С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
26 ное 2018, 17:07, 9509 прочитания

България остава твърдо против ограничаване на превозвачите през пакета "Мобилност 1"

Задължението камионите да се връщат до България всеки месец ще е огромна тежест за сектора

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
България остава против пакета от мерки на Европейския съюз, който ще ограничи българските превозвачи. Това стана ясно по време на срещата между министъра на транспорта Росен Желязков, евродепутати и представители на автомобилния бранш, като целта й беше обсъждане на бъдещата позиция на страната по т.нар. пакет "Мобилност 1". "Ние заедно с Латвия сме единствените, които не приемат изцяло мерките", каза Росен Желязков.

Гласуването им в Съвета на министрите на транспорта на ЕС ще се състои на 3-4 декември. Желанието на българските евродепутати е гласуването в европарламента да бъде отложено за следващия европарламент.


Т.нар. пакет "Мобилност 1" вече раздели Европа на западни икономики и периферия. Вместо да има сближаване на позициите след поемането на председателството на ЕС, от Австрия са били предложени още по-тежки мерки за автомобилните превозвачи от периферията. Те включват камионът да се връща до България на всеки 4 седмици, като досега такова идея имаше само за шофьорите.

Цената на празните камиони

"Предложенията на австрийското председателство са значително по-лоши от текстовете на Европейската комисия", каза Йордан Арабаджиев, изпълнителен директор на Съюза на международните превозвачи. "Има червени линии, които сме очертали", каза още той. Една от тях е новото предложение за връщане на камиона на всеки 4 седмици. В предишните предложения беше предвидено това да важи за шофьора, което според българските превозвачи няма да защити човешките му права, а ще е в тяхно нарушение, налагайки му къде кога да бъде, както и в нарушение на европейския принцип за свободно придвижване на хора.



Новото изискване за прибирането и на камиона до България на всеки 4 седмици е още по-икономически необосновано. От една страна, държавите в периферията на съюза ще имат по-големи разходи, тъй като разстоянията от Германия до Гърция и от Германия до Полша са различни. От друга, българският икономически модел не предполага наличието на огромен внос на стоки към страната и това би означавало празни курсове и безсмислени вредни емисии.

И още други проблеми

Предложеното европейско законодателство дойде след годините обвинения, че източноевропейците правят "социален дъмпинг", работейки за по-малко пари и при по-лоши условия спрямо западните си колеги. Така основните мерки до момента бяха шофьорите да бъдат задължени да прекарват една седмица в почивка при семействата си след четири седмици работа; да нямат право да прекарват задължителните си седмични и краткосрочни почивки в кабината на камиона си; както и бързо въвеждане на умни тахографи, които да следят изминатото разстояние. С въвеждането на предложението и камионите да се връщат до страната на четвъртата седмица обаче се излиза извън темата за защитата на човешките права.

От бранша вече изчислиха, че предложените мерки по пакета "Мобилност 1" биха изкарали всекидневно около 3 хил. български камиона от транспортния пазар. Според бизнеса Франция, Германия, Австрия и Италия, които настояват за промените, искат силово да отстранят от пазара източноевропейските превозвачи, които ще загубят конкурентоспособност, по-малките ще фалират, а част от по-големите ще се пререгистрират в други държави. Надеждите сега са да не се стигне до окончателно решение.
"Дано на 3-4 декември не се постигне общ подход, защото ще бъде сериозен удар, и дано не се стигне до финално гласуване в този парламент", каза още Арабаджиев. Последна стъпка при неблагоприятен развой на събитията е да се заведе дело в Съда на ЕС.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Вечерни новини: ЕК предлага да падне мониторингът за България, арести в Несебър преди местния вот Вечерни новини: ЕК предлага да падне мониторингът за България, арести в Несебър преди местния вот

И още: Хърватия ще получи покана за Шенген; Увеличават се държавните разходи за здраве и пенсии

22 окт 2019, 1212 прочитания

Дни преди изборите кметът на Несебър може да бъде арестуван Дни преди изборите кметът на Несебър може да бъде арестуван

Специализираната прокуратура иска още четири задържания на участници в местния вот в града. Акцията може да помогне на конкурентите от ГЕРБ и партията на Диневи

22 окт 2019, 1260 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Политика" Затваряне
Правосъдното министерство: Условията за Иванчева и Петрова са в рамките на закона

Скандалът с продължаващото задържане на бившия кмет на "Младост" и заместничката й се превърна и в тест за състоянието на арестите

Още от Капитал
Rifiniti отскочи на глобално ниво

Българско-американският стартъп е купен от FM:Systems - един от световните лидери в мениджмънта на работното пространство

Максимилиан Калед: Даваме на клиента бърз външен поглед за 48 часа

Съоснователят на рекламната агенция Pop Up Agency пред "Капитал"

Истерията за Стратегия за детето: С нами и Бог, и руската пропаганда

Интересите на ултраконсервативни "християнски" организации, руски хибридчици, "патриоти" и политически опортюнисти са прикрити зад огромния шум в социалните мрежи

Германия си иска парите

Започва сагата с приемането на бюджета на ЕС за периода 2021 - 2027

Джазменът като блусар

Китаристът Джон Скофийлд за това какво наистина има значение в музиката

Спорният Петер Хандке

Нобеловата награда за литература за 2019 г. предизвика възмущение и полемика относно ролята на писателя

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10