С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
4 21 ное 2018, 14:39, 3878 прочитания

Каракачанов все пак одобри ремонта на Су-25 в Беларус

В решението му изрично е записано, че договорите със "завод 558" съвкупно не трябва да надвишат 49.2 млн. лв.

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
След като преди две седмици отмени свое решение и върна процедурата за предоговаряне, военният министър Красимир Каракачанов отново е одобрил сделката с беларуския "558 Авиационен ремонтен завод" в Барановичи за ремонт на бойните самолети Су-25 практически при същите условия.

Новото решение е подписано миналия петък и единствената реална промяна в него е, че изрично е записано как съвкупната цена капитално-въстановителните дейности не може да надмине 49.2 млн. лв. с ДДС или 98.4 млн. с ДДС след допълнително решение на Министерски съвет.


На практика всичко това означава, че министерство на отбраната ще може да плати за ремонта само на 4 самолета с отпуснатия бюджет или максимум 8, ако правителството склони да удвои финансирането.

В протокола от допълнителните преговори отново е записано, че най-ниската възможна цена, която завод 558 е склонен да даде на България за ремонта на всичките ни 14 броя Су-25, е 172.3 млн. лв. с ДДС, което означава около 12.3 млн. лв. на машина. Тя обаче е валидна, ако военните ни извършват ремонт на цели самолети, а не на отделни техни агрегати.

Тарифата е около три пъти по-висока от прогнозната, първоначално отбелязана в заданието на тръжната процедура.



В сегашното си решение Каракачано изрично уточнява, че дори максималната сума по рамковото споразумение в размер на 49.2 млн. лв. с ДДС може и да не бъде достигната.

На практика това означава, че военният министър едва ли ще спази обещанието си да възстанови напълно летателната годност на всичките 14 Су-25, а по-скоро на по-малко от 1/3 от тях. И то по непланирано високи цени...
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Арбитражният съд във Вашингтон реши окончателно спора между България и Оманския фонд Арбитражният съд във Вашингтон реши окончателно спора между България и Оманския фонд

Държавният резервен фонд на Оман се отказа от исковете си без право да ги предяви отново

17 авг 2019, 1948 прочитания

Три заменки в "Младост" не стигат 2 Три заменки в "Младост" не стигат

Столична община предизборно тушира напрежението в квартала, като спаси от застрояване няколко терена. Още 30 подобни случая чакат развръзка

16 авг 2019, 3502 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "България" Затваряне
България е едно от най-трудните места за плащане на данъци в ЕС

Страната пада с две позиции до 92-о място oт 190 държави през 2017 г., показва класация на PwC

Бързи, спортни, дигитални

Пазарът на спортни карти бързо набра скорост и се появиха още две нови компании

Буреносните облаци пак се сгъстяват

Растежът на българската икономика леко се забавя до 3.3%, в синхрон с цялостната тенденция в Европа

Кредитор продава рециклиращите машини на Пламен Стоянов-Дамбовеца

Оборудването е струвало около 10 млн. лв. при покупката му, а сега се предлага за около половината

За нишките и хората

Чихару Шиота се завръща в Япония с първа голяма ретроспектива

Вдъхновението Хидра

Малкият, но изключително красив гръцки остров е не просто ваканционна дестинация, но и център на модерното изкуство