вече". Мисля, че дългосрочният ефект е, че ще има потребители с по-критично мислене. Другото е, че автомобилната индустрия ще се сблъска с повече критични въпроси от държавите. Не е достатъчно само да кажат, че създават работни места. Сега ги питат за замърсяване на въздуха и т.н.

По ваши наблюдения готови ли са автомобилните производители за тези по-строги тестове на емисиите?

Това го преживях и през последните промени на регулациите, когато те казваха, че е много сложно и скъпо. И всеки път се оказва, че може да стане. Разбира се, трябва да има адекватно предупреждение, да им се дадат няколко години.



Изкуството на политиката е да се стигне до максимума, който компаниите могат да постигнат. Цялата дискусия за забрани в градовете [на дизели] е причината всички да говорят за електромобили и да се наливат истински пари в това. За Volkswagen това са 30 млрд. евро инвестиции, не е малко.

Независимо дали BMW, Mercedes или Renault - всеки наистина работи над такива решения в лабораториите си. За мен това е доказателство, че не можеш да оставиш такъв преход само на пазарите, трябват и политики. Но пазарите доставят решенията. Трябва да има баланс между натиск от политиките, дърпане от страна на пазарите и какво точно е осъществимо. Защото все пак, ако накрая унищожим индустрията [в Европа] изцяло, просто ще подарим възможността на някой друг.

Бяха ли САЩ по-амбициозни от ЕС в контрола си и Дизелгейт?

Доколкото разбирам, господин Тръмп направи крачка назад в регулациите на автомобилната индустрия. Те имат системата, за да държат под отговорност в този случай Volkswagen. Не че имат по-строги стандарти - те сега бяха и премахнати от администрацията на Тръмп. Но разбира се, може да се каже, че понякога Европа разбира чак когато катастрофата настъпи, че има инструменти на национално ниво, които нямаме на европейско, а може би трябва.

Може би и различията между страните членки играят роля.

А и може би беше по-лесно на САЩ да вземат на прицел европейска индустрия.

Говорим си за износа на мръсни автомобили от Западна Европа към Източна. Как ще се реши този проблем?

Трябва да е задължително да не може да препродаваш използваната дизелова кола, ако не е минала през конкретната процедура и е преоборудвана. Тогава може да има етикет, който да гласи, че автомобилът е преоборудван, че трябва да е минал през проверки. Не виждам друг начин. Ако забраним препродажбата, няма как да контролираме това, след това мръсните автомобили ще се окажат в Бангладеш например. Това не е основателно и от гледна точка на околната среда, и на морала.

Интервюто взе Мила Чернева
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Полфрийман е свободен да напусне Бусманци, но не и България 1 Полфрийман е свободен да напусне Бусманци, но не и България

Според дирекция "Миграция" той има забрана да напуска страната от 2011 г., която обаче трябва да е отпаднала автоматично

15 окт 2019, 1028 прочитания

Вечерни новини: България е против санкции срещу Турция, Борислав Михайлов подаде оставка 1 Вечерни новини: България е против санкции срещу Турция, Борислав Михайлов подаде оставка

И още: Слави пуска телевизия "7/8TV"; Франция блокира Северна Македония и Албания за ЕС; БНБ разреши на Пощенска банка да погълне "Пиреос"

15 окт 2019, 1573 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Политика" Затваряне
Уилям Тодс: Колите трябва да се тестват в движение

Изпълнителният директор на Transport&Environment пред "Капитал"

Ново време за "Славянска беседа"

Двама френски предприемачи са купили 2 хил кв. м за близо 3 млн. евро, за да направят офиси и споделено простраство

Сметка за основни операции - струва ли си

Всеки, който ползва рядко банкови услуги, може да се възползва от опцията, но и не само той

Борис Бонев: между гражданите и политиката

Единственият непартиен кандидат се бори за гласове с малък бюджет и без подкрепа от партийни структури

Музей или СПА

Предизборната кампания повдигна въпроса за забравеното северно крило на Централната баня, за което се водят спорове от години

Надежда за "Ирина"

Режисьорката Надежда Косева преплита темите за женската сила и клаустрофобията на малкия град в новия си филм