С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
3 20 ное 2018, 17:01, 2957 прочитания

"Демократична България" предлага отмяна на лобистки закони и повече складове за горива

Свръхобезпечения и регулация пречат на конкуренцията на пазара, смятат от опозиционната партия

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
"Демократична България" предлага законови промени за намаляване на цените на горивата в посока увеличаване на конкуренцията. Политическата формация е изпратила проекта си до председателя на Народното събрание Цвета Караянчева и се търси вносител. Идеите идват на фона на протести в страната, а и в Европа, заради високите цени на горивата. И са тест дали партиите в парламента търсят наистина решения за по-ниски цени.

Предложени са най-общо три мерки. Първо, да се отменят Законът за административното регулиране на икономическите дейности, свързани с нефт и продукти от нефтен произход, който беше приет през това лято, като премина бързо и безпроблемно на финалната права в парламента и не срещна ветото на президента Румен Радев. Законът стана по-известен като секторния лобистки закон за горивата, за който от дълго време настояваха големите компании от Българската петролна и газова асоциация. Той ограничава малките играчи на пазара и следователно и конкуренцията, защото въведе тежък регистрационен режим, висок уставен капитал и банкови гаранции.


Другите предложения са под формата на промени в Закона за данъка върху добавената стойност и в Закона за акцизите и данъчните складове.

Дължимият ДДС

Предлаганият законопроект търси стимулиране на малките търговци на горива с цел насърчаване на конкуренцията в бранша и постигане на по-ниски и пазарни цени, се казва в мотивите. Това, което се предвижда в Закона за данъка върху добавената стойност, е отмяна на въведеното през 2016 г. изискване за лица, които търгуват с течни горива и които не са лицензирани складодържатели, да предоставят свръхобезпечение за една година напред в размера на евентуално дължимия сбор от ДДС. "Последното противоречи на данъчния неутралитет и на общностното право (в частта, в която се прилага по-облекчен режим на внос спрямо вътрешнообщностните доставки) и се явява квази двойно данъчно облагане на тези лица, тъй като всеки месец наред с блокираните им оборотни средства за обезпечението те ще внасят и дължимия ДДС за същия данъчен период", пише в мотивите.



За последното в ход е и процедура срещу страната от Европейската комисия. Сегашната предложена промяна е срокът за предоставяне на обезпечение да е не една година, а един месец.

Кой държи складовете

Третата мярка е да се подобри достъпът до акцизните складове, които в момента в голяма степен се контролират от "Лукойл България". Промените в Закона за акциза и за данъчните складове предвиждат да се облекчат регулационните режими и изискванията за издаване на лиценз за управление на данъчен склад, като режимът на отложеното плащане на дължимия акциз ще може да се прилага едва след осигуряването на данъчен склад, изграден в съответствие с изискванията на закона.

Предвижда се и изискването до 10-о число на месеца, следващ отчетния, складодържателят да подава информация в Комисията за защита на конкуренцията и митническите органи за свободния капацитет в склада и за прекратените, сключените и изтеклите договори с други компании за съхранение на гориво.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

БСП и ДПС обявиха управлението за опасно, ГЕРБ: Стига истерии БСП и ДПС обявиха управлението за опасно, ГЕРБ: Стига истерии

Докато в парламента вървяха дебатите по вота на недоверие, премиерът разговаряше с футболните фенове на "Левски"

24 яну 2020, 1476 прочитания

Адвокатите сочат като най-сериозен проблем отношението на институциите Адвокатите сочат като най-сериозен проблем отношението на институциите

Анкета сред членовете на столичната адвокатура показва, че електронната комуникация със съда е най-желаното подобрение

24 яну 2020, 1016 прочитания

24 часа 7 дни

24 яну 2020, 8338 прочитания

24 яну 2020, 3506 прочитания

24 яну 2020, 2903 прочитания

24 яну 2020, 2344 прочитания

24 яну 2020, 2055 прочитания

Всички новини
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Политика" Затваряне
Изненадващ избор за нов директор на АЕЦ "Козлодуй"

Наско Михов е слабо познат в енергийните среди и няма управленски опит в сферата

Още от Капитал
Свинското: скъпо и дефицитно

Чумата по свинете в Азия вдигна световните цени, създаде дефицит и проблемите заразиха и България

Ryanair става Buzz в София

Нискотарифната компания планира реорганизация и ребрандиране на част от поделенията си под марката Buzz. Сред тях е това в Полша, което ще поеме управлението на София

Реклама за слушане

Чрез подкаст рекламите компаниите могат да достигнат до нишова аудитория, фокусирана върху съдържанието.

Възраждането на "Пирогов"

В болницата бяха открити нови клиники и приходите я нареждат на първо място в София

Цветан Тодоров - човекът на чужда земя

Две нови издания хвърлят светлина върху личността и идеите на родения в България философ

Берлинска ръченица

Електронният артист Стефан Голдман за новаторския си поглед към музиката и защо винаги ще имаме нужда от човека в технологията

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10