С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
4 25 ное 2018, 14:50, 7997 прочитания

И нискотарифни компании имат интерес към летище София

Според министъра на транспорта Росен Желязков това е причината за новото отлагане на срока за оферти до януари 2019 г.

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Причината срокът за подаване на оферти за концесията на летище София да удължи до 29 януари е, че сделката предизвиква огромен интерес от страна на нискотарифните компании, като много от тях се обръщат с въпроси и запитвания. Това стана ясно от думите на транспортния министър Росен Желязков по време на национален форум "Предприемачество. Развитие. Перспективи" на "Предприемачи ГЕРБ" в събота. Той не е говорил с конкретни имена и детайли. Основните нискотарифни компании, които доминират трафика на столичното летище, са Wizz air и Ryanair, като обаче и двете компании нямат бизнес като летищен оператор.

Решението е взето след консултации с експерти от Световната банка. По процедурата са зададени 3000 въпроса и поради обема на работата, която е нужна по отговорите, от ведомството са решили да удължат срока, коментира пред бТВ Желязков.


Крайната дата за подаване на оферти се отлага за втори път, след като първоначалният срок 22 октомври беше променен на 22 ноември.

На опашка за концесия

Летище София привлича голям международен интерес. Сред кандидатите са оператори на летища в Германия, Франция, Испания, Великобритания, няколко гигантски фонда за партньори, индийски и корейски компании и руската ВТБ. Manchester Airports Group (MAG) официално е заявил намерение да участва в надпреварата в партньорство с китайската държавна компания Beijing Construction and Engineering Group International (BCEG). Друг често спряган кандидат е операторът на летището във Франкфурт Fraport, който е мажоритарен партньор в концесионера на летищата във Варна и Бургас и проучваше софийския бизнес и в предишния опит за концесия. Летището в Цюрих също прояви интерес на финала на предходната прекратена процедура и планира да участва сега с фонда Meridiam.



От концесията държавата се надява да получи над 1 млрд. евро за 35 години: първоначална сума от поне 660 млн. лв. с ДДС, още почти толкова от годишни концесионни такси. Отделно има задължение за 600 млн. евро инвестиции. Пътниците пък разчитат на по-добро обслужване и повече опции за пътуване.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

България вече няма как да отлага механизма за разследване на главния прокурор 3 България вече няма как да отлага механизма за разследване на главния прокурор

Бойко Борисов се размина с Венецианската комисия за това как трябва да се гарантира независимост на процедурата

6 дек 2019, 1637 прочитания

Трудните книжки 1 Трудните книжки

Министерството на труда предлага подмяна на сегашните трудови книжки с нови, без да може да обясни защо не ги цифровизира

6 дек 2019, 1086 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Политика" Затваряне
Вечерни новини: По-важното от уикенда и какво се очаква през новата седмица

Още от Капитал
Да пазиш традицията "Под Балкана"

Животновъдната ферма на семейство Кулови край Карлово е затворила целия цикъл на производство

Трудните книжки

Министерството на труда предлага подмяна на сегашните трудови книжки с нови, без да може да обясни защо не ги цифровизира

Доставянето на чиста енергия е по-лесно от съхранението й

Намаляването на емисиите зависи от узряването на технологиите за съхранение на енергия

Анестезиолозите на алианса

Лидерската среща на НАТО в Лондон се проведе "на обезболяващи", позаглади противоречията и отложи решаването на фундаменталните проблеми за по-късно

ЕСМ на 50

Поглед към влиянителния музикален лейбъл навръх 50-годишнината му

Звуковата терапия на Стейси Кент

What a Wonderful World: певицата за нуждата да имаме споделени преживявания в кризисно време

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10