И нискотарифни компании имат интерес към летище София

Според министъра на транспорта Росен Желязков това е причината за новото отлагане на срока за оферти до януари 2019 г.

От концесията държавата се надява да получи над 1 млрд. евро за 35 години. Предшественикът на Росен Желязков планираше да насочи тези средства към БДЖ
От концесията държавата се надява да получи над 1 млрд. евро за 35 години. Предшественикът на Росен Желязков планираше да насочи тези средства към БДЖ
От концесията държавата се надява да получи над 1 млрд. евро за 35 години. Предшественикът на Росен Желязков планираше да насочи тези средства към БДЖ    ©  Велко Ангелов
От концесията държавата се надява да получи над 1 млрд. евро за 35 години. Предшественикът на Росен Желязков планираше да насочи тези средства към БДЖ    ©  Велко Ангелов

Причината срокът за подаване на оферти за концесията на летище София да удължи до 29 януари е, че сделката предизвиква огромен интерес от страна на нискотарифните компании, като много от тях се обръщат с въпроси и запитвания. Това стана ясно от думите на транспортния министър Росен Желязков по време на национален форум "Предприемачество. Развитие. Перспективи" на "Предприемачи ГЕРБ" в събота. Той не е говорил с конкретни имена и детайли. Основните нискотарифни компании, които доминират трафика на столичното летище, са Wizz air и Ryanair, като обаче и двете компании нямат бизнес като летищен оператор.

Решението е взето след консултации с експерти от Световната банка. По процедурата са зададени 3000 въпроса и поради обема на работата, която е нужна по отговорите, от ведомството са решили да удължат срока, коментира пред бТВ Желязков.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
4 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    lam35588752 avatar :-|
    lam35588752
    • - 4
    • + 5

    Предстоящата концесия е пример за типичната българска простотия и назадничаво мислене ден за ден. Истанбул построи ново летище, Букурещ ще строи ново летище, само нашите тикви не могат да вденат, че летище София е с ужасно местоположение и ограничени възможности за бъдещо разрастване, но нали трябва да се отървем от горещия картоф.

    Нередност?
  • 2
    olga_kokoshkina avatar :-|
    olga_kokoshkina
    • - 1
    • + 2

    Какво общо има интересът на нискотарифните превозвачи и поредното отлагане на крайния срок за подаване на документи в конкурса за концесия?!? Или за такъв мат'рял, такова безумно обяснение е достатъчно. Това поредно отлагане ОТКАЗВА, а не привлича сериозни стратегически кандидати. Но май това е целта.

    Нередност?
  • 3
    slaviii avatar :-|
    slaviii

    До коментар [#1] от "lam35588752":

    Кое те кара да мислиш, че местоположението не е подходящо?

    Нередност?
  • 4
    ekip avatar :-|
    Зора Чернева

    Чакаме читавите фирми да се откажат, за да дадем концесията на предварително набелязана "наша" фирма.

    Нередност?
Нов коментар

Още от Капитал