БДЖ се опита да продаде товарните вагони на теснолинейката
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

БДЖ се опита да продаде товарните вагони на теснолинейката

БДЖ се опита да продаде товарните вагони на теснолинейката

Вторият търг, насрочен за 30 ноември, беше спрян от транспортния министър Росен Желязков

Калина Горанова
3830 прочитания

© Надежда Чипева


Два дни след като БДЖ започна да разпродава товарните си вагони, които се движат по теснолинейката Септември - Добринище, министърът на транспорта Росен Желязков спря начинанието.

Първият търг с тайно наддаване се е провел на 20 ноември, като бройката за продажба е 359 вагона, а цената от 2315 до 3921 лв. Вторият търг беше насрочен за 30 ноември, но беше спрян от министъра, докато не се изясни дали продажбата им е икономически обоснована, съобщиха от Министерството на транспорта.

Родопската теснолинейка

Новината за търга беше разпространена от сайта на родопската теснолинейка (www.tesnolineikata.com), зад който стоят младежите Кристиан Ваклинов и Ивайло Механджиев.

През 2013 г. Кристиан изпрати писмо до тогавашния премиер Пламен Орешарски, в което обясни подробно колко е важна за хората в Родопите теснолинейката, която се движеше с орязан график, как жп линията е уникално инженерингово съоръжение, как за нея има достатъчно пътници и може да бъде адекватна и в бъдеще време. Събира и подписи в защита на теснолинейката и тя беше съхранена.

Товарно бъдещеСега сайтът информира, че на практика БДЖ иска да продаде всички товарни вагони на теснолинейката, като неизвестен бизнесмен от София е ходил до Добринище на оглед за тях. От сайта припомнят, че през тази година румънска компания е закупила 11 от товарните вагони на теснолинейката, като те са били ремонтирани и се експлоатират с туристическа цел.

Проверка на сайта е показала, че типовете товарни теснопътни вагони са 6 вида – цистерни, дървени фургони, метални фургони, платформи и вагони за насипни товари, както и два прототипни вагона за превоз на зърнени култури, като от организацията се надяват БДЖ да запаси по няколко от различните типове поне с туристическа цел.

Два дни след като БДЖ започна да разпродава товарните си вагони, които се движат по теснолинейката Септември - Добринище, министърът на транспорта Росен Желязков спря начинанието.

Първият търг с тайно наддаване се е провел на 20 ноември, като бройката за продажба е 359 вагона, а цената от 2315 до 3921 лв. Вторият търг беше насрочен за 30 ноември, но беше спрян от министъра, докато не се изясни дали продажбата им е икономически обоснована, съобщиха от Министерството на транспорта.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

1 коментар
  • 1
    sfasaf avatar :-|
    sfasaf

    А товари возят ли се с тях, или и те като другите неща на БДЖ-то ще се пазят само "за слава"?


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK