И нискотарифни компании имат интерес към летище София
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

И нискотарифни компании имат интерес към летище София

От концесията държавата се надява да получи над 1 млрд. евро за 35 години. Предшественикът на Росен Желязков планираше да насочи тези средства към БДЖ

И нискотарифни компании имат интерес към летище София

Според министъра на транспорта Росен Желязков това е причината за новото отлагане на срока за оферти до януари 2019 г.

8609 прочитания

От концесията държавата се надява да получи над 1 млрд. евро за 35 години. Предшественикът на Росен Желязков планираше да насочи тези средства към БДЖ

© Велко Ангелов


Причината срокът за подаване на оферти за концесията на летище София да удължи до 29 януари е, че сделката предизвиква огромен интерес от страна на нискотарифните компании, като много от тях се обръщат с въпроси и запитвания. Това стана ясно от думите на транспортния министър Росен Желязков по време на национален форум "Предприемачество. Развитие. Перспективи" на "Предприемачи ГЕРБ" в събота. Той не е говорил с конкретни имена и детайли. Основните нискотарифни компании, които доминират трафика на столичното летище, са Wizz air и Ryanair, като обаче и двете компании нямат бизнес като летищен оператор.

Решението е взето след консултации с експерти от Световната банка. По процедурата са зададени 3000 въпроса и поради обема на работата, която е нужна по отговорите, от ведомството са решили да удължат срока, коментира пред бТВ Желязков.

Крайната дата за подаване на оферти се отлага за втори път, след като първоначалният срок 22 октомври беше променен на 22 ноември.

На опашка за концесия

Летище София привлича голям международен интерес. Сред кандидатите са оператори на летища в Германия, Франция, Испания, Великобритания, няколко гигантски фонда за партньори, индийски и корейски компании и руската ВТБ. Manchester Airports Group (MAG) официално е заявил намерение да участва в надпреварата в партньорство с китайската държавна компания Beijing Construction and Engineering Group International (BCEG). Друг често спряган кандидат е операторът на летището във Франкфурт Fraport, който е мажоритарен партньор в концесионера на летищата във Варна и Бургас и проучваше софийския бизнес и в предишния опит за концесия. Летището в Цюрих също прояви интерес на финала на предходната прекратена процедура и планира да участва сега с фонда Meridiam.

От концесията държавата се надява да получи над 1 млрд. евро за 35 години: първоначална сума от поне 660 млн. лв. с ДДС, още почти толкова от годишни концесионни такси. Отделно има задължение за 600 млн. евро инвестиции. Пътниците пък разчитат на по-добро обслужване и повече опции за пътуване.

Причината срокът за подаване на оферти за концесията на летище София да удължи до 29 януари е, че сделката предизвиква огромен интерес от страна на нискотарифните компании, като много от тях се обръщат с въпроси и запитвания. Това стана ясно от думите на транспортния министър Росен Желязков по време на национален форум "Предприемачество. Развитие. Перспективи" на "Предприемачи ГЕРБ" в събота. Той не е говорил с конкретни имена и детайли. Основните нискотарифни компании, които доминират трафика на столичното летище, са Wizz air и Ryanair, като обаче и двете компании нямат бизнес като летищен оператор.

Решението е взето след консултации с експерти от Световната банка. По процедурата са зададени 3000 въпроса и поради обема на работата, която е нужна по отговорите, от ведомството са решили да удължат срока, коментира пред бТВ Желязков.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

4 коментара
  • 1
    lam35588752 avatar :-|
    lam35588752

    Предстоящата концесия е пример за типичната българска простотия и назадничаво мислене ден за ден. Истанбул построи ново летище, Букурещ ще строи ново летище, само нашите тикви не могат да вденат, че летище София е с ужасно местоположение и ограничени възможности за бъдещо разрастване, но нали трябва да се отървем от горещия картоф.

  • 2
    olga_kokoshkina avatar :-|
    olga_kokoshkina

    Какво общо има интересът на нискотарифните превозвачи и поредното отлагане на крайния срок за подаване на документи в конкурса за концесия?!? Или за такъв мат'рял, такова безумно обяснение е достатъчно. Това поредно отлагане ОТКАЗВА, а не привлича сериозни стратегически кандидати. Но май това е целта.

  • 3
    slaviii avatar :-|
    slaviii

    До коментар [#1] от "lam35588752":

    Кое те кара да мислиш, че местоположението не е подходящо?

  • 4
    ekip avatar :-|
    Зора Чернева

    Чакаме читавите фирми да се откажат, за да дадем концесията на предварително набелязана "наша" фирма.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK