С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
26 ное 2018, 17:07, 9606 прочитания

България остава твърдо против ограничаване на превозвачите през пакета "Мобилност 1"

Задължението камионите да се връщат до България всеки месец ще е огромна тежест за сектора

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
България остава против пакета от мерки на Европейския съюз, който ще ограничи българските превозвачи. Това стана ясно по време на срещата между министъра на транспорта Росен Желязков, евродепутати и представители на автомобилния бранш, като целта й беше обсъждане на бъдещата позиция на страната по т.нар. пакет "Мобилност 1". "Ние заедно с Латвия сме единствените, които не приемат изцяло мерките", каза Росен Желязков.

Гласуването им в Съвета на министрите на транспорта на ЕС ще се състои на 3-4 декември. Желанието на българските евродепутати е гласуването в европарламента да бъде отложено за следващия европарламент.


Т.нар. пакет "Мобилност 1" вече раздели Европа на западни икономики и периферия. Вместо да има сближаване на позициите след поемането на председателството на ЕС, от Австрия са били предложени още по-тежки мерки за автомобилните превозвачи от периферията. Те включват камионът да се връща до България на всеки 4 седмици, като досега такова идея имаше само за шофьорите.

Цената на празните камиони

"Предложенията на австрийското председателство са значително по-лоши от текстовете на Европейската комисия", каза Йордан Арабаджиев, изпълнителен директор на Съюза на международните превозвачи. "Има червени линии, които сме очертали", каза още той. Една от тях е новото предложение за връщане на камиона на всеки 4 седмици. В предишните предложения беше предвидено това да важи за шофьора, което според българските превозвачи няма да защити човешките му права, а ще е в тяхно нарушение, налагайки му къде кога да бъде, както и в нарушение на европейския принцип за свободно придвижване на хора.



Новото изискване за прибирането и на камиона до България на всеки 4 седмици е още по-икономически необосновано. От една страна, държавите в периферията на съюза ще имат по-големи разходи, тъй като разстоянията от Германия до Гърция и от Германия до Полша са различни. От друга, българският икономически модел не предполага наличието на огромен внос на стоки към страната и това би означавало празни курсове и безсмислени вредни емисии.

И още други проблеми

Предложеното европейско законодателство дойде след годините обвинения, че източноевропейците правят "социален дъмпинг", работейки за по-малко пари и при по-лоши условия спрямо западните си колеги. Така основните мерки до момента бяха шофьорите да бъдат задължени да прекарват една седмица в почивка при семействата си след четири седмици работа; да нямат право да прекарват задължителните си седмични и краткосрочни почивки в кабината на камиона си; както и бързо въвеждане на умни тахографи, които да следят изминатото разстояние. С въвеждането на предложението и камионите да се връщат до страната на четвъртата седмица обаче се излиза извън темата за защитата на човешките права.

От бранша вече изчислиха, че предложените мерки по пакета "Мобилност 1" биха изкарали всекидневно около 3 хил. български камиона от транспортния пазар. Според бизнеса Франция, Германия, Австрия и Италия, които настояват за промените, искат силово да отстранят от пазара източноевропейските превозвачи, които ще загубят конкурентоспособност, по-малките ще фалират, а част от по-големите ще се пререгистрират в други държави. Надеждите сега са да не се стигне до окончателно решение.
"Дано на 3-4 декември не се постигне общ подход, защото ще бъде сериозен удар, и дано не се стигне до финално гласуване в този парламент", каза още Арабаджиев. Последна стъпка при неблагоприятен развой на събитията е да се заведе дело в Съда на ЕС.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Да останеш без партийна субсидия за час* 4 Да останеш без партийна субсидия за час*

Казусът с финансирането на политическите формации отново показа колко крехко е парламентарното мнозинство

6 дек 2019, 1730 прочитания

Бюджет 2020 беше безславно приет на второ четене 4 Бюджет 2020 беше безславно приет на второ четене

Депутатите одобриха текстовете, които въвеждат регистрация за AirBNB, както и видеонаблюдение във всички данъчни складове

5 дек 2019, 1696 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Политика" Затваряне
Правосъдното министерство: Условията за Иванчева и Петрова са в рамките на закона

Скандалът с продължаващото задържане на бившия кмет на "Младост" и заместничката й се превърна и в тест за състоянието на арестите

Още от Капитал
За кого е модерната MBA диплома

MBA отдавна вече не е просто образование по мениджмънт, като фокусът се е изместил към обучение в лидерство

Спас Русев: Увеличихме стойността на Vivacom от 750 млн. до 1.3 млрд. евро

Планирам други инвестиции в България след приключване на сделката за БТК

Кой кой е при дигиталните портфейли в България

Седем компании вече предлагат безконтактни плащания и операции с телефон в страната, но използването остава слабо

Криворазбраната категоризация на AirBnB

Валери Симеонов и Менда Стоянова предложиха първо категоризация, а после само регистрация на апартаментите в платформите

Ново място: Little Bird Place

Галерията е посветена на взаимовръзките между природата и изкуството

Velvet November

30 години след Нежната революция чешките дисиденти, социолози, историци правят равносметка на фона на протести

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10