Защо Централна гара Пловдив стана автогара

Концесионерът на жп гара Пловдив Миролюб Столарски я използва за автобусния си бизнес. Освен автогара изгражда хотел и сграда за офиси и магазини

Бюлетин Вечерни новини Вечерни новини

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"

Основната причина Столарски да вземе концесията и да успява да я изпълни е София.

Царската чакалня на жп гарата в Пловдив е затворена за посетители, но е реставрирана. Високите тавани, автентичният витраж и огледалото напомнят за славното минало на железницата. Централната гара на Пловдив е последното дело на "Източните железници" в България. Концесионната компания, която строи и управлява османските жп линии в Европа, оставя проекта на италианския архитект Мариано Пернигони в наследство на БДЖ, след като губи собствеността си при обявяването на независимостта през 1908 г.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
7 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    ivankristov avatar :-|
    ivankristov
    • + 8

    Столарски доказан агент на ДС с псевдонима Митко е пръв приятел на Цветанов и основен спонсор на ГЕРБ, но коруция в България няма!!!

    Нередност?
  • 2
    deaf avatar :-|
    deaf
    • - 2
    • + 3

    Не мисля,че в Пловдив има недостиг на хотели. В Новотела може с кон да се препуска - толкова е празен. На площадчето пред самата Централна гари има малко хотелче в което винаги съм намирал свободна стая.


    До коментар [#1] от "ivankristov":

    Добре де,нали искахме собствеността да стане частна? Защо още даваме собственост,(на кого е собственост?),на концесия? Когато концесията очевидно отваря широко вратите за измама...

    Нередност?
  • 3
    murttle avatar :-|
    murttle
    • + 5

    Закриха толкова красивата фасада на Централна гара с тези козирки, в чакалнята на очи се набиват най-напред таблата с разписанията на автобусите и никъде няма поне един часовник, видим отдалече (както е и на Централна гара София, между другото).

    Нередност?
  • novalis
    • + 4

    Тъжно ми е. Когато паметниците на културата ги отдаваме на концесия за едната печалба която в крайна сметка може и да не се плати ако се "инвестира в сградата". Тъжно ми е когато частна фирма опва едни приличащи по скоро на навесчета, а и стъклени на всичкото отгоре, козирки които закриват архитектурата на гарата. Ще боднем и една заличка хептен да забутаме гарата в нищото (все пак от едната страна 5-6 етажен хотел, а от другата зала). Тъжно ми е че държавата беше лош стопанин през всичките тези години. Че подлеза редовно се наводняване. Че сега е празен. Че до 10на години гарата вече може и да не функционира ако раздадем БДЖ на "наши хора". Че на единия перон (между 5 и 6ти коловози) от сума ти години козирката не я възстановяват. Направиха ескалатори към нищото. Качваш се и зимата се блъскаш във съседите горе да не те вали сняг или дъжд криейки се под останките на козирката и стърчащите и като кости метални колове оформят така вече създаденото ти впечатление. Тъжно ми е и за паметника на жертвите на протурският тероризъм който остава забутан в един от ъглите, на който се поставят 5-6 карамфила и един букет 1 път годишно. Но глас в пустиня. Важното е паричките да падат в нечии джоб и както казваше Кобрата "....да сме живи и здрави"

    Нередност?
  • 5
    silverman avatar :-|
    silverman
    • + 3

    По принцип няма лошо гара и автогара да са на едно място и да ползват една чакалня. Това е интермодален пътнически терминал, каквато е световната тенденция! Само фиксираното концесионно възнаграждение ми се струва малко, както и изискваните инвестиции!

    Нередност?
  • 6
    cza42575413 avatar :-|
    cza42575413
    • + 1

    Може и да има корупция. но е напълно нормално гарата и автогарата да са наблизо, освен това допълнителни сгради не пречат с нищо.

    Допълнително, старите ЖП гари са твърде големи и имат предостатъчно място за чакални.

    Нередност?
  • 7
    aceton avatar :-|
    асен георгиев
    • + 1

    тази година видях жп. гарата в русе и ми падна ченето: огромна, но запусната.

    Нередност?
Нов коментар