Защо Централна гара Пловдив стана автогара
Концесионерът на жп гара Пловдив Миролюб Столарски я използва за автобусния си бизнес. Освен автогара изгражда хотел и сграда за офиси и магазини
Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"
Царската чакалня на жп гарата в Пловдив е затворена за посетители, но е реставрирана. Високите тавани, автентичният витраж и огледалото напомнят за славното минало на железницата. Централната гара на Пловдив е последното дело на "Източните железници" в България. Концесионната компания, която строи и управлява османските жп линии в Европа, оставя проекта на италианския архитект Мариано Пернигони в наследство на БДЖ, след като губи собствеността си при обявяването на независимостта през 1908 г.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата
Вижте абонаментните планове
7 коментара
Столарски доказан агент на ДС с псевдонима Митко е пръв приятел на Цветанов и основен спонсор на ГЕРБ, но коруция в България няма!!!
Не мисля,че в Пловдив има недостиг на хотели. В Новотела може с кон да се препуска - толкова е празен. На площадчето пред самата Централна гари има малко хотелче в което винаги съм намирал свободна стая.
До коментар [#1] от "ivankristov":
Добре де,нали искахме собствеността да стане частна? Защо още даваме собственост,(на кого е собственост?),на концесия? Когато концесията очевидно отваря широко вратите за измама...
Закриха толкова красивата фасада на Централна гара с тези козирки, в чакалнята на очи се набиват най-напред таблата с разписанията на автобусите и никъде няма поне един часовник, видим отдалече (както е и на Централна гара София, между другото).
Тъжно ми е. Когато паметниците на културата ги отдаваме на концесия за едната печалба която в крайна сметка може и да не се плати ако се "инвестира в сградата". Тъжно ми е когато частна фирма опва едни приличащи по скоро на навесчета, а и стъклени на всичкото отгоре, козирки които закриват архитектурата на гарата. Ще боднем и една заличка хептен да забутаме гарата в нищото (все пак от едната страна 5-6 етажен хотел, а от другата зала). Тъжно ми е че държавата беше лош стопанин през всичките тези години. Че подлеза редовно се наводняване. Че сега е празен. Че до 10на години гарата вече може и да не функционира ако раздадем БДЖ на "наши хора". Че на единия перон (между 5 и 6ти коловози) от сума ти години козирката не я възстановяват. Направиха ескалатори към нищото. Качваш се и зимата се блъскаш във съседите горе да не те вали сняг или дъжд криейки се под останките на козирката и стърчащите и като кости метални колове оформят така вече създаденото ти впечатление. Тъжно ми е и за паметника на жертвите на протурският тероризъм който остава забутан в един от ъглите, на който се поставят 5-6 карамфила и един букет 1 път годишно. Но глас в пустиня. Важното е паричките да падат в нечии джоб и както казваше Кобрата "....да сме живи и здрави"
По принцип няма лошо гара и автогара да са на едно място и да ползват една чакалня. Това е интермодален пътнически терминал, каквато е световната тенденция! Само фиксираното концесионно възнаграждение ми се струва малко, както и изискваните инвестиции!
Може и да има корупция. но е напълно нормално гарата и автогарата да са наблизо, освен това допълнителни сгради не пречат с нищо.
Допълнително, старите ЖП гари са твърде големи и имат предостатъчно място за чакални.
тази година видях жп. гарата в русе и ми падна ченето: огромна, но запусната.
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.